שיווק ופרסום

ענקית האופנה בקמפיין אנטישמי מחריד: "מבזה, זלזול בעם היהודי"

נייקי העלתה קמפיין מזעזע לאחר מרתון לונדון, בו השתמשו בסלוגן המזוהה עם השואה: "לעולם לא עוד - עד השנה הבאה". בקהילה היהודית המומים: "צריכה להסיר את הפרסומת או שננהיג עליה חרם צרכנים"
מערכת ice | 
הקמפיין של נייקי (צילום טוויטר @TheMossadIL)
ענקית האופנה "נייקי" יצאה בקמפיין אנטישמי מחריד במיוחד, רגע אחרי סיומו של מרתון לונדון, אחד המרתונים הגדולים ביותר בעולם, במסגרתו השתמשה בסלוגן "לעולם לא עוד", שמתייחס לשואה.
בשלטים של נייקי שנתלו ברחבי העיר לונדון, בירת אנגליה, נכתב: "לעולם לא עוד - עד השנה הבאה". עד כמה הקמפיין הזה מחריד? תומכי חמאס בעולם השתמשו בדיוק בסלוגן הזה בנוגע למתקפת ה-7 באוקטובר, במסגרתו הם איימו על מדינת ישראל שמתקפה כמו ב-7 באוקטובר תתרחש "עד השנה הבאה".
בעולם היהודי ובקילה המקומית בבריטניה הביעו זעזוע רב מהמהלך המחריד של נייקי. בעקבות כך, ברשתות החברתיות נשמעות קריאות רבות לחרם צרכנים על נייקי, שמנוהלת בישראל על ידי איש העסקים הראל ויזל.
באחת התגובות למשל שעלתה ברשת טוויטר בנוגע לקמפיין המחריד של נייקי נכתב: "זה פשוט מבזה. לא יכול להיות שמשפט אותו אומרים כדי שנזכור את האסון והזוועות שעברו על העם היהודי - ישמש את החברה ככלי פרסומי באופן כל כך חסר רגישות. בטח בימים האלה אחרי ה-7 באוקטובר. נייקי צריכה להסיר את הפרסומת או שננהיג עליה חרם צרכנים".
 
עוד גולש כתב בנושא: "פרו פלסטינים הפגינו במהלך המרתון וכמעט הפכו לאלימים - אבל דווקא אחת החברות הגדולות בעולם היא זו שהשתמשה בסלוגן שכל כך מזוהה עם העם היהודי וזלזלה בו". בינתיים, בנייקי העולמית לא הגיבו לנושא וכמובן שלא הסירו את הקמפיין הביזיוני.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה