שיווק ופרסום

אשת השיווק של החודש: עדי הנגבי מקבוצת פז

קבוצת פז במיתוג מחודש ומוצלח והפעם הפוקוס לא על חנות הנוחות yellow אלא בקמפיין שכולו ל-"Charge פז" – רשת הטעינה החשמלית, שיצא לדרך לא עם פרזנטור אלא עם דמות חדשה שהומצאה בשביל הקמפיין. מה הוביל למהלך ומה התגובות שהתקבלו? אשת השיווק של החודש של ice - עדי הנגבי מפז
מערכת ice |  1
עדי הנגבי מנהלת שיווק בפז (צילום רז אברהם)
קבוצת פז הלכה על מיתוג מחדש שירכז את פעילות הטעינה החשמלית של פז, ויצרו גם דמות חדשה יחד עם משרד הפרסום Mccann שתוביל את הקמפיין. לאחר מותגים רבים שהשיקו דמויות שילוו את המוצר, בשונה מפרזנטור, גם בפז יצרו דמות צהובה ופרוותית שמסתובבת ברחבי הארץ כדי לדאוג להטעין את הרכבים החשמליים. הדמות כמובן מתוקה מאין כמותה, ומעבירה את המסר בדרך חיובית ומחוייכת.
בפז מזה תקופה שמו על המסכים את התחנות עצמן, להבדיל מהעז המשוגעת של חנות הנוחות של פז - yellow - ומי שאמונה על הקמפיין והקו האסטרטגי היא עדי הנגבי מפז, מנהלת השיווק של ice לחודש אוקטובר.

מי את עדי הנגבי?
מנהלת השיווק של קבוצת פז - קבוצת אנרגיה, קמעונאות תעשייה ונדל"ן אשר נסחרת בבורסת תל אביב. בעבר שימשתי כמנהלת השיווק של חברת אל על, חברה בה צמחתי מדיילת אוויר לניהול השיווק. בעלת תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון בתקשורת מהמרכז הבינתחומי הרצליה. נשואה לאמיר, אמא לתומר ויובל.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
מגיל צעיר אני זוכרת שמאוד אהבתי להסתכל על פרסומות, הבנתי שזוהי הצורה להניע אנשים לצרוך שירותים ומוצרים וגם להשפיע על דעת הקהל. עולם השיווק הוא רב תחומי ומשלב היבטים מסחריים, אנליטיקה, יצירתיות ואומנות. התפתחותן של הרשתות החברתיות והשיווק הדיגיטלי הפכו את התחום למורכב, דינאמי ומרתק, בכל אלה מצאתי את האפשרות להביא לידי ביטוי עשייה משמעותית.
בדרך כלל בפרסומות של הקבוצה – חנות הנוחות yellow מקבלת את הפוקוס, למה עכשיו דווקא תחנת הדלק עצמה?
המעבר ההדרגתי בעולם לרכבים חשמליים היווה הזדמנות לקבוצת פז, קבוצת האנרגיה המובילה בישראל, לתת מענה לדאגה גדולה של הצרכן הישראלי –להיתקע באמצע הדרך ללא נקודת טעינה. השקנו את מותג פז charge, עמדות טעינה אולטרה מהירות בפריסה ארצית בתחנות שלנו, במשרדים ובבית.
למעשה זיהינו שבעלי רכב חשמלי ובעיקר נהגים שמתלבטים אם להחליף לרכב חשמלי מאוד מוטרדים מהשאלה איפה הם יטעינו את הרכב, ומה יעשו אם יתקעו באמצע הדרך. פז, עם המיקומים הכי אסטרטגיים בדרכים, ועם העמדות שהיא מציעה בבית ובמשרד נותנת מענה מקיף לכל הסוגיה הזו – בממשק נוח עם אפליקציית yellow המוכרת.
המצאתם דמות חדשה והלכתם על מיתוג מחדש דרכה – זה הימור?
פז היא חברת האנרגיה הגדולה והמובילה בישראל כבר 100 שנה, רצינו להדגיש את ההתחדשות, ההתקדמות והטכנולוגיה של החברה גם לעולם חדש של אנרגיה אחרת, אנרגיה חשמלית. עשינו התאמה והקמנו תת מותג המתייחס לעולם החשמל והטעינה – פז charge, כדי לייצר את הבידול השיווקי והמוצרי לעולם נוסף של אנרגיה.
מה המסר שרציתם להעביר דרך הדמות, זה קו אסטרטגי אצלכם כמו העז בפרסומות של yellow, במקום נגיד פרזנטור?
הדמות המותגית מהווה שילוב שהיה חשוב לנו להעביר, העוצמה של חברת פז המוכרת מעולמות האנרגיה גם בעולמות האנרגיה החשמלית. הדמות בצורת ענק אנרגיה צהוב ופרוותי שמסתובב ברחבי הארץ ודואג לטעון באנרגיה את כל הרכבים החשמליים, מעבירה את המסר באופן מחויך, חיובי, נעים ומחבר. ייצרנו נכס מותגי שמאפשר לנו לעבוד איתו לאורך זמן.
 
מה היו התגובות שקיבלת מהקמפיין?

קיבלנו תגובות מצוינות. הקמפיין היה אהוב וזכיר במיוחד. השילוב של הענק אנרגיה הצהוב והפרוותי עם הפס קול של שיר האוהדים הנצחי של ליברפול- you’ll never walk alone, יצר חיבור רגשי, אהוב וזכיר, יחד עם התובנה שמעכשיו כל מי שיש לו רכב חשמלי לא ייסע לבד, יש את פז charge מאחוריו.
מהו מנהל/ת שיווקי טוב ומקצועי בעינייך?
מנהל שיווק טוב ומקצועי חייב להבין שהוא חי בעולם שמשתנה בקצב מהיר ושצריך לשים לב למגמות בכל התחומים, תוך קיום אינטראקציה בין סחר, טכנולוגיה, יצירתיות והנעת צוות.
איזה טיפ היית נותנת למנהל/ת שיווק בתחילת דרכו?
הטיפ החשוב ביותר, לבסס צוות שיש בו מגוון רחב של יכולות ולקיים בו שיח שמכוון להצלחת הארגון והחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלופה שלנו (ל"ת)
    עידן 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור