תיירות

ישראלים הוטרדו במעבר הגבול לסיני: "שלח לי יד לאשכים"

בשבועות האחרונים עלו לא מעט תלונות חדשות על כך שהבודקים הביטחוניים דרשו שוחד ומי שסירב לשלם הוטרד והושפל: "הבודק רמז לי כל מיני רמיזות לתת לו 'בקשיש' (שוחד), סירבתי בתוקף ואז הוא בתגובה חפן לי את אזור האשכים. אם זה היה קורה בארץ הייתי נותן לו אגרוף לפנים"
מערכת ice |  2
חופי סיני (צילום רויטרס)
המעבר בגדול טאבה בין ישראל למצרים ידוע כבעייתי במיוחד, בעיקר בצד המצרי. בדרך כלל נשמעות תלונות מסוימות על השופטים המצרים, בכך שהם מבקשים "בקשיש" (שוחד) כדי להקל על מעבר הגבול בעיקר בנושאי הטפסים.
בשבועות האחרונים עלו לא מעט תלונות חדשות על כך שהבודקים הביטחוניים דרשו שוחד ומי שסירב לשלם הוטרד והושפל. אבי, שעבר חוויה כזו לאחרונה מתאר: "הגעתי למעבר הגבול לפני כמה ימים. הבודק רמז לי כל מיני רמיזות לתת לו 'בקשיש' (שוחד), סירבתי בתוקף ואז הוא בתגובה חפן לי את אזור האשכים. ממש ככה".
 
אבי הוסיף: "קפאתי לכמה שניות ולא ידעתי איך להגיב. אם זה היה קורה בארץ הייתי נותן לו אגרוף לפנים. הם עושים את זה בכוונה כדי להשפיל אותנו בגלל שאנחנו ישראלים. אם היה מדובר בתיירים ממדינה אחרת המצריים לא היו עושים את זה".
 
מקרים דומים התרחשו בשבוע שעבר לכמה ישראלים שעברו במעבר הגבול. "אחד הבודקים הסתכל עליי, בדק את הכסף שיש לי בארנק, אמר לי לתת לו בקשיש, אמרתי לו שלא ואז הוא פשוט שלח את היד ונגע לי לכמה שניות למטה. זה מקרה חמור שאסור לשתוק עליו יותר. אני מתכוון לפנות למשרד החוץ הישראלי, למשרד התיירות ולשגרירות המצרית לטפל בתופעה הזו, אחרת זה עלול להיגמר רע ומטייל ישראלי פשוט יתקוף בודק מצרי שייגע בגופו", אמר ישראלי נוסף שעבר הטרדה.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא חדש - שנאת השוטרים המצרים כלפי ישראלים יהודים ידועה
    אמיר 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר לפני 25 שנה, אחד השוטרים המצרים בדק את הדרכון שלי, הצמיד לי אותו לפרצוף ודפדף את הדפים על הפרצוף שלי ורק חיכה שאגיד מילה, זה היה במעבר טאבה בכניסה לישראל. אסור ליסוע לסיני, השנאה שלהם נגד הישראלים ברורה, וציוץ לא במקום ואתה נעצר. לא להתלהב מהחופים, המעברים דרך נקודות מעבר עם השוטרים המצרים, יוציאו לכם את כל החשק לחזור לשם שוב.
    סגור
  • 1.
    מצרים ירדן
    צדק 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי נוסע למצרים או ירדן רק אזרחים טפשים עוד יעצרו ישראלים בררוב
    סגור