השוק

מנכ"ל החודש: חי גאליס, מנכ"ל קבוצת ביג

כשברגע הנחיות הממשלה משתנות שוב ושוב, בקבוצת ביג החליטו לעשות מעשה ולפתוח בניגוד לתקנות, דבר שהוביל גם קמעונאיות ענק ללכת אחריה ויצר שינוי בשיח, כשהמילה "ביג" הפכה בתקשורת לתיאור כללי של פתיחת הפאוור סנטרים. על ההישג התקדימי, חי גאליס הוא מנכ"ל החודש של ice
שרון טל |  3
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
מאז פתיחת המשק באופן הדרגתי מתחילת החודש, החל לו מאבק על הזכות להיות שזה ש"מגיע לו לפתוח". פתיחת חנויות הרחוב הובילה קמעונאיות ענק כמו ביג, איקאה, מליסרון ועוד, לצאת נגד הנחיות הממשלה ולפתוח את שעריהן לציבור הרחב. דבר שכזכור יצר גם תורי ענק, אך הוביל את החברות לבצע התאמות נדרשות. 
כעת, גם הקניונים הצטרפו לחגיגה ופתחו את שעריהם, והמסר לממשלה כבר ברור, קמעונאיות הענק לא מחכות להחלטות או היעדר החלטות ומחליטות לנקוט צעדים בעצמן על מנת שציבור יגיע לקנות במרכזים שלהן, תוך שמירה על ההנחיות. 
איך הכל התחיל? 
בתחילת נובמבר, לאחר שקבינט הקורונה הכריז על פתיחת חנויות הרחוב, הוציא מנכ"ל קבוצת ביג חי גאליס, מכתב לשוכרים בו הוא קורא להם לפתוח את החנויות במרכזים הפתוחים בערים הירוקות. הדבר הוביל לפתיחה בניגוד להנחיות אמנם (לא שאנחנו בעד הפרות חוק), והוביל גם רשתות אחרות לפתוח את שעריהן כמו איקאה, קניוני עופר ובילו סנטר. 
אמנם קבוצת ביג וקמעונאיות ענק נוספות הפרו את ההנחיות, אך ברור שדבר גדול קרה כאן החודש. אם בעבר לצאת בניגוד להנחיות הממשלה היה נראה דבר בלתי יתואר כרשת גדולה, קבוצת ביג גרמה למקבלי ההחלטות וגם לציבור להבין שלא תמיד הראש יקבע את תנועת הידיים והרגליים. ביג בניהולו של חי גאליס יצרה תקדים תוך קבלה גם של אהדת הציבור שהגיעו בהמוניהם, ולא פחות של התקשורת. 
ואכן לא ניתן להתעלם מההישג של ביג בתקשורת. המילה מרכזי "ביג" הפכה מילה נרדפת לפתיחה של המרכזים המסחריים הפתוחים - ה"פאוור סנטרים". ניתן היה להבחין בשימוש במילה "ביג" בראיונות שונים כתיאור חליפי למרכזי הקניות הפתוחים, ואת הסיקור הנרחב סביב הנושא.
כך, כשכוח כלכלי כה גדול פוגש משבר כלכלי לא פחות חמור, מקבלי ההחלטות נדרשים להחליט, ואם לא יחליטו, אז לא מעט יפעלו לקחת טייטל ה"מבוגר האחראי", כדי לדאוג גם לפרנסתם שלהם ושל עובדיהם. על ההישג של קבוצת ביג, בחרנו להעניק לחי גאליס את תואר מנכ"ל החודש של ice.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הסיבה להיענות לקוחות
    רבנית 11/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקנות מפלות סופרים פתוחים ללא הגבלת מס לקוחות ולידה חנויות רחוב סגורות זו הסיבה שהציבור פירגון
    סגור
  • 2.
    לתת לעבריין פרס זה הזוי
    משה 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כל הכבוד, לתת פרס למנכ״ל על כך שקרא ועודד הפרת חוק זוהי הזיה. נכון שיש טיפול בעייתי בלשון המעטה של הממשלה, אבל שכל מנכל יתחיל להפר חוק על דעת עצמו לא יובלי אותנו למקום טוב.. ועל זה לתת פרס?
    סגור
  • 1.
    ביג הם היחידים ששחררו משכירות את הלקוחות שלהם
    איציק 11/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועל זה מגיע להם שאפו!!!
    סגור