תיירות

טורקיה משנה את שמה: איך תקרא השכנה של ישראל?

טורקיה ממתגת את מחדש בתור טורקיה, בעברית לא תראו את השינוי, אבל באנגלית כן זאת לאחר שהמדינה רצתה להבדיל את עצמה מתרנגול ההודו שנכתב בצורה דומה באנגלית. האו"ם אומר שהבקשה מאנקרה התקבלה בתוקף מיידי
מערכת ice | 
ארדואן נשיא טורקיה (צילום ויקיפדיה/ President.gov.ua)

ממשלת טורקיה שלחה מכתב לאו"ם בבקשה רשמית להתייחס אליה בתור טורקיה (Türkiye) ולא Turkey, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית. המהלך נתפס כחלק מדחיפה של אנקרה למתג מחדש את המדינה ולהתנתק מתרנגול ההודו בעל אותו השם ומהקונוטציות השליליות הקשורות אליו

סוכנות אנאדולו מסרה כי סטפן דוז'ריק, דוברו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, אישר את קבלת המכתב מ-מבלוט קמבסוגלו, שר החוץ הטורקי. הסוכנות ציטטה את דוג'אריק שאמרה ששינוי השם נכנס לתוקף "מהרגע" שהמכתב התקבל. דוג'ריק אמר לוושינגטון פוסט: "זה לא נדיר שאנחנו מקבלים בקשות כאלה".
 



ממשלתו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן לחצה לשנות את השם טורקיה המוכר בינלאומי ל-Türkiye (tur-key-YAY) כפי שהוא מאוית ומבטא בטורקית. המדינה קראה לעצמה טורקיה בשנת 1923 לאחר הכרזת העצמאות שלה.

בדצמבר 2021, ארדואן הורה להשתמש בטורקיה כדי לייצג טוב יותר את התרבות והערכים הטורקיים, כולל דרישה להשתמש ב"תוצרת טורקיה" במקום "תוצרת טורקיה" במוצרים מיוצאים. גם משרדי טורקיה החלו להשתמש בטורקיה במסמכים רשמיים.
הממשלה פרסמה השנה סרטון תדמית כחלק מניסיונותיה לשנות את שמה באנגלית. הסרטון מציג תיירים מכל העולם אומרים "שלום טורקיה" ביעדים מפורסמים. מנהלת התקשורת של הנשיאות הטורקית אמרה כי היא השיקה את הקמפיין "כדי לקדם בצורה יעילה יותר את השימוש ב"טורקיה" כשמה הלאומי והבינלאומי של המדינה בפלטפורמות בינלאומיות".
לא היה ברור אם השם, עם אות שאינה קיימת באלפבית האנגלי, יתפוס הרבה בחו"ל. בשנת 2016, צ'כיה רשמה רשמית את שמה הקצר, צ'כיה, ובעוד כמה מוסדות בינלאומיים משתמשים בה, רבים עדיין מתייחסים למדינה בשמה הארוך יותר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה