שיווק ופרסום

לא שקט בזניט: לאחר יותר מעשור - מנכ"ל חברת המדיה גבי אטל הודיע על פרישתו

ושהאחרון יכבה את האור. השינוים הפרסונאליים בזניט ממשיכים עם פרישתו של מנכ"ל זניט, גבי אטל, לאחר 13 שנים בקבוצה
משה בנימין |  11
גבי אטל (צילום יח"צ)
במהלך של פחות משנתיים, זרוע המדיה של קבוצת פובליסיס בישראל עברה שינוים פרסונאליים מרחיקי לכת שסופם היום, בסיום דרכו של המנכ"ל הנוכחי של זניט גבי אטל, לאחר 13 שנים בקבוצה.
ביולי 2012, על רקע רכישת פובליסיס העולמית את באומן בר ריבנאי, סיים את דרכו אלון הוכדורף שעד לאותה נקודה שימש כמנכ"ל משותף של זניט יחד עם גבי אטל. המהלך הראשון של קבוצת פובליסיס לאחר סיום דרכו של הוכדורף היה גיוסו של אחיה פריד שהיה סמנכ"ל השיווק של קבוצת הארץ. כבר אז, ההתנהלות של קבוצת פובליסיס עם פריד שהגיע, מונה ולבסוף לא התחיל בתפקידו לאחר מחלוקות וחוסר הסכמה בין הצדדים, העיד על הבאות.  
מנקודה זו ואילך, לאחר שאטל מכר לפובליסיס העולמית את מניותיו (שעמדו על כ-10%) הוא החל לשמש כמנכ"ל היחיד של זניט לצד יואב צוקר ששימש כמנכ"ל זניט דיגיטל עד לפרישתו באוקטובר 2014. לפני כן, ביולי 2014 מנכ"ל זרוע המדיה של באומן בר ריבנאי, יוסי ורשבסקי פרש מתפקידו וחזר לשמש כמנכ"ל ערוץ 10 במקום רפי גינת. העידן החדש בזרוע המדיה של קבוצת פובליסיס החל עם מינויו של עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום לתפקיד, במקומו של ורשבסקי.
אטל היה אחד מהגורמים הדומיננטיים ביותר בזניט ובפובליסיס. מעבר ליוזמות קריאייטיביות זוכות פרסים שהוא עמד מאחוריהן לאורך השנים (האחרונה הזכורה ביותר היא תשמרי על הכוס שלך ), אטל היה זה שניהל שנים רבות את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל, מהעוגנים החשובים של זניט. פרוקטר אנד גמבל היה גם סלע מחלוקת בין אטל לקברניטי זניט לאחר שאלו גייסו לשורות החברה את הילית מגד, לשעבר מבכירי פרוקטר ישראל והציבו אותה בראש זרוע המדיה שהקימו תחת השם סטארקום כדי שתנהל את התקציב. במבחן האמיתי שלשמו גויסה מגד - זכייה מחדש במכרז על תקציב המדיה של פרוקטר - רשמה זרוע המדיה של פובליסיס כשלון חרוץ עם הפסד למדיה-קום של אדלר חומסקי. זמן קצר לאחר מכן גם מגד סיימה את דרכה מחברה לאחר שהתפקיד שלמו גויס התרוקן מתוכנו.
העברת ניהול תקציב המדיה של פרוקטר מאטל לידי מגד לא עבר בשתיקה. אטל חלק על כך והבהיר זאת לבעלים יורם באומן, אך עם זאת קיבל עליו את הדין בהסכמה. עניין נוסף שהעיב על אטל בניהול זניט היתה מדיניות קבלת תקציבי הקריאייטיב ללא ניהול תקציבי המדיה של המפרסמים - נושא שבשנתיים האחרונות נראה כי בבאומן יישרו לגביו קו תקיף ואגרסיבי יותר. 
ההודעה הפנימית על פרישתו של אטל התקבלה אצל באומן לפני חודשיים. מאז ועד עכשיו ישבו הצדדים וניסו למצוא חלופה לפרישה המסתמנת, אך ללא הצלחה. לפני מספר שעות העביר אטל לעובדי זניט מייל פנימי בו בישר להם על פרישתו הצפויה, במה שהפך את העניין לרשמי וחתום. נכון לעכשיו, עוד מוקדם לדעת מה יהיה ביום שאחרי אטל בזניט, אך עם זאת ההערכות הן כי הקבוצה תגייס לתפקיד המנכ"ל רכש מבחוץ. תחת אטל מועסקת כיום ורד מבורך כסמנכ"ל בזניט. 
ההערכות בענף הן כי אטל אינו צפוי להקים חברת מדיה/בקרת מדיה לאחר סיום דרכו בזניט. עם זאת, המנכ"ל הפורש שלא אחת שש להציג את יכולותיו הקריאייטיביות עשוי דווקא להשיק חברת פרסום כדי למנף את קשריו הרבים בתעשייה. 
גבי אטל סירב להגיב לבידיעה.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    מכיר אותו עוד בימי עופר רושה.מכולת לא הייתי נותן לו לנהל (ל"ת)
    איש מדיה 05/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    תותח (ל"ת)
    אין עליו 05/2015/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אלוף העולם
    אחד שמכיר אותו 04/2015/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לבנאדם יש אנרגיות שלא נגמרות וראש משוגע. המון הצלחה בהמשך
    סגור
  • 8.
    תפס כיוון חדש
    מדיה מן 04/2015/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואני בטוח שרק טוב יצא מעזיבה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
    סגור
  • 7.
    יהיה טוב יותר. בטוח! (ל"ת)
    אקס זניט 04/2015/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    גבי הוא זה שאיבד את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל
    עידן 04/2015/29
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הוא כבר שנתיים מנודה ב-,P&G
    סגור
  • 5.
    ביי ביי
    עידן 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גבי אטל הוא בריון מדיה. הדבר הכי טוב שיכל להעשות בזניט... לך תמכור בייגלה חביבי
    סגור
  • 4.
    סוף עידן לבריונות במדיה... (ל"ת)
    עידן 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    הכי מוכשר שיש (ל"ת)
    דולב 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    האחד והיחיד (ל"ת)
    גרי 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    סוף סוף איום אמיתי על הגדולים.
    לקוח 04/2015/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גם קראיטיב, גם מדיה וגם יודע לנהל כסף. יהיה מעניין!!!
    סגור