מדדים ומחקרים

שוק הקריפטו בקריסה: זה הסכום האסטרונומי שאיבדו המשקיעים

מטבעות הקריפטו צנחו בסוף השבוע בעקבות הודעת רוסיה על כוונתה לאסור פעילות קריפטו – אך עוד לפני זה היה השוק על סף שפל. בכמה ירדו המטבעות בחודשים האחרונים ולמה?
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
משקיעים בשוק הקריפטו איבדו לאחרונה מאות מיליארדי דולרים – ולמעשה, בחודשיים וחצי האחרונים ירד השווי הכולל של המטבעות הקריפטוגרפיים בכמעט 45%, או כ-1.4 טריליון דולר, אירוע כמעט חסר תקדים.
לפי נתוני אתר CoinGecko, העוקב אחר שוויים של כמעט 13,000 מטבעות קריפטוגרפיים, ב-9 בנובמבר נרשם שיא בשווי הכולל של כלל המטבעות בשוק – 3.07 טריליון דולר. אך מאז, מספר טלטלות, כמו וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה, משברי השבבים ושרשרת האספקה והאינפלציה העולמית המטרידה, יחד עם הקשחת עמדות נגד שוק הקריפטו במדינות רבות, הביאו לירידה מתמשכת בשוק, ובסוף השבוע הנוכחי היא החמירה לאחר הודעת רוסיה על כוונתה לאסור לחלוטין כל פעילות קריפטו, מה שגרם לצלילה היסטרית.
ביום חמישי, לפני הודעת רוסיה, כבר עמד שווי השוק הכולל של תחום הקריפטו על 2.08 טריליון דולר – כמעט טריליון פחות מבשבוע השני של נובמבר. אמש (מוצ"ש) הוא כבר צנח ל-1.7 טריליון דולר בלבד – ירידה של יותר מ-18%, או 380 מיליארד דולר, תוך יומיים.
מדובר בשווי הנמוך ביותר של שוק הקריפטו מאז 5 באוגוסט 2021, גם אז הוא עמד על מעט פחות מ-1.7 טריליון דולר. הפעם האחרונה בה חצה השוק את רף ה-2 טריליון דולר בכיוון מטה היתה בשלושת הימים האחרונים של ספטמבר, אך אז הירידה היתה דרמטית יותר וכאמור נמשכה שלושה ימים שאחריהם הוא חזר אל מעל הרף הזה. הנפילה הנוכחית נראית דרמטית בהרבה, ולכן עלולה גם להימשך זמן רב יותר.
גם מבט על כמה מטבעות מרכזיים מראה תמונת מצב עגומה מאוד: לפי CoinDesk, הנפילה הנוכחית הביאה את סולאנה ל-52% מתחת לשווי השיא שלו; אוולאנש ירד אל 60% מתחת לשווי השיא שלו, וקרדאנו מעט יותר מזה; שיבה-אינו, שהמריא בקיץ האחרון, ירד ב-71%; ואילו דוג'קוין, שבו תומכים המיליארדרים אילון מאסק ומארק קיובן, קרס אל 80% מתחת לשווי השיא שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה