TOP 5

יזמי הקריפטו העשירים בעולם: טייקוני הקריפטו נחשפים

הקריפטו מטריף את העולם, שובר שיאי שווי ומאיים על כל סדרי הכלכלה הישנים. אך האנשים שעומדים מאחוריו שומרים על אנונימיות וחלקם אפילו בזהות מסתורית לגמרי. אלו חמשת טייקוני הקריפטו העשירים בעולם:
מערכת ice | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום pexels, unsplash)
אפילו עם ההידרדרות האחרונה במדדי הקריפטו, המטבעות הדיגיטליים חווים צמיחה בלתי נתפסת בחמש השנים האחרונות. שווי השוק של המגזר התחיל ב-800 מיליארד דולר בתחילת 2021 והסתיים את השנה מעל ל-2.2 טריליון דולר. רוב המטבעות הדיגיטליים הגדולים הגיעו לשיא של כל הזמנים, כאשר הרוב רשמו עליות תלת ספרתיות.
די לומר, שמי שבחר בזמנו את הקלפים הנכונים, היום נהנים מאוד. וגם היוצרים של חלק מהמטבעות הדיגיטליים הללו גזרו את הקופונים אלו חמשת האנשים העשירים ביותר בעולם הקריפטו נכון ל-2022:
1. צ'אנגפנג ז'או - 75 מיליארד דולר

צ'אנגפנג ז'או (ויקיפדיה)
איש העסקים הסיני-קנדי, הידוע בכינוי CZ, החזיק במספר מיזמי קריפטו. הוא עזר בפיתוח הבלוקצ'יין, ושימש כ-CTO של OKCoin. עם זאת, ז'או כנראה ידוע בעיקר בזכות יצירת Binance, שהיא בורסת מטבעות הקריפטו הגדולה ביותר בעולם במונחי נפח מסחר. לבינאנס יש יותר משישה מיליון משתמשים והיא השיקה אסימון משלה – מטבע בשם Binance-coin. למרות שאין לדעת מה כוונותיהם האמיתיות של טייקוני הקריפטו, ז'או אמר בראיון בנובמבר 2021 שהוא מקווה לתרום עד 99% מהונו.
2. סאטושי נקמוטו - 35 מיליארד דולר
האדם השני הכי עשיר בעולם הקריפטו שומר על זהות מסתורית. קשה למצוא מידע רב על סאטושי נקמוטו. לכאורה הוא נולד ביפן ב-1949 למשפחה ענייה מאוד, ובשנות ה-50 היגר עם אמו לאמריקה. בתחילת שנות ה-2000, לאחר שפוטר משתי עבודות, מיוחס לו הפיתוח הראשון של הביטקוין. הערכות התקשורת העולמית מעמידות ברשותו כמיליון מטבעות ביטקוין, אך למרבה אכזבתו הוא לא מכר אף אחד מהם כדי שלא תיחשף זהותו האמיתית.
3. סאם בנקמן-פריד - 15 מיליארד דולר
איש העסקים סאם בנקמן-פריד השיק את בורסת ה-FTX שלו ב-2019, פלטפורמה שנבנתה "מסוחרים לסוחרים", ומאז היא הפכה לאחת מבורסות הקריפטו הגדולות ביותר. FTX גייסה 900 מיליון דולר במהלך קיץ 2021 לפי שווי של 18 מיליארד דולר, מה ששם את בנקמן-פריד בין האנשים העשירים בעולם עוד לפני שמלאו לו 30 שנה. הוא גם הקים את חברת המסחר Alameda Research, שעוזרת גם למשקיעים בקריפטו להרוויח כסף.
 
4. בריאן ארמסטרונג - 7.5 מיליארד דולר

בריאן ארמסטרונג (ויקיפדיה)
המנכ"ל של Coinbase Global, בריאן ארמסטרונג מוביל את בורסת המטבעות הקריפטו הגדולה בארצות הברית. ארמסטרונג עבד בעבר כמהנדס תוכנה ב-Airbnb לפני שהקים את Coinbase ב-2012 עם פרד ארסאם (שגם הוא מיליארדר קריפטו בפני עצמו). ארמסטרונג מחזיק ב-19% מה-Coinbase.
5. כריס לארסן - 5 מיליארד דולר
כריס לארסן יהיה שותף להקמת מטבע הקריפטו "ריפל", שלקוחות שלו חברות גדולות כמו אמריקן אקספרס וסנטנדר. למרות שלארסן התפטר מתפקיד המנכ"ל בדצמבר 2016, הוא עדיין משמש כיו"ר ריפל. הוא גם ייסד את המטבע הקריפטוגרפי XRP, שערכו כמעט פי ארבעה במהלך 2021, והוסיף לעושרו הניכר של לארסן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה