תיירות

דרמה באירוויזיון: האם רוסיה לא תשתתף יותר בתחרות?

איגוד השידור האירופי נכנע ללחצים והודיע לרוסיה כי לא תשתתף השנה באירוויזיון. בתגובה הודיעו ברוסיה שהם פורשים מהאיגוד, צעד עם השלכות שלא ציפו לו באיגוד
מערכת ice | 
רוסיה באירוויזיון 2021 (צילום יוטיוב)
איגוד השידור האירופי (EBU) הודיע כי רוסיה לא תשתתף השנה באירוויזיון. לדבריהם, השתתפותה של רוסיה עלולה להביא לפגוע בתחרות "לאור המשבר חסר התקדים באוקראינה".
בתגובה, הרוסים הכריזו על פרישה מאיגוד השידור האירופי והודיעו שלא ישתתפו יותר באירוויזיון. רק לפני כמה ימים, לאחר הפלישה, הודיעו שרוסיה עדיין תשתתף בתחרות השירה, אך לאחר הפגנות של מספר מדינות איגוד השידור האירופי שינה את עמדתו. ההחלטה הושפעה גם מהחלטתה של UEFA לא לקיים השנה בסנט פטרסבורג את גמר ליגת האלופות, ולהעביר אותו לפריז. אירוע נוסף שבוטל הוא הגרנד פרי הרוסי של הפורמולה 1, שנקבע לספטמבר.
הערוץ האוקראיני UA:PBC דחק באיגוד השידור האירופי להשעות את רוסיה מהאירוויזיון, ורשויות שידור במספר מדינות כמו איסלנד, פינלנד, נורבגיה והולנד קראו להשעות את רוסיה מהתחרות. פינלנד אף איימה שאם רוסיה תשתתף, היא לא תשלח נציג לתחרות בטורינו במאי הקרוב.
ה-EBU אמר כי הוא נותר מחויב ל"הגנה על ערכי תחרות תרבותית המקדמת חילופי דברים והבנה בינלאומיים, מפגיש קהלים, חוגג גיוון באמצעות מוזיקה ומאחד את אירופה על במה אחת"
 
אוקראינה בחרה בשלישיית ההיפ-הופ Kalush Orchestra, עם השיר Stefania, לאחר שהמתמודדת שזכתה בקדם האירוויזיון, אלינה פאש, שפרשה בשבוע שעבר לאחר ביקורות שעברה את הגבול לחצי האי קרים שבשליטת רוסיה, ב-2015, דרך רוסיה. ממשלת אוקראינה רואה באנשים שנכנסים לשטח דרך רוסיה ככאלה שחצו את הגבול באופן בלתי חוקי.
המתיחות בין רוסיה לאוקראינה האפילה גם על שנים קודמות באירוויזיון. רוסיה הייתה מועמדת לזכייה בתחרות ב-2016, עד שהזמרת האוקראינית ג'מאלה גנבה ניצחון ברגע האחרון עם שיר שתיאר את גירוש הטטרים מהאי קרים על ידי הרודן הרוסי סטאלין ב-1944. מילות השיר התפרשו גם כביקורת על סיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה ב-2014.
שנה לאחר מכן, נציגת רוסיה, הזמרת ג'וליה סמוילובה נחסמה מלהיכנס לאוקראינה שאירחה את התחרות, משום שלפי הדיווחים ביקרה בחצי האי קרים מבלי להיכנס אליה דרך אוקראינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה