שיווק ופרסום

פייסבוק ישראל מארגנת לבאומן "כסף חדש" בפרויקט שאפתני

יצאו בשת"פ שבמסגרתו פייסבוק ישראל מחברת משרדי פרסום מקומיים לחברות סטארט-אפ שמבקשות לבנות מותג באמצעות קריאייטיב
משה בנימין |  3
יוסי לובטון (צילום נדב כהן יונתן)
שיתוף פעולה ייחודי בין באומן בר ריבנאי לפייסבוק ישראל מסדר למשרד הפרסום מנוע צמיחה חדש ופותח בפניו דלת לשוק חדש של לקוחות בינלאומיים. השת"פ שמתנהל מאחורי הקלעים מזה כחצי שנה הפך אתמול לגלוי עם הצגת הפרסומת שעליה עבדו צוותי באומן ופייסבוק עבור nectar מותג מזרנים אמריקאי שכל פעילותו המסחרית מרוכזת באונליין בפלטפורמת אי-קומרס ללא חנויות פיזיות.
על פניו, בבאומן בר ריבנאי צריכים להודות לפייסבוק ישראל על ההזדמנות והבעת האמון. המשרד נבחר על ידי אנשי פייסבוק ישראל עבור המהלך הקריאייטיבי אך שיתוף הפעולה בין הצדדים אינו מסתכם בזה, אלא הוא חלק מפרויקט גדול ושאפתני יותר שבמסגרתו פייסבוק ישראל מחברת בין חברות סטארט-אפ בינלאומיות שמחזיקות בתקציבי פרסום מכובדים שרובם מושקעים בפרפורמנס. נכון לעכשיו באומן הוא המשרד שעמו הפרויקט יצא לדרך, אך לא מן הנמנע שבעתיד פייסבוק ישראל תחבר בין משרדים מקומיים אחרים ללקוחות בינלאומיים. 
פייסבוק ישראל, ככלל מחזיקה בבידול מסוים מול נציגויות פייסבוק מסביב לעולם מעצם פעילותה בתוך אומת הסטארט-אפ ניישן הישראלית. מעבר לקלישאת הגאווה הישראלית, הנציגות המקומית אכן נחשבת, בפני המטה העולמי של ענקית הסושיאל, לכזו שמחוברת לעולמות הסטארט אפ, החדשנות והטכנולוגיה ומעצם זאת מחזיקה בידע נרחב שאמור להיות מתורגם להשתלטות על טריטוריות חדשות של כספי פרסום - של אותן חברות המצויות ב"עולם החדש".
המקרה של חברת nectar (שאחד ממייסדיה הוא ישראלי לשעבר) הוא מקרה קלאסי של חברה שכל פעילותה נעשית אונליין ורוב תקציב הפרסום שלה הושקע בעיקר בפרסום מבוסס ביצועים, שנעזר באלגוריתמים חכמים שנתונים לאופטימיזציה תמידית על ידי מתכנתים. מנגד, הבטן הרכה של חברות מסוג nectar היא בניית המותג באמצעות פרסום תדמיתי שבבסיסו עבודת קריאייטיב. בפייסבוק מגדירים זאת כ-Brandformance - החיבור בין 2 מתודות עבודה, האחת משוכללת וממוחשבת כפעילות מסחרית דיגיטלית מבוססת ביצועים והשנייה יצירת חיבור רגשי וערכי תוך בניית מותג לאורך זמן באמצעות קריאייטיב.
המטרה של פייסבוק ברורה - הגדלת נתח השוק בפרסום, אפילו מעבר לנתח העצום שהיא מקבלת מכל סנט שמושקע כיום בדיגיטל. כבר בשנותיה הראשונות של פייסבוק ישראל השוק הזה סומן וכעת החברה מעלה הילוך ומגיעה למטרה כשהיא משמשת כמתווכת, יועצת ופלטפורמת מדיה שמקבלת לידיה את מלוא תקציב הפרסום של המהלך בסופו של יום.
מבחינת באומן מדובר בהישג תדמיתי ומסחרי. מחד הזדמנות להצגת יכולת קריאייטיבית על במה בינלאומית, מה שיכול למשוך לקוחות נוספים אפילו בלי קשר לפייסבוק ומנגד הכנסה כספית במטבע חוץ עבור הקריאייטיב במודל חדש שאינו מבוסס על עמלת מדיה. המהלך עבור nectar הוא יריית פתיחה של פייסבוק ובאומן שאחריה עתידים לצוץ קמפיינים ללקוחות נוספים.
 

הסרט צולם בישראל, עם צוותי הפקה ישראליים ושחקנים ישראליים (חלקם עובדי המשרד, ע"ע נאור יצחק) כשהוא מבוים על ידי ערן שושו ספאנייר, עובד באומן ואיש קריאייטיב שבשנתיים האחרונות מקבל לידיו יותר ויותר עבודות בימוי.  

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מישהו מוכן להסביר לי את זה?
    גל 05/2018/09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא מבין את החיבור ולא מבין את ההישג. משרד פרסום עשה קמפיין לחברת סטארטאפ (או איקומרס). לא מבין על מה המהומה ועל מה היח״צ? על זה שפייסבוק הם המתווך? ולמה משרד פרסום צריך את פייסבוק כמתווך בשביל להביא לקוח סטארטאפ? ולמה הסטארטאפ צריך בכלל את באומן, משרד גדול, כבד וכנראה יקר...
    סגור
  • למה? כי כשלא עושים כסף עושים יחצ (ל"ת)
    דור 05/2018/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ברנדפורמנס
    בבקשה 05/2018/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברות שנבנו בשנים האחרונות על כנפי הפרפורמנס, משקיעות המון כסף בערוצי פרפורמנס ועושות המון מכירות, אבל לא באמת בונות ברנד, ולכן מתישהו מגיעות לתקרת זכוכית. פייסבוק החליטו במסגרת הדאגה לחברות כאלו שמשקיעות אצלן לא מעט כסף, לעזור להן עם בניית הברנד, לצד הפרפורמנס. באומן נבחרו, עשו, יצא טוב. החברה צריכה את באומן, כי אין להם מושג בסטורי טלינג, ולא העבודה היתה רזה ומדוייקת, ולא כבדה ויקרה.
    סגור