שיווק ופרסום

שברון-נובל אנרג'י שופכת מיליונים על פרסום – ומנגד חוטפת קנסות ענק

ענקית האנרגיה השקיעה בפרסום יותר מ-2.5 מיליון שקל מאז כניסתה לישראל, אך בינתיים ספגה קנסות בסך 7 מיליון שקל במצטבר על הפרת היתרי המשרד להגנת הסביבה. שברון: "החברה מחויבת לעמוד בכל דין ובדרישות כל ההיתרים שהוענקו לה"
שרון טל |  2
מאגר לוויתן (צילום מארק ישראל סלם, פלאש 90)
ענקית האנרגיה שברון נכנסה לישראל לפני כחודשיים עם רכישת נובל אנרג'י בכ-4.2 מיליארד דולר וספיגת החוב בסך 8 מיליארד דולר. הרכישה הקנתה לשברון אחזקות במאגרי קידוח הגז תמר ולוויתן, והוציאה את נובל אנרג'י מהבוץ לאחר ששווי המניה שלה נחתך ביותר מ-60% עד אוקטובר בעקבות התנודתיות בשוק הנפט. שר האנרגיה יובל שטייניץ מיהר לברך כי מדובר בבשורה אדירה לכלכלה הישראלית, אך בדרך ל"הצלחה הכלכלית", שברון-נובל אנרג'י חוטפת קנסות של מיליונים.
שברון ספגה לאחרונה שני קנסות בהיקף מצטבר של 7 מיליון שקל, בגין הפרות חוזרות של תנאי היתר הפליטה לאוויר של אסדת הגז לוויתן. מדובר בשני עיצומים כספיים נפרדים בהיקפים של 3.8 מיליון שקל ו-3.2 מיליון שקל, שהושתו על ידי המשרד להגנת הסביבה. 
שברון חוטפת קנסות ובמקביל משקיעה מיליונים בפרסומות 
עם כניסתה לישראל פתחה שברון בקמפיין המלווה במסר נעים ומרגיע: "שברון גאה להצטרף למשק הגז הטבעי המתפתח בישראל ובאיזור. אנחנו מייחלים לשותפות מתמשכת, לשיפור איכות החיים ולשגשוג כלכלי וחברתי עבור תושבי ישראל, באמצעות הפקה של אנרגיה נקייה יותר. זו הסיבה שאנחנו קוראים לעצמנו חברת האנרגיה האנושית". צוין בפרסומת.
 
שברון, כך מסתבר, השקיעה לא מעט בפרסום בחודשים האחרונים מאז כניסתה לישראל. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בחודשים אוקטובר-נובמבר, השקיעה שברון כמעט שני מיליון שקל בפרסום בטלוויזיה. 876 אלף שקל בחודש אוקטובר (הרכישה הוכרזה ב-6 באוקטובר), ויותר ממיליון שקל בחודש נובמבר, כך שסכום הפרסום מוערך בכ-1.9 מיליון שקל, בטלוויזיה בלבד. בדיגיטל, מדובר על סכום נוסף של כחצי מיליון שקל, לצד כ-130 אלף שקל בפרסום בעיתונות.
בסך הכל, שברון השקיעה יותר מ-2.5 מיליון שקל בחודשיים בניסיון לחזק את תדמיתה הציבורית כחברה הפועלת "לשיפור איכות החיים באמצעות הפקה של אנרגיה נקייה", אך "חברת האנרגיה האנושית" סופגת כבר פעמיים קנסות שמערערים את המסר הזה.
בארגונים הסביבתיים תוקפים את התנהלות שברון ובמשרד להגנת הסביבה מאותתים שוב ושוב כי הפרות לא יעברו ללא תגובה: "שברון צריכה להפיק את הלקחים מההפרה הבוטה של נובל אנרג'י", מסרה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל עם הטלת העיצום לפני כחודש. "לא נאפשר לחברות הענק לסכן את הציבור. נמשיך לנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת נגד המזיקים לסביבה. המדיניות ברורה - המזהם משלם".
עבור שברון, ששווי השוק שלה הוא כ-180 מיליארד דולר, הקנסות הן אמנם רק עקצוץ כלכלי קל בלבד, אך המשך ההפרות עלול להקשות עליה מול הרגולטור הישראלי. בהתחשב בקצב הקנסות הנוכחי, אולי עדיף ששברון תפנה את תשומת הלב פחות לפרסום ויותר להיתרי הפליטה להם היא מחויבת. 
שברון מסרה בתגובה לקנס האחרון כי "קיבלה הודעה מהמשרד להגנת הסביבה ותגיב לאחר שתלמד את הנושא לעומק. שברון מחויבת לעמוד בכל דין לרבות בדרישות כל ההיתרים השונים שהוענקו לה על ידי המשרד להגנת הסביבה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שקרנים
    דו 12/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה העושקת את מדינת ישראל ואזרחיה ושודדת מיליארדים תודות להסכמי ביוב הגז ראש ממשלתנו מנסה לקנות את ליבנו. מחירי הגז מופרזים כך של חברת החשמל זול יותר לקנות גז מנוזל האניות .די לשקרים ולפייק ניוז פשוט שודדים
    סגור
  • 1.
    בני זונות (ל"ת)
    שי 12/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור