עסקי ספורט

מיקי זוהר בבשורה אדירה לקבוצות הספורט בישראל: "ישנה את עולם הספורט"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בבשורה משמעותית מאוד לעמותות ולקבוצות הספורט בישראל: ״אנו בוחנים בימים אלה אפשרות שמספר קבוצות הספורט ועמותות שונות יוכלו לקבל מתורם יחיד תרומה של עד 9 מיליון שקלים בשנה עם סעיף 46 מאושר לכל עמותה ועמותה"
מערכת ice |  2
מיקי זוהר בכנס העמותות הגדול (צילום ניב קנטור)
כנס העמותות הגדול של לשכת רואי החשבון מתקיים היום (ב') בכפר המכביה, בהשתתפות עשרות רואי חשבון מובילים שהתכנסו לדון בדרכים לסיוע לעמותות ומלכ״רים.  במסגרת הכנס התקיים פאנל של נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, סגנית הנשיא דפנה רביד-ברזילי ושר התרבות והספורט מיקי זוהר.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר מבשר על שינוי מהותי בהיקף התרומות לעמותות ולקבוצות ספורט: ״אנו בוחנים בימים אלה אפשרות שמספר קבוצות הספורט ועמותות שונות יוכלו לקבל מתורם יחיד תרומה של עד 9 מיליון שקלים בשנה עם סעיף 46 מאושר לכל עמותה ועמותה, וכך נשנה את המצב הנוכחי בו תורמים שמבקשים לתרום סכומים משמעותיים לא יכולים לעשות זאת ולקבל הכרה במס. זאת תהיה בשורה אדירה וישנה את עולם הספורט והעמותות״.
 
״העולם הכלכלי בישראל הוא עולם מורכב", הוסיף השר, "עולם המלכ"רים והעמותות הוא חשוב מאוד במבנה הזה, הוא מייצג את החלק החשוב ביותר בחברה הישראלית - החלק של הנתינה, האכפתיות, לעשות לטובת המדינה ללא מטרת רווח".
"בעולם הספורט אנחנו מתקצבים עמותות ב-450 מיליון שקל. בתרבות ב-900 מיליון שקל. הספורט הישראלי סובל בעיקר ממחסור תקציבי. קשה לגייס אנשים ששמים את כספם וזמנם בספורט. הרבה מאוד גופי ספורט הפכו להיות חברות. יש פער מקשה מאוד בגלל סעיף 46 ומגבלת התרומה פר אדם, במקום פר עמותה. רוב הקבוצות מנוהלות על ידי עמותות. בימים אלה ממש נכנסנו לבחינה שעמותות ספורט יוכלו לקבל סעיף 46 ויוכלו לקבל תרומות של עד 9 מיליון שקל מתורם בשנה שיוכל לתרום סכום משמעותי לקבוצות ועמותות שונות ולא יוגבל בתרומה רק לפי סכום התרומה, וברגע שזה יהפוך להוצאה מוכרת ויאפשר לו לתרום לעמותות וקבוצות שונות זה יהיה משנה משחק. תורם יוכל לתרום לכמה קבוצות או עמותות שונות, סכומים ניכרים יותר ולקבל הכרה במס. זאת בשורה אדירה וישנה את עולם הספורט והעמותות".
השר גם התייחס גם לזכייתה של נועה קירל ולפוליטיקה מסביב לאירוויזיון, ולשיחה אפשרית של השר עם נציגתנו לאירוויזיון: ״נועה קירל פנומנלית. היא ייצגה את ישראל בכבוד גדול. לא משוכנע שיש לה זמן לפגישה איתי עכשיו... בעיניי נועה הייתה הכי טובה, עשתה עבודה מדהימה. לא תמיד הכול זה המוזיקה והמנגינות, יש גם דברים אחרים. בכל מקרה נועה היא גאווה וכל הכבוד לה״.
נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר: "בפגישה האחרונה שלנו עם משרד האוצר ורשות המיסים דיברנו רבות על העמותות והמגזר השלישי. אסור להתעלם מכך. בארה״ב המגזר הזה מקבל זיכוי מס ומעודדים את פעילות המגזר. הכינוס הזה הבוקר מלמד עד כמה רואי החשבון נטועים עמוק בליבת הכלכלה הישראלית. בדומה לעורכי דין המובילים את עולם המשפט, אנחנו רואי החשבון מובילים את עולם הכלכלה. כולי תקווה שבשנה הבאה נוכל להציג נתוני צמיחה בעולם העמותות".
רו"ח דפנה רביד ברזלי, סגנית נשיא לשכת רואי חשבון ומובילת הכנס אמרה: "המדינה יכולה, ובצדק, לתפוח לעצמה על השכם על שהצליחה להקים מנגנונים חזקים וטובים שמאשרים מטרות ציבוריות. באותה נשימה המדינה מכבידה על עמותות ואינה מתקצבת השקעה בתשתיות. התנהלות נכונה יותר של המדינה יכולה הייתה לייצר מכפילי צמיחה ולמנף את פעילות העמותות לטובת הציבור הרחב".
גם אשת נשיא המדינה, מיכל הרצוג, הפועלת רבות בסיוע וקידום לעמותות ולמגזר השלישי התייחסה לנושא: "היכולת והנכונות של רואי החשבון לקחת חלק בעשייה במגזר השלישי הם מכפיל כוח שתורם בצורה ניכרת להצלחתה של העשייה המבורכת, שמשנה את פני המדינה והחברה לטובה. ללא התשתית אותם רואי החשבון מאפשרים פעילות המגזר השלישי לא יכולה להתקיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כח כסף כבוד , פרמיטיבי עם בשורה !!! (ל"ת)
    חיים 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עמותות ((- ...מענין כמה כסף יקבלו עמותות ביבי (ל"ת)
    יוסי 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור