השוק

מחאת ההייטק: אלו הקשיים בהוצאת הכסף מישראל

בתקופה האחרונה מכריזות חברות הייטק ישראליות, ובראשון וויז ופפאיה גלובל, על הוצאת כספן מישראל. כיצד התהליך עובד ומהם הקשיים העלולים לצוץ?
מערכת ice |  1
מחאת ההייטק (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג)
כחלק ממחאת ההייטק הישראלי נגד ממשלת ישראל, מספר חברות כבר הכריזו יוציאו את כספן מהמדינה. פפאיה גלובל הייתה הראשונה, לאחר מכן וויז הצטרפה ואמש (שלישי) גם חברת כלי הפרסום החכמים סקאי הצטרפה לגל הנוטשים.
אז בעוד קבלת ההחלטה היא פשוטה, תהליך הוצאת הכסף עצמו לא תמיד פשוט באותה המידה. חברות הייטק שנוסדו בישראל, דוגמת וויז ופפאיה, מרכזות את עיקר המזומן אותו הן מגייסות בחשבונות בנק בארץ. כמובן, שלאותן החברות ישנם גם חשבונות בנק במדינות בהן הן פועלות ומחזיקות סניפי מו"פ או מכירות.
 
כל עוד מדובר על העברת כסף בין חשבונות בנק (מהארץ לחשבון בנק קיים בעולם), לחברות לא אמורה להיות בעיה טכנית לבצע זאת, אך כאשר מדובר על חברה ללא חשבון בנק בחו"ל ותחליט לפתוח חשבון חדש, תצטרך גם לעבור משוכה פנימית, אישור הדירקטוריון.
אופציה נוספת, היא "היפוך שרוול". ב"גלובס" תיארו כי בעשרים השנים האחרונות חברות טכנולוגיה ישראליות הקימו חברות בארה"ב וזאת במטרה לעודד את המשקיעים האמריקאים, כאשר הבסיס נשאר בישראל. בתהליך כזה הם הכפיפו את החברה הישראלית לאמריקאית – דבר אשר זכה לכינוי "היפוך שרוול".
במסגרת "היפוך השרוול", בעלי המניות האמריקאים מקימים חברה מתווכת (אמריקאית). מהלך כזה מצריך אישור של בעלי המניות והדירקטוריון ובדרך כלל החברות הישראליות נוהגות להשאיר את הקניין הרוחני בישראל וזאת על מנת לא לשלם מס על העברתו לחו"ל.
באם אותן חברות הייטק ישראליות יחליטו ללכת עם התהליך עד הסוף ולהפוך את מעמד החברות בישראל רק למעמד של מרכז פיתוח, משמע שם הקניין הרוחני יעשה דרכו לחו"ל. ייתכן שגם חברות מלכתחילה יחליטו לרשום את הקניין הרוחני בחו"ל כחלק מאותו המאבק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המאמר הנדון נכתב על ידי ילד שלא מבין בנושא. (ל"ת)
    שי 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור