הראל ויזל: הקמת פוקס, ביוגרפיה עסקית וחייו האישיים

ממכירת חולצות מודפסות לחבריו לבית הספר ועד הקמת אימפריית האופנה פוקס-ויזל המגלגלת מיליארדים. מי אתה הראל ויזל?
מערכת ice |  6
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי)
הראל ויזל, יליד 1966, הוא איש עסקים ישראלי ומנכ"ל קבוצת פוקס-ויזל – חברה ציבורית ישראלית הממקדת את פעילותה בעיצוב, ייצור ושיווק של אביזרי אופנה, ומפעילה את רשת פוקס (Fox). הקבוצה, מקמעוניות האופנה הגדולות בישראל, מעסיקה אלפי עובדים והיא בעלת השליטה גם בחברות טרמינל איקס וריטיילורס. נכון לרבעון השלישי של שנת 2021, עומד ההון העצמי של פוקס-ויזל על כ-2.1 מיליארד שקל, ורווחיה על למעלה ממיליארד שקל בשנה.
 
ביוגרפיה עסקית
ויזל, שנחשב כיום לאחד השמות המזוהים ביותר עם תעשיית אופנה כחול-לבן, עשה את צעדיו הראשונים בתחום כבר כילד, כמוכר חולצות מודפסות לחבריו לספסל הלימודים וכעובד בחנות הבגדים שהקימה אימו. עבודה אחרת בה עסק הייתה מכירת סברסים.
לאחר שירות צבאי בחטיבת גבעתי ונדידה בין עבודות מזדמנות, הקים ויזל בראשית שנות ה-90 את חברת ויזל שיווק טקסטיל בע"מ שעסקה בשיווק סיטונאי של מוצרי פוקס. את חנותו הראשונה פתח ויזל ב-1992 ברמת גן – והיא הייתה רק אקורד הפתיחה בדרך לחנויות נוספות בקניון הזהב בדיזינגוף סנטר ובקניון אילון. בסוף אותו עשור התמזגו ויזל שיווק טקסטיל ופוקס וב-2002 הונפקה פוקס-ויזל בבורסה. את פעילותה הבינלאומית החלה הקבוצה ב-2004.
פוקס-ויזל מחזיקה בזיכיון לשורה של מותגים בינלאומיים – דוגמת אמריקן איגל, נייקי, מנגו, בילבונג, פוט לוקר וקונברס. הקבוצה היא זכיינית גם של הרשת הדנית הפופולרית פלייניג טייגר אשר השיקה בינואר 2022 את חנות הראשונה בישראל בקניון עזריאלי בתל אביב. פוקס-ויזל נודעת גם בזכות הקמפיינים הפרסומיים שלה, שיצרו סביבם הד תקשורתי נרחב ונתפסו לא פעם כפרובוקטיביים.  יהודה לוי, בר רפאלי, יעל בר זוהר, אסתי גינזבורג ומייקל לואיס הם חלק מרשימת דוגמנים ושחקנים שהשתתפו במסעות הפרסום של הקבוצה.
 
קורונה ופוליטיקה
עם התפרצות נגיף הקורונה הוביל ויזל מאבק של מאות קמעונאים לקבלת פיצוי מהממשלה על הפגיעה בעסקיהם. אלא שלאחר שמעניקים בהיקפים של מיליארדים אושרו, בפוקס-ויזל הודיעו על חלוקת דיבידנד בגובה 49 מיליון שקלים לאור שיפור ניכר במכירות – מהלך שעורר ביקורת ציבורית והוביל את הקבוצה לוותר על המענקים.
בנובמבר 2021 פורסם כי יחד עם קבוצת אנשי עסקים, רכש ויזל שטח של כ-80 דונם באי היווני  לפקדה, מייעודי הנופש הנחשקים על עשירי ישראל. לצד פעילות העסקית, משך ויזל כותרות גם בהקשר הפוליטי, כשבבחירות לכנסת ה-17, הוצב במקום ה-55 במפלגת קדימה.
ויזל נשוי ללימור – עורכת דין ומבעלי משרד ויזל, רוקח, רווח – לבני הזוג שלושה ילדים. בשנת 2021 נבחר למנכ"ל השנה של אתר ice.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    טמבל קטן (ל"ת)
    אורן 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    דרק גדול
    שמילוביץ 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיתפרנס מעמך לא מעשירים הגיע הזמן ליבש את החניות שלו הסחורה של החניות נמיצאות גם בימקמות אחרים ויותר זוללפני חודשיים זגר את החניות כדי שאנו לא ניקנה הוא מרגיש שהוא בעל הבית של הכסף שלנואני אישית לא ניכנס ולא קונה כי אני בעל הבית של הכסף שלי ואני קונה איפוא שנותנים לי כבוד
    סגור
  • 4.
    אריאל ויזל
    ליאור ארז 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא מדוייק ... הסיפור ??????????
    סגור
  • 3.
    ויזל
    צביקה 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לו פרצוף וגוף של חזיר מצוי. מה עם האונס שביצע? יצא פטור?
    סגור
  • 2.
    מונופול ענק ענק ולא מדברים!
    רון 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בצד 'הנכון' של התקשורת. לא שבעים....
    סגור
  • 1.
    אנרכיסטי מסריח (ל"ת)
    סודי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור