עסקי ספורט

הסוף לטעויות השיפוט? זו הטכנולוגיה שתושק כבר במונדיאל הקרוב

פיפ"א הודיעה כי כבר במונדיאל הקרוב בקטאר שיחל ב-21 בנובמבר, תשיק את  "טכנולוגיית הנבדל החצי אוטומטית", שבזכות חיישן מיוחד ומערכת בינה מלאכותית, תאפשר לשופטים לקבל אינדיקציה מדויקת על הזמן בו הכדור עזב את רגלו של השחקן ובכך למנוע טעויות נבדל
מערכת ice | 
הטכנולוגיה החדשה (צילום האתר של פיפא)
חוק הנבדל נחשב לאחד החוקים היותר בעיתיים בעולם הכדורגל, כאשר לא מעט משחקים הוכרעו על טעויות בפסיקותיהם של קוונים, שאו שהניפו את הדגל שלא בזמן, או שלא הניפו אותו כלל. מערכת ה-VAR סיפקה ביתרון לעניין, אך גם הוא גורם לעצירות של המשחק לעתים תכופות ומתקשה לקבוע בצורה חד משמעית האם המהלך חוקי או לא. 
כעת, בפיפ"א הודיעו כי כבר במונדיאל 2022 בקטאר, שיחול ב-21 בנובמבר, תשיק התאחדות הכדורגל העולמית את "טכנולוגיית הנבדל החצי אוטומטית", שתפעל באופן מלא בטורניר הגדול ואמורה לספק לשופטים כלי נוסף ומשמעותי אף יותר בניסיון להימנע מטעויות פסיקה בכל הקשור לחוק הנבדל. 
אתם בטח שואלים את עצמכם איך זה עובד. ובכן, הטכנולוגיה החדשה עושה שימוש ב-12 מצלמות מעקב ייעודיות, אשר מותקנות מתחת לגג האצטדיון כל מנת לבצע מעקב אחר הכדור, כשהן יכולות לספק 29 נקודות נתונים על כל שחקן בודד, 50 פעמים בשנייה. אגב, הכדור של המונדיאל הקרוב, אל ריהלה, כבר מותאם מראש לטכנולוגיה החדשה, עם חיישן יחידת מדידה אינרציאלי שיוצב בתוכו ויאפשר לשופטים לקבל את האינדיקציה המדויקת לזמן בו הכדור יצא מרגלו שלא השחקן המוסר, כאשר הפסיקה לנבדל תגיע באופן אוטומטי, זאת הודות לשילוב של נתוני המעקב אחר הגפיים והכדורים ויישום בינה מלאכותית.
 
נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, בירך על השימוש העתידי בטכנולוגיה: "במונדיאל 2018, פיפ"א עשתה את הצעד האמיץ והחלה להשתמש בטכנולוגיית VAR על הבמה הגדולה בעולם. זה הוכיח את עצמו כהצלחה שאין עליה עוררין. טכנולוגיית נבדל אוטומטי למחצה היא התפתחות של מערכות ה-VAR שהוטמעו ברחבי העולם.
“טכנולוגיה זו היא השיא של שלוש שנות מחקר ובדיקות ייעודיות כדי לספק את הטוב ביותר עבור הקבוצות, השחקנים והאוהדים שיגיעו לקטאר בסוף השנה. פיפ"א גאה בעבודה הזו”, המשיך אינפנטינו.
פיירלואיג'י קולינה, יו"ר ועדת השופטים של פיפ"א: "ל-VAR כבר הייתה השפעה חיובית מאוד על הכדורגל ואנחנו יכולים לראות שמספר הטעויות הגדולות כבר הצטמצם באופן דרמטי. אנו מצפים שטכנולוגיית האופסייד החדשה תוכל לקחת אותנו עוד צעד אחד קדימה”.
“אנו מודעים לכך שלפעמים התהליך לבדיקת נבדל אפשרי נמשך זמן רב מדי, במיוחד כאשר זה צמוד מאוד. כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה ומציעה החלטות מהירות ומדויקות יותר, אני בטוח שזה יהיה הצלחה גדולה במונדיאל", סיכם קולינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה