עסקי ספורט

צוות מד"א הציל כדורגלן שקיבל דום לב: "חזרתי לחיים"

צוות מד"א הציל כדורגלן מאוסטרליה בעת משחק במכביה בנתניה. הצוות שהציל אותו והוא נפגשו לאיחוד מרגש: "אתם החזרתם אותי לחיים ואנחנו תמיד נהיה מחוברים"
מערכת ice | 
כדורגל (צילום freepik)
בחודש שעבר, בעיצומם של אירועי המכבייה בנתניה ובזמן משחק מול נבחרת קולומביה - התמוטט שחקן הנבחרת האוסטרלית בכדורגל.  צוות מד״א - חובשי רופאת חירום שובל קצין ויצחק פרץ שאבטחו רפואית את המשחק, שמו לב להמולה באזור הדשא ומיהרו לכיוונו של הכדורגלן, הם הבחינו כי הוא לקה בדום לב ועליהם לפעול במהירות והזניקו למקום ניידת טיפול נמרץ.
במקביל החלו לבצע שובל ויצחק פעולות החייאה באמצעות המפעם (דפיברילטור). הם נתנו לשחקן האוסטרלי שני שוקים חשמליים  - וליבו חזר לפעום. כשהגיע צוות ניידת הטיפול הנמרץ - הפראמדיקים ישראל דהרי, אוריאן לוקץ ותומר קולברג, הכדורגלן כבר חזר להכרה.
 
הפראמדיקים בניידת הטיפול הנמרץ פינו אותו לבית החולים לניאדו כשהם מבקשים מהצוות בחדר הצנתורים - להיערך לבואם. בניידת שכב הכדורגלן האוסטרלי כשהוא בהכרה, מתקשר עם הצוות - ומגלה כי קיבל את חייו בחזרה. בדרך לחדר הצנתורים הבטיחו הפראמדיקים כי הם יתראו שוב.
השבוע - נפגשו צוות מד״א ושחקן הקבוצה האוסטרלית ואשתו לסגירת מעגל מרגשת במהלכה העניק להם חולצות רשמיות של אירועי המכבייה. במהלך המפגש אמר הכדורגלן האוסטרלי: "אני לא זוכר את מה שקרה אבל סיפרו לי דקה אחר דקה איך זכיתי לקבל את החיים שלי בפעם השנייה באמצע מגרש כדורגל. אתם החזרתם אותי לחיים ואנחנו תמיד נהיה מחוברים. התודה הגדולה ביותר היא לכולכם, אתם מדהימים ותודה רבה לכם." 
חובשת רפואת חירום במד״א שובל קצין: ״לאחר שהתמוטט רצנו לעברו עם כל הציוד. ראינו המולה רצינית מסביב, ותוך כדי שאנחנו מנסים להבין מה קורה אנחנו כבר נכנסים להחייאה ומבינים שמדובר בדום לב. חיברנו אותו לדפיברילטור תוך שניות. הוא קיבל שוק ראשון ושוק שני ופתאום התעורר וחזר להכרה, וזה היה מדהים. בלי המפעם כנראה שהסיפור הזה היה מסתיים אחרת,  וזה מה שהחזיר לו את החיים. לפגוש אותו ואת אשתו היום, אחרי שהבטחנו לו שעוד נתראה - אין מרגש מזה".
 
פאראמדיקית מד״א אוריאן לוקץ: ״אני כל כך מתרגשת לראות אותך פה היום עומד על הרגליים. אני זוכרת את הדאגה שהייתה לך בניידת לטיפול נמרץ מכך שכמעט והמשפחה שלך איבדה אותך. והיום, כשאתה כאן בארץ עם אשתך, והילדים שבבית באוסטרליה מחכים לך – זה הדבר שנותן לנו, צוות הפראמדיקים שטיפל בך, את הכוח להמשיך להציל חיים. אני חייבת לציין את הנהלת המכבייה שאף על פי שהנהלים לא חייבו הצבת צוות מד"א במגרש  - הם בחרו להחמיר והזמינו אותנו לאבטח רפואית את המשחק, החלטה שללא ספק– הצילה לך את החיים. כולנו מצפים לפגוש אותך במכביה הבאה בעוד 4 שנים על המגרש".
בהנהלת המכבייה לא יכלו להישאר אדישים לתפקוד צוות מד"א בשטח והזמינו אותם לטקס קצר בו העניק להם מנכ"ל המכבייה רואי הסינג מדליות הוקרה. מנכ"ל המכבייה רואי הסינג: "אנחנו מבקשים להגיד לכם תודה על הצלת חיים בשם המשלחת האוסטרלית ובשם המכבייה כולה. מה שהיה על מגרש הכדורגל ריגש את כולנו, וזה בדיוק יופי העשייה שאתם עושים. כולנו כאן בשביל למחוא לכם כפיים, המון תודה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה