שיווק ופרסום
התקציבים שנטשו - הסדקים בהנהלה: אדם פולצ'ק עוזב את שלמור אבנון עמיחי
שלמור אבנון עמיחי ממשיך בתהליך הכואב של הבנייה מחדש. מנכ"ל המשרד שניהל אותו לאחרונה בצמוד לאדם אבנון "שם את המפתחות" וייפרד בקרוב
ימים לא קלים עוברים על משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי y&r. אם לדייק לא מדובר בימים אלא בחודשים ארוכים וקשים של נסיגה לאחור. לאחר נטישת תקציבי העוגן כמו ישראכרט, טורנדו, ביטוח ישיר וכלמוביל החליט אדם פולצ\'ק, מי שמונה לפני כחצי שנה למנכ\"ל לפרוש מתפקידו ויעזוב בקרוב.
פולצ\'ק צמח בשלמור אבנון עמיחי ולפני מספר חודשים קיבל לידיו את התפקיד הבכיר במשרד, במקביל לפרישתו של גדעון עמיחי והצבת דור מנהלים חדש בחזית המשרד. במינוי המקורי נכללו פולצ\'ק, צור גולן וגיא גלברט. עם מינוי ההנהלה הצעירה, אך בעיקר בעקבות הוואקום הגדול שהותיר אחריו עמיחי החלו הלקוחות המובילים של המשרד לעזוב בזה אחר זה.
ליקוי מאורות
המשרד, ששימש כאחד מה\'מאורות הקריאיטיביים\' בענף וכזה שמשרדים רבים נשאו אליו עיניים כמודל להצלחה זכה לכתף קרה מצד לקוחותיו הוותיקים, ולא שלא בצדק. המעבר הפתאומי, ממשרד שהובל על ידי גדעון עמיחי והוערץ על ידי לקוחותיו, למשרד שמונהג על ידי מנהלים צעירים, תורגם על ידי הלקוחות כ\'מחטף\' לא מקצועי. אלו גם ציינו כי חוו ירידה באיכות התוצרים הקריאטיביים בשנה החולפת.
גורמים בסביבת שלמור סיפרו לאורך התקופה כי מייסדי המשרד, רמי שלמור ושלומי אבנון טעו לחשוב שעמיחי לא יממש את החלטתו לעזוב ויסכים לבסוף להמשיך וללוות את המשרד לחודשים נוספים. ההחלטה לדחות את הקץ, להמנע מההתמודדות עם הפרישה הדרמטית, ולא לשתף את הלקוחות בנעשה עלתה להם לבסוף ביוקר. התוצאות היו קשות ולא פרופורציונליות לרזומה המכובד שלו: המשרד התפרק מרוב נכסיו המובילים תוך חצי שנה. יחסית למעמדו בענף מדובר בהתאיידות כמעט בן לילה.
ההוריקן מביא איתו את אדם אבנון
יש לציין ש\'סופת ההוריקן\' שהתחוללה על המשרד ותוצאותיה ההרסניות לא הייתה באופק. לא בקרב קברניטי המשרד שציפו אולי להתדרדרות לתחתית העשירייה הראשונה, ואפילו לא בקרב המתחרים בענף. בתוך הסיר הלוהט הזה ניסו פולצ\'ק, צור וגלברט לתמרן את צעדיהם מול הלקוחות ששידרו קולות של חוסר שביעות רצון.
התגובה המיידית, שלא לקחה יותר מדי זמן ונעשתה כדי \'לעשות משהו\' הייתה הרכבה מחדש של ההנהלה עם דחיקתם הצידה של גולן וגלברט וצירופו של אדם אבנון, בנו של שלומי אבנון, מנהל מוכשר בזכות עצמו ומי שעומד בראש \'וונדרמן\' - סוכנות הדיירקט מקבוצת y&r. אבנון מונה למנכ\"ל משותף יחד עם אדם פולצ\'ק. במקביל למינוי זה בחר צור גולן לפרוש מהמשרד, זאת לאחר 14 שנים בתפקידים שונים במחלקת הקריאייטיב.
מינויו של אבנון לצידו של פולצ\'ק לא הצליח לעצור את סחף נטישת התקציבים. התקציב הגדול האחרון שעזב את המשרד היה של קבוצת כלמוביל כאשר המשמעות היא אובדן נוסף של עשרות מיליוני שקלים מהמחזור. עם פרישתו של גולן החלו במשרד הפרסום בניסיונות מאומצים למנות אוטוריטה בכירה מתחום הקריאייטיב שתחזיר את המשרד לפסים הנכונים. בסופו של יום נבחר לתפקיד בני ברונסקי, לשעבר במקאן אריקסון - ימים יגידו מה יעלה ממינוי זה. לעת עתה ברונסקי צופה כיצד הדבר הכי חשוב לאיש קריאייטיב - תקציבים - דווקא מתרחק ממנו.
המבחן של שלומי אבנון
שלומי אבנון, מי שהניח את היסודות להפיכת שלמור אבנון עמיחי לאחד המשרדים המובילים בישראל זכה לעונג המפוקפק של צפייה במפעל חיייו מאבד נשימה למול עיניו. צירופו של בנו, אדם אבנון, לארגון בראש הפירמידה הופכת את העניין לאישי יותר. שלומי אבנון גם מחזיק בתפקיד רשמי ב-y&r העולמית שמצפה ממנו כעת להפשיל שרוולים ולקחת את ההחלטות החשובות שיחזירו את המשרד למרכז הבמה. אחת החלופות שכבר מועלות בקרב אנשי פרסום בכירים היא פנייה של אבנון לתכונה המובילה שלו: מיזוגים ורכישות, דהיינו רכישת משרד קטן יותר על ידי שלמור אבנון עמיחי מגובה ב-WPP שמחזיק במניות המשרד ו\'חזרה לחיים\' בדרך זו.
בכל הקשור לפולצ\'ק, מדובר בהחלטה על פרישה שתכנס לפועל בתקופה הקרובה לאחר חפיפה מסודרת בינו לבין אדם אבנון. פולצ\'ק הפורש משלם מחיר כבד על הסיטואציה אליה נקלע. בגיל 30 בלבד הוא זכה למינוי בכיר שמעטים זכו בו לפניו ותוך שנה עבר \'רכבת הרים\' שמנכ\"לים אחרים לא חווים לעיתים בקדנציה שלמה.
בשורה התחתונה, לאחר שנאלץ להילחם על חיי המשרד אל מול המשקולת השלילית של הלקוחות הפורשים גם הוא הרים ידיים. הדומיננטיות של אדם אבנון עזרה לו לבטח לקבל את ההחלטה להשאיר את המשרד בידיו ולהתקדם למקום אחר. בשלב זה טרם ידוע מה יעלה בעתידו אך גורמים בסביבת שלמור אבנון עמיחי מוסרים לאייס שפולצ\'ק \"לא מוותר בקלות\" ונכון יהיה לשער שבקרוב הוא ימצא את עצמו בתפקיד בכיר במשרד אחר.
משלמור אבנון עמיחי נמסר: \"איננו מגיבים לשמועות\"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(26):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
17.דינוזאור קריאטיבי זה כל ההבדלסיגל 03/2012/26הגב לתגובה זו1 0כשגדעון עזב היו כאן השמצות מגעילות בטונות עכשיו רואים כמה היה גדול הערך המוסף שלו למשרד הלקוחות מצביעים ברגליים לא יותר פשוט לנסות להחזיר אותו הביתה?סגור
-
16.קחו את שי גורן במקוםאחת שיודעת 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0הוא הצליח מאוד בגלר אה, רגע..סגור
-
15.אדם פולצ'ק העוגן היחידי עוזב. עצוב מאד (ל"ת)גדעון נהנה מכל רגע 03/2012/25הגב לתגובה זו0 1סגור
-
14.שלומי נחשפתהחתול שבשק יצא 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0שנים שגדעון עשה עבודה מופלאה. שנים שהשניים נתלו על צווארו. ושלומי, הוא לא איזה משהו בכיר בוויאנדאר? כזה מנהל בכיר שממונה על איזורים? במדינת האם שלו ובמשרד האם שלו הוא עושה עבודה מעולה. בקיצור כולם יכולים לקנא איך בעלי כשרון מאד ממוצע הצליחו למצוא טלנט ולהיבנות עליוסגור
-
מבולבלגםאותך בלבלו 03/2012/25הגב לתגובה זו1 0ההתרסקות של שלמור אבנון עמיחי החלה כשנה לפני שגדעון עזב. אורנג' , דפי זהב וישרכארט עזבו הרבה לפני שגדעון נטש. גדעון הפסיק לעבוד בשביל לקוחות כבר לפני שנתיים והחל לעסוק בעצמו בלבד. בפרסים ובשאיפה לתפקיד ניהולי בחו"ל ובין לבין בספר שלו. לקוחות לא עיניינו אותו ועתיד משרדו והאנשים שלו לא עיניין אותו. עשה קופה וברח. רמת הקריאטיב שלו התדרדרה לפני שנים וכל תהילתו היתה 10 שנים של קריאטיב הטוב בענף שנגמרו אי שם ב2005. כל מה שעשה מאז זה להביא פרסי קריאטיב לעבודות יזומות של לקוחות רפאים כמו עמותות למינהן.סגור
- טען עוד
-
13.מי נותן לילד בן 30 להיות מנכ"ל???שני 03/2012/24הגב לתגובה זו0 0אני לא מכירה את הבחור וזה לא אישי אבל ילד בן 30 לא יכול לתפקד כמנכ"ל של משרד פרסום. אין סיכוי!סגור
-
12.אדם אתה איש מוכשר נושם פרסום...אחת שיודעת 03/2012/23הגב לתגובה זו0 0וטוב שאתה ממשיך הלאה. אין לי ספק שזו הייתה החלטה קשה...אבל כל כך נכונה. אתה תצליח גם בהמשך. הפרסום הרי בוער בדמך. חבל שפשוט נקלעת לסיטואציה בלתי אפשרית של מאבקי כוחות וירושות. מרוב תיעבת ביצה וכוח האבנונים הפילו את הארמון על ראשם...סגור
-
11.אדם בהצלחה מכל הלב....עובד ותיק בשלמור 03/2012/23הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמן שלך למצוא מקום אחר, גדלת בשלמור והתקדמת בזכות ולא בחסד,אתה עובד מסור שנותן את כל הלב למען עובדיו ולקוחותיו,מקווה שנמצא את הדרך שלנו המון בהצלחה.סגור
-
10.אדם אתה תותח על!!!מתוך הביצה 03/2012/23הגב לתגובה זו1 0תמשיך קדימה, שלמור זה כבר לא בשבילך אתה אדם יחיד ומיוחד במינו, צא מענף הפרסום זה ענף מלוכלך ולא מתאים לאנשים ערכיים כמוך שגדלו ברמת הגולן, אתה רק בתחילת הדרך.סגור
-
9.יאללה שלומי לך הביתהיוסי גיספאן 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0שנים התגלחת על גדעון, זהו היתפוצצה הבועה, פעם אחרי פעם אחרי פעם בחודשים האחרונים, בכירים שעזבו לקוחות שעזבו. אתה לא ראוי, הבן שלך בטח שלא ראוי. כאילו רצית שזה יקרה. מבייש.סגור
-
8.אדם פולצ'ק איש נדיר, בהצלחה! (ל"ת)ג. 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.זמן להמריאהבוס 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0אדם, זה הזמן לאגד יחד כמה אנשים טובים שגם עזבו ולפתוח משהו חדש. חייבים לעצור את ההתיבשות של הביצה - משרדים חדשים חייבים לקום במקום אלו שנופליםסגור
-
הדור החדש כבר כאןנתן 03/2012/23הגב לתגובה זו0 0קם דור צעיר ורלבנטי: חז"ש (חברון זלצמן שביט), פוקס גורן, לעומק התודעה. תאסוף את הדברים ותמשיך למקומות האלו. בהצלחה!סגור
-
הדור החדש שלא מחדש כלוםאנונימי 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0חבורת עלובי נפש. איפה הם ואיפה אושיות כמו אילן שילוח ויורם באומן? מבאס לומר אבל ללקוח שרוצה אלטרנטיבה, זה בטח לא הם.סגור
-
אל תצחיק אותישיאותיות 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0חז״ש ופוסק גורן הם הדבר הצעיר הכי זקן שיש כאן. מעבר לעובדה שמדובר באנשים צעירים (יחסית) מה בדיוק ״צעיר״ הם עושים? הם עשו משהו פורץ דרך? הם עשו משהו שכל המדינה דיברה עליו? הם המציאו מותג חדש? מדיה חדשה? משהו??? סתם משרדים שעושים פרסום קונבנציונלי ללקוחות קונבנציונליים.סגור
-
מתחיל להיבנות דור חדשנמאס מהדינוזאורים 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0אולי למשרדים הקטנים יקח זמן אבל אין ספק שמתחילה מגמה חדשה. לחברון זלצמן, לעומק התודעה, הביילינים, פוקס גורן בהחלט יש מה למכור. הלקוחות מתחילים להבין שדורות מתחלפים ואני מאמין שהרשימה שהזכרתי בהחלט יתנו את הטון בעשור הקרוב. המשרדים האלו רעבים ומגייסים לקוחות בקצב, ובהחלט מהווים אחלה אלטרנטיבה ללקוחות בינוניים. אני מאמין שלא ירחי הזמן וגם הלקוחות הגדולים יתחילו להעביר תקציבים אליהםסגור
-
6.עובד בשלמורדיויד סייבל 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0במקום לזבז את הזמן בשליחת מיילים יומיים לעובדי המשרד, נצל את הזמן שלך על מנת למצוא מנכ"ל ראוי למשרד שיחליף את האבנון לדורותיו לפני שיהיה מאוחר. שיהיה בהצלחה אדם.סגור
-
5.בנינו עליך.מ. גינדי 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0הולכים איתך לאן שתגיד.סגור
-
4.טמבור זה לא התקציב האחרון שנוטש (ל"ת)תחושת בטן 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
איך זה קשור לבטן שלך ? (ל"ת)אנונימי 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.פולצק עשית בשכליועץ ארגוני 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0פולצק יהיה בסדר,הוא בחור טוב שנקלע לתוך סיטואציה בלתי אפשרית. עשית בשכל פולצק. האבנונים היקירים בטוחים שהשמש זורחת להם מה***.נחשו שוב, היא לא. הם חטאו בחת היוהרה ועכשיו הם נענשים.הכי קשה שאפשר. לאבנון האב קשה להכיר בעובדה שהבן שלו הוא אפס מאופס ויהיר עד שבה להקיא, הוא כנראה ימשיך לרמות את עצמו עד הסוף המר.פייר לא מקנה בו.ממש לא.סגור
-
מסכיםיובל 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0פולצ'ק הוא סמנכ"ל לקוחות לגיטימי בכל משרד בעשירייה ובוודאי חומר ראוי למנכ"לות. חמש שנים מהיום, אחרי קנדציה מוצלחת במשרד אחר הוא יחזור לנהל משרד. רמי גדעון ושלומי הרגו אותו. אדם תהיה חזק. יום אחד תצחק על התקופה הזו.סגור
-
כבר מחפש מחליף ? (ל"ת)דרור 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אני בנאדם אחראי (ל"ת)יובל 03/2012/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מבלבלים אתכםלא להתבלבל 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0ההתרסקות של שלמור אבנון עמיחי החלה כשנה לפני שגדעון עזב. אורנג' , דפי זהב וישרכארט עזבו הרבה לפני שגדעון נטש. גדעון הפסיק לעבוד בשביל לקוחות כבר לפני שנתיים והחל לעסוק בעצמו בלבד. בפרסים ובשאיפה לתפקיד ניהולי בחו"ל ובין לבין בספר שלו. לקוחות לא עיניינו אותו ועתיד משרדו והאנשים שלו לא עיניין אותו. עשה קופה וברח. רמת הקריאטיב שלו התדרדרה לפני שנים וכל תהילתו היתה 10 שנים של קריאטיב הטוב בענף שנגמרו אי שם ב2005. כל מה שעשה מאז זה להביא פרסי קריאטיב לעבודות יזומות של לקוחות רפאים כמו עמותות למינהן.סגור
-
1.פולצק איש נפלא שיהיה לו הרבהאנונימי 03/2012/22הגב לתגובה זו0 0בהצלחה. הוא תותח ומוכשר ובטוח שישאר בענף שנים רבות. אדם אבנון צריך לעבוד קשה עכשיו אבל גם הןא מספיק מוכשר ומקצועי להוציא את העגלה הזאת מהבוץ. עצובף שיהיה בהצלחה לכל השלמוריסטים המדוכדכיםסגור


