שיווק ופרסום
הקיץ מתחמם וגם גזרת המזגנים: טורנדו כובש את המסך ומוביל בהוצאה לפרסום
3 המותגים הבולטים הם תדיראן, טורנדו ואלקטרה שהשקיעו יחד בחודש האחרון בפרסום כ-10 מ' ד'. טורנדו מוביל בענק עם הוצאה של 6.8 מיליון דולר
הקיץ כבר כאן עם הכותרת האלמותית \'חם מהרגיל לעונה\' והקטגוריה שהפכה לחמה ביותר בענף הפרסום היא מטבע הדברים זו של המזגנים, בה נלחמים 3 מותגי ענק על כיסו של הצרכן: תדיראן, אלקטרה וטורנדו.
על רקע המהפכות הצרכניות והרושם הנוכחי כי הישראלי הממוצע בודק יותר ויותר את השורה התחתונה, שניים ממותגי המזגנים מצהירים בפרסומות, בליווי שלל גרפים צבעוניים כי הם הכי חסכוניים - תדיראן וטורנדו. אך להגיד זה לא מספיק צריך גם להראות וכמה שיותר, יותר טוב.
לא פחות מ-10 מיליון דולר (במחירי מחירון) הושקעו בחודש האחרון בלבד (תקופת הבדיקה: בין ה-18 ליוני עד ל-18 ביולי 2011) על ידי 3 המותגים המובילים בשוק המזגנים. משרדי הפרסום המלווים את המותגים המובילים הם: מקאן אריקסון עם תדיראן, אדלר חומסקי עם אלקטרה ושלמור אבנון עמיחי עם טורנדו.
ההוצאה לפרסום בשוק המזגנים כולו עמדה על 12.9 מיליון דולר, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום. בהתייחס לכך תופסים 3 המותגים המובילים כ-77.5% מההוצאה לפרסום בחודש החולף. בתקופה המקבילה אשתקד עמדה ההוצאה לפרסום של כל שוק המזגנים על כ-15.1 מיליון דולר. הירידה בהיקף הפרסום משויכת לעובדה שבשנה שעברה שודר המונדיאל בקיץ מה שעודד את השוק ונתן למותגי המזגנים מוטיבציה נוספת לקדם מכירות במטרה להיכנס לבתים בעונה זו.
הצרכן הממוצע שנקלע לעוד ברייק פרסומות ייתקל בסרטונים של 3 המותגים ולפחות מ-2 מהם הוא ישמע את אותו המסר: בתדיראן (מקאן אריקסון) מדברים על \'מהפכת המיזוג של סטייל אינוורטר 10 - לחסוך גם בחשמל, ובטורנדו (שלמור אבנון עמיחי, בכיכובו של הפרזנטור דודו ארז) מדברים על \'סופר אינוורטר - חוסך עד 50% בצריכת החשמל\', פעם אחת ב\'שוק השטיחים בטהרן\' ובמעבר חד לצוות המדענים הגרמניים.
אצל אלקטרה (אדלר חומסקי) הטרמינולוגיה שונה. שם מדברים על \'שיהיה לכם קיץ נעים..המזגן של ישראל עפ\"י דו\"ח GFK ו\'אלקטרה - כשמדובר במזגנים אין מה להשוות\'.
יש על מה להילחם: שוק מיזוג האוויר בישראל מוערך בכ-500 אלף יחידות בשנה בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל. אלקטרה מובילה עם נתח שוק של כ-43%, כשלאחריה תדיראן עם כ-22%, LG עם כ-17% בפעילות פרסומית דלילה מאוד וטורנדו שעמד ב-2008 על כ-8% וכעת מחזיק בנתח שוק של כ-11%.
בשקלול נתוני מתקיני המזגנים נתחי השוק הם 35% לאלקטרה, 32% לתדיראן, 17% ל-LG מזגנים, 14% לטורנדו ו-2% לאחרים.
אחוז החדירה של מזגנים בשוק הישראלי עומד על 92%. סוג המזגן הנפוץ ביותר הוא מזגן עילי (48%), כשאחריו מיני מרכזי (30%) ומזגן רצפתי (13%). ל-8% יש עדיין מזגן חלון. ב-64% מבתי האב יש מזגן בחדר השינה, כאשר ממוצע המזגנים לבית אב עומד על 2.30. 39% מבתי האב בעלי 2 עד 3 מזגנים, ול-18% יש 4 מזגנים ומעלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.טורנדו ללא ספק מובילים, פרסומת ברורה ומצחיקהנעמי 07/2011/19הגב לתגובה זו0 0קו נקי, מצחיק ומעביר את המסרסגור
-
טורנדו גרועבן נשה 12/2019/25הגב לתגובה זו1 0היו לע בעיות במיני מרכזי כתוצאה מהתקנה לקויה וטורנדו סירבו לקחת אחריות. חברה גרועה ולא להתקרב.סגור
-
אלקטרה מדברים אליי הרבה יותריעל 07/2011/20הגב לתגובה זו1 0בלי הבדיחות בחצי שקל על פרסים ועם קסם ישראלי שכיף לראותסגור


