תקשורת ומדיה

בצל הפגיעה הכלכלית בפרינט: האם המקומונים של שוקן בסכנת סגירה?

זה כבר לא סוד: העיתונות המודפסת המקומית בקשיים כלכליים בשנים האחרונות, וכל שכן בתקופת הקורונה. בידיעות תקשורת יצאו למסע קיצוצים, וגם ברשת שוקן המקומונים הוותיקים על הכוונת: מה יהיה עתידם של "צומת השרון", "מלאבס", ו-"כאן דרום"?
יהודה לוינגר |  1
מקומונים
לאחר ההחלטה על צמצום פעילות המקומונים בידיעות תקשורת, מאחורי הקלעים צפה חרושת שמועות על הכוונה לסגור מקומונים גם ברשת שוקן ובראשם: "צומת השרון", "מלאבס" ו-"כאן דרום" הוותיקים. אבל הם לא לבד. 
המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה הביא לשינויים משמעותיים בכלי התקשורת שספגו בחלקם מכה קשה עם התפרצות הנגיף. בקבוצת וואלה יצאו לקיצוץ שכר רוחבי והוצאת עובדים רבים לחל"ת כדי להימנע מפיטורים, וגם בתאגיד השידור הציבורי הקפיאו גיוסים וקיצצו בכ-10 מיליון שקל משכר העובדים.
העיתונות המודפסת ספגה את המכה יותר מכולם, עם ההודעה הדרמטית של ידיעות תקשורת על סגירתם של 17 מקומונים ופיטוריהם של 100 עובדים. לאחר משא ומתן עם ועד העובדים, הוחלט על תכנית התייעלות שתכלול קיצוץ של כשליש מכוח האדם בידיעות תקשורת.
האם גם המקומונים של שוקן יצטרכו להילחם על קיומם מול ההנהלה? במוסף הארץ בסוף השבוע שעבר בכתבה של הילו גלזר, רמזו בעיתון על סגירתם האפשרית של המקומונים: "בחודש שעבר הודיע 'הארץ' על מהלך לצמצום משמעותי ברשת שוקן. 'מלאבס' הפתח-תקואי צפוי לשלם את המחיר, וגם עתידם של 'כאן דרום' ו-'צומת השרון' נראה קודר, אף על פי שמתחת לפני השטח נעשים ניסיונות לאפשר את המשך פעילותם".
רשת המקומונים של שוקן פרצה בתחילת שנות ה-80 עם הקמתו של "כל העיר" בירושלים, כאשר לאחר מכן הוקמו עוד ועוד מקומונים באזורים שונים ברחבי הארץ, כמו אלה הידועים בתל אביב "העיר", ו-"עכבר העיר" שהפסיקו את פעילותם כבר לפני כמה שנים.
המקומונים המשיכו למרות המצב הכלכלי קשה, והמשיכו לשרת את הקוראים המקומיים, וביניהם "צומת השרון" - שחולש על אזור כפר סבא, רעננה והרצליה, "מלאבס" - שחולש על פתח תקווה, ראש העין והסביבה, ו-"כאן דרום" שפועל באזורים אשדוד ואשקלון.
מקור בכיר ברשת שוקן מכחיש את השמועות ואומר ל-ice כי המקומונים ימשיכו לפעול גם בשנת 2021 וזאת למרות המצב הכלכלי בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה. על פי ההערכות, ינקטו ברשת שוקן צעדים לשמירת המקומונים הוותיקים כמו גם צעדי התייעלות אפשריים.
ברשת שוקן אישרו ל-ice את הדברים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוקן זה עסק מת. עיתון ננטש (ל"ת)
    ידיעות 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור