תיירות
כאוס בנמלי התעופה ביעד האהוב: שביתות ענק בשבועות הבאים
שתי שביתות נרחבות צפויות לשבש במידה דרמטית את התנועה האווירית בצרפת ב-10 וב-18 בספטמבר 2025. שר התחבורה פיליפ טברו נקט עמדה נחושה מול המחאות והכריז כי לא ייכנע לדרישות, תוך שהוא מזכיר את הנזק הכלכלי הכבד שגרמה השביתה הקודמת ביולי
עולם התעופה הצרפתי עומד בפני זעזועים קשים עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, כאשר שתי שביתות נרחבות צפויות לשבש במידה דרמטית את התנועה האווירית ב-10 וב-18 בספטמבר 2025. נמלי התעופה המרכזיים של פריז, שארל דה גול ואורלי, יעמדו במוקד הסערה, עם הערכות לביטול של כרבע מהטיסות ופגיעה חמורה במאות אלפי נוסעים.
המחאה המאוחדת של איגודי התעופה מכוונת כנגד תוכניות הקיצוץ הממשלתיות הקשות של ממשלת בירו, הכוללות ביטול חגים לאומיים וקיצוצים נרחבים בשירותים הציבוריים. הארגונים המובילים בתחום יקיימו ב-10 בספטמבר הפגנת כוח כלל-ארצית נגד מדיניות הצנע הממשלתית. אולם התאריך הבעייתי ביותר צפוי להיות ה-18 בספטמבר, עת יצטרף אליהם איגוד הטסים המרכזי SNCTA המייצג 60% מהקולות במקצוע.
בעלי המקצוע, שמשכורתם הממוצעת עומדת על 96,000 יורו ברוטו לשנה, דורשים התאמת שכר מלאה לאינפלציה ומוחים נגד הידרדרות תנאי העבודה והכלים המיושנים שאיתם הם נאלצים לעבוד יום יום. שר התחבורה פיליפ טברו נקט עמדה נחושה מול המחאות והכריז כי לא ייכנע לדרישות, תוך שהוא מזכיר את הנזק הכלכלי הכבד שגרמה השביתה הקודמת ביולי - כמיליון נוסעים נפגעו ונגרמו הפסדים של מיליוני יורו לחברות התעופה. למרות המתיחות, חברות התעופה כבר הודיעו על "צעדים מסחריים" שיאפשרו לנוסעים לדחות טיסות ללא עלות או לקבל החזר כספי מלא, אך ללא פיצוי נוסף מכיוון שהשביתה נחשבת ל"נסיבות יוצאות דופן".
עוד ב-
לנוסעים הצפויים להגיע או לעזוב את צרפת במהלך הימים הבעייתיים מומלץ בחום לבדוק את מצב טיסותיהם באופן שוטף דרך אתרי חברות התעופה ואפליקציות המעקב, להירשם להתראות SMS ולהיערך לעיכובים משמעותיים. המשבר החריף בתעופה הצרפתית משקף את המתח הכרוני בין דרישות ההתייעלות הכלכלית לבין זכויות העובדים במגזר אסטרטגי זה, ומבשר על תקופה סוערת נוספת עבור מי שצריך לנסוע דרך השמיים הצרפתיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



