תקשורת ומדיה

תחנות הרדיו צריכות כבר להתעורר לעולם הדיגיטלי

עוד ועוד שירותי מוזיקה דיגיטליים מגיעים לישראל, אבל רק חלק מהתחנות המסורתיות בארץ נערכו עם מענה. דרור גנות עם 6 נקודות על השוק החדש
דרור גנות |  2
לאחרונה פורסם ב-ynet ובאתרים נוספים ששירות המוזיקה הגדול בעולם Spotify מגיע לישראל. והוא לא לבד, גם Deezer עולה לארץ ואפילו החל בהשקה רכה מרוץ החימוש האודיו דיגיטלי עובר לשלב הבא וזה קורה כפי הנראה כבר בתקופה הקרובה.
חלק מתחנות הרדיו המסורתיות (FM) נערכו מראש לכניסה של ענקיות הדיגיטל לשוק, השיקו אסטרטגיה דיגיטלית הכוללת פעילויות ברשתות החברתיות, תכנים וערוצי אודיו נוספים, אפליקציות מותאמות ופרסום אודיו דיגיטלי ישירות למאזינים המחוברים. מנגד, עדיין קיימות תחנות רדומות שמשום מה לא רואות את התמונה החדשה וזה בדיוק מה שננסה לעשות כאן היום. אז הנה 6 נקודות על עולם האודיו החדש שעומד בפתחנו.
1. לא רק תחנות רדיו FM: כניסת שירותי המוזיקה הבינ"ל לישראל לצד תחנות רדיו אינטרנט ופודקאסטים משנים לגמרי את התפיסה שמאזינים = רדיו FM. שירותי הסטרימינג מעניקים אפשרות להאזין לכל תכני המוזיקה בעולם כולל זו הישראלית ללא תשלום ובכל מכשיר (מודל Fermium). מולם בישראל יש מספר תחנות רדיו מובילות בעלות אפיון וצביון מוזיקלי בהן גלגלצ, eco99fm, רדיוס, רדיו חיפה, כאן ג', 88FM, לב המדינה ואחרות, כולן במגרש והולך להיות מאוד צפוף בקרוב. 
2. הרבה מוזיקה בסטרימינג: רשימות מוזיקה מותאמות לקהלי מטרה לפי סיטואציות, הרגלים, כל מאזין בוחר את התוכן שהוא מעדיף לשמוע לפי מצב רוחו, בפקק או בעבודה, בפעילות ספורט או פנאי ובכל סיטואציה. לא מדובר באולפן רדיו המשדר 12 שירים בשעה בממוצע, אלא טכנולוגיות הכוללות יכולות דיגיטליות מרשימות של מעבר בין מכשירים, האזנה לרשימות שירים (פלייליסט) ערוכות ומותאמות לקהל המאזינים בישראל, יכולות דילוג ודירוג שירים, התאמת התוכן לפי סוג פעילות, הורדת שירים למנויי פרימיום והכל בקליק אחד להאזנה מיידית. 
3. מקבצי פרסום: במשך שנים האוזן שלנו הורגלה למקבצי פרסום ארוכים בני 4-5 דקות כל אחד, כ-3 מקבצים בכל שעה בתחנה מסחרית הכוללים כל אחד יותר מ-20 מסרים פרסומיים מגוונים, מושרים או מקוריינים, הודעת חסות או ג'ינגל פרסומי ותשדירי פרומו, חדשות, מזג אויר וכו'. עולם האודיו החדש משנה את הדרך בה נאזין לפרסומות, בדומה לפרסום ברדיו הדיגיטלי, כל קטגוריית הפרסום תעבור שינוי בכל המרכיבים: החל מאורך מקבצי הפרסום, יכולת מדידת חשיפות וטירגוט לפי אזורים וקהלי מטרה. הפרסום בעולם האודיו החדש קצר יותר, מניע לפעולה (כולל אלמנטים להנעה לפעולה), מטורגט ומאפשר פניה לפי יוניק, מוגש בזמן האזנה ודאית, והכי חשוב - מדיד עד לרמת המאזין הבודד. 
4. מכשירים דיגיטליים: צריך להבין, לא מדובר באפליקציה נחמדה למכשירי הסמארטפון אלא חיבור מיידי לכל המסכים והמכשירים הקיימים: בבית בסלון או במטבח, smart TV, Alexa Eco או Google Home, בחדר הכושר, בריצה וברכיבה בשטח, במשרד וכמובן בכלי הרכב המחוברים - שירותי אודיו מוזיקה 360 בכל זמן ומקום והם כאן בכדי להישאר.     
5. שיתופי פעולה בינ"ל: לכל שירותי המוזיקה המובילים יש שותפים בינ"ל בכל הקטגוריות ואלה יעזרו להם להפיץ את התכנים והשימושים בדרך הכי מהירה שיש. החל משיתופי פעולה במכשירי הסמארטפון והטאבלט, שיתופי פעולה עם יצרני כלי הרכב ומערכות המולטימדיה ברכבים החדשים, שירותי ניווט, רשתות חברתיות, טלוויזיות חכמות, רמקולים ניידים ועוזרות קוליות בבתים, וכל זה עוד בעידן שלפני שמוצרי ה-IOT וה-AI חדרו לשווקים. 
6. עובדה אחת אחרונה: בכל מקום בעולם אליו הגיעו ענקיות המוזיקה הבינ"ל, השתנתה לגמרי מפת ההאזנה. המאזינים - ולא רק הצעירים - נוטשים את ה-FM ועוברים לפלטפורמות הדיגיטליות. תוסיפו לעובדה כי לפי סקר TGI למעלה מרבע מהנשאלים מאזינים אונליין, ואת דוח האינטרנט של בזק הקובע כי 50% מהאוכלוסייה בארץ מאזינים במכשירים הדיגיטליים, ותוסיפו את הזינוק בהאזנות לפודקאסטים ולרדיו אינטרנט וכל התמונה מתבהרת: המהפכה האודיו דיגיטלית כבר כאן, זה הזמן של תחנות הרדיו FM הרדומות להתעורר ולהתחיל לחשב מסלול מחדש. 
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם הרדיו רוצה להתחרות הוא חייב קודם כל לעבור ל-DAB+ (ל"ת)
    להעיף את ה-FM המקרטע 12/2017/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא מובן
    מישהו 12/2017/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני לא מבין על מה אתה מדבר . מה המודל המסחרי ? זה נראה עוד סוג של תיווך ועוד מישהו שיקבל עמלה על הדרך . הקהל היום כן מאופיין ואם אני שומע את 102FM דרך האפליקציה אני עדיין מקבל את מקבץ הפרסומות - ממש לא ברור מה אתה רוצה .
    סגור