כסף וצרכנות

זו המדינה שהנשיא שלה חוגג על הנפילה בקריפטו

בזמן שמשקיעים רבים איבדו מאות מיליארדי דולרים בעקבות הירידות החדות של המטבעות הווירטואליים, במדינה אחת דווקא ראו בה הזדמנות פז – ולעגו למי שמוכר בזול

יאיר מור | 
ביטקוין (צילום freepik)
הצלילה חסרת התקדים בשוק הקריפטו בסוף השבוע האחרון עלתה למשקיעים ברחבי העולם מאות מיליארדי דולרים שאבדו מהשווי של המטבעות הדיגיטליים, כפי שדיווחנו הבוקר – אך כמו בכל נפילה, יש מי שדווקא מיהר להשקיע במטבעות הללו דווקא כאשר נראה שהם בשפל.
 
נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה, שרק לפני כשבוע כתב בטוויטר כי "חוששני שהחמצתי את השפל הפעם", שיתף את הציוץ הזה ביום שישי האחרון, כאשר כל המטבעות צנחו בשיעורים דו-ספרתיים, וכתב: "טעיתי, לא החמצתי את (השפל)" ו"אל סלבדור כרגע קנתה 410 ביטקוין תמורת 15 מיליון דולר בלבד. כמה אנשים מוכרים ממש בזול" והוסיף אימוג'י של משיכת כתפיים כאות לחוסר הבנה. הציוץ של הנשיא בן ה-40 זכה עד כה לכמעט 60,000 לייקים, 9,000 שיתופים ויותר מ-2,500 ציטוטים (כלומר ציוצי תגובה שאליהם מצורף הציוץ המקורי).
לשם השוואה, היום שבו כתב בוקלה כי הפסיד הזדמנות קנייה בשפל היתה כאשר מחיר ביטקוין היה כ-43,000 דולר, ו-410 מטבעות היו עולים לאל סלבדור יותר מ-17.6 מיליון דולר, ואם היא היתה מבצעת רכישה באותו סכום היא היתה מסתפקת בכ-345 מטבעות. כעת, תמורת 14.8 מיליון דולר רכשה המדינה 410 במחיר של כ-35,000 דולר לביטקוין בלבד.
כידוע, בוקלה הפך את מדינתו לראשונה בעולם שאימצה את ביטקוין כמטבע רשמי, וההודעה על כך בקיץ האחרון הקפיצה את שווי המטבע בכ-8%. בוקלה יודע כנראה מה הוא עושה: הפעם הקודמת בה קנה למדינה ביטקוין, ב-20 בספטמבר, היתה גם היא בזמן נפילת ערכו של המטבע, לאחר הודעת סין על כך שענקית הנדל"ן אוורגראנדה נמצאת על סף חדלות פירעון. "כרגע קנינו בשפל. 150 מטבעות חדשים! עתה מחזיקה אל סלבדור 700 מטבעות", הודיע בזמנו הנשיא בוקלה. כעת, אם היא לא בזבזה רבים מהמטבעות שברשותה, יש לאל סלבדור יותר מ-1,100 מטבעות ביטקוין.
אתר The Street שאל את שגרירות המדינה בארה"ב האם הרכישה נעשתה בכסף פרטי או ממשלתי, ולא קיבלה תשובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה