תקשורת ומדיה

אלונה בר-און סוגרת את בית הדפוס של גלובס: "מהלך לא פשוט רגשית"

מו"לית "גלובס" הודיעה על סגירת בית הדפוס ומעבר למיקור חוץ בשל העלויות הגבוהות: "ניאלץ להשקיע מיליוני שקלים בשיקום ותחזוקת המכונות, השקעה בלתי סבירה בעליל". מה יעלה בגורל עובדי בית הדפוס? 
שרון טל |  3
אלונה בר און (צילום יחצ, ויקיפדיה, מערכת אייס)
"להיות חלק מעיתון כלכלי שעובר שינוי ובעיצומו של משבר כלכלי זה אתגר קשה", כך נפתחה הודעת מייל ששלחה אמש אלונה בר און, המו"לית ובעלת שליטה בעיתון גלובס, לעובדי החברה. בר-און הודיעה על סגירת בית הדפוס של גלובס, והעברת הדפסת העיתון לבית דפוס חיצוני, ככל הנראה זה של "ישראל היום".
בהודעה כתבה בר-און "החל מחודש ספטמבר, גלובס יודפס בבית דפוס חיצוני. זו לא הייתה החלטה קלה, גם בגלל המסורת שלנו וגם בגלל עובדי בית הדפוס, אולם הגענו למסקנה שאם לא נפסיק להדפיס בעצמנו, ניאלץ להשקיע מיליוני שקלים בתחזוקת המכונות, ולצערנו השקעה כזו כיום בדפוס, היא בלתי סבירה בעליל". עוד ציינה בר-און כי המהלך חיוני ל"המשך תהליך ההבראה של גלובס".
כתוצאה מהמהלך, מרבית עובדי בית הדפוס של גלובס צפויים לסיים את עבודתם בספטמבר הקרוב: "אחד הגורמים המשמעותיים לקראת בחירתנו בבית הדפוס החדש יהיה רצונם לשלב מספר עובדי דפוס מאצלנו להמשך עבודה אצלם. מי שלא ייקלט בבית הדפוס החדש, ילווה על ידי מחלקת אנשים להבטחת המשך דרכו התעסוקתית". כתבה בר און.
ההודעה על סגירת בית הדפוס של גלובס באה שבועות ספורים לאחר שהוחלט להפסיק את תפוצת הערב של העיתון ולהקפיא את מגזין ליידי גלובס. כמו כן, בחודשים האחרונים עבר אתר גלובס לחומת תשלום וביצע קיצוצים בכוח האדם, שגררו פיטורים של חמישה מעובדי העיתון.
מגמה דומה נראית בכלי תקשורת נוספים שנאלצו לבצע קיצוצים בחודשים האחרונים. בקבוצת ידיעות הודיעה ההנהלה כי בכוונתה לבצע קיצוץ של בין 5-7% בשכרם של עובדי הקבוצה, הכוללים את עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאישה ו-XNET – יוזמה שנבלמה בבית הדין לעבודה, אך גם כאן, צמצומים צפויים להתרחש, השאלה היא באיזה היקף.
גם ערוצי הטלוויזיה ספגו מכה קשה, כתוצאה מירידה בהכנסות מפרסום, וזאת בניגוד לעלייה המשמעותית ברייטינג. תאגיד השידור הציבורי הודיע על שורת קיצוצים בעקבות פגיעה בהכנסות במשבר הקורונה, ואף פנו למדינה בבקשה למחוק חוב של כ-67 מיליון שקלים מהלוואה שלקח להפקת האירוויזיון בישראל.
בחדשות 13 קיצצו 10% משכר העובדים המשתכרים למעלה מ-10,000 שקלים, ובמקביל ניהלו מאבק נגד כוונת רשת 13 לבצע צמצום של כ-35% בחברת החדשות. בית הדין לעבודה מנע את המהלך לעת עתה, כשעננת האבטלה עוד מרחפת מעל העובדים.
גם בקשת 12, הערוץ המסחרי החזק בישראל, לא נותרו יתומים מקיצוצים. החדשות 12 קיצצו 3% משכרם של המשתכרים עד 7,500 שקלים, ו-11% משכרם של אלה המשתכרים גבוה מכך. חברי ההנהלה ספגו קיצוץ בשיעור גבוה יותר, של 12%-15%. כמו כן, בקשת הודיעו על קיצוץ רוחבי של 15% בכל זרועות הקבוצה, במקביל לעצירת שורת הפקות כמו נינג'ה ישראל, מאסטר שף, אנשים ועוד.
עידן הפוסט-קורונה מוביל גם את כלי התקשורת החזקים ביותר לחשב מסלול מחדש בכל הקשור למודלים הכלכליים ויותר כלי תקשורת נאלצים לעבור למודל של מערכות רזות ומצומצמות יותר. זאת, במטרה לצלוח את תקופת השפל הנוכחית עד שגלגלי המשק יחזרו לעבוד מחדש.
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה המטרה?
    קורא 05/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המטרה לצמצמם את מספר קוראי האתר, אתם בדרך הנכונה. ככל שתפריעו יותר, עם הפס הירוק, ואם חוסם הפרסומות, פחות יקראו אותכם. בסוף תשארו משהו איזוטרי, חסר משמעות.
    סגור
  • 2.
    מחלקת אנשים???? (ל"ת)
    עובד רגיל 05/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כישלון מחפיר כשלים אתיים וכלכלים
    מארק כהן 05/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פשוט לסגור עיתון עם 100 מיליון הפסדים וחומת תשלום שנכשלה. זה השלב שמריוס נכט יקח את הצעצוע בחזרה. חבל על העובדים. איך לחסל עיתון תוך 3 שנים.
    סגור