קונים חכם - המתחם לצרכנות נבונה

תווי קנייה לראש השנה: איפה תמצאו את המשתלמים ביותר?

בזכות סל הקניות הזול בישראל, היצע מגוון של חנויות ומותגים, פלטפורמה דיגיטלית ואופציה ייחודית גם להזמנת חופשות וטיסות – מאות חברות, רשויות ועמותות בוחרות להעניק את תווי רמי לוי לעובדיהן. בקבוצת רמי לוי ממשיכים לכוון גבוה ומצהירים: "את המהפכה שעשינו ברשתות המזון, אנו מיישמים גם בתווי הקנייה"

בשיתוף רמי לוי | 
גיפט קארד (צילום freepik)
"כשאנו בוחנים איזה תווי קנייה להעניק לעובדים שלנו, ההחלטה מתקבלת על בסיס מספר פרמטרים מרכזיים: פריסה הארצית – מענה מקיף בכל האזורים; היצע מגוון של רשתות, חנויות ומותגים – כך, כל מה שהעובדים מחפשים יקבל ביטוי במסגרת התווים: ממזון ושתייה דרך קוסמטיקה וטיפוח, כלי בית, מוצרי חשמל וצעצועים, ועד בילוי, פנאי וקמפינג; וכמובן איכות שירות – גוף קשוב שיהווה כתובת קבועה ויספק שירות מקצועי ויעיל. ההחלטה מתקבלת באמצעות מכרז הכולל בחינה יסודית של כמה וכמה הצעות – כשרמי לוי הוא הגוף שעונה באופן מיטבי לקריטריונים הללו, ולכן גם זכה בשנים האחרונות במכרזים שלנו".
מאחורי המונולוג הזה עומדת חוה שי, מנהלת אגף משאבי אנוש בתנועת ויצו – המאגדת כ-6,000 עובדות ועובדים. "הענקת תווי השי היא אחת הדרכים להראות את הערכתנו לעובדים המסורים שלנו", מחדדת שי. "ומהסיבה הזו מאחורי בחירת התווים יש הרבה מחשבה ותשומת לב. על רקע יוקר המחייה, יש עובדים הנעזרים בתווים לרכישת מוצרי מזון בסיסיים שיאפשרו להם להעמיד שולחן חג ראוי – וכאן רמי לוי, שהיא רשת לא יקרה ובעלת סניפים רבים, נותנת פתרון הולם. עוד עניין משמעותי הוא השירות המצוין שאנו מקבלים מנציגי קבוצת רמי לוי: האכפתיות והרצון לסייע בכל בעיה".
ויצו, היא דוגמה מייצגת למאות גופים וארגונים בישראל – ובהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, בתי חולים, חברות ציבוריות וחברות פרטיות, כמו גם עמותות – הבוחרות להעניק לעובדיהן את התו המלא – תווי הקנייה של רמי לוי. משנה לשנה, יש להדגיש, הביקוש לתווי רמי לוי רק הולך ועולה.
"מדובר בתווים הכי משתלמים", אומר יוסי ברקי, עד לאחרונה גזבר ועד עובדי מרחב ירושלים בדואר ישראל. "הוועד שלנו מונה כ-450 עובדים, והתווים של רמי לוי משרתים אותם הכי טוב שאפשר. יש פה גם את סל הקניות הכי זול, וגם אפשרויות בחירה למי שרוצה לנצל את התווים לתחומים אחרים. התווים הללו מספקים הכל מהכל. מעבר לזה, העובדה שמדובר בתווים דיגיטליים נוחים לשימוש, מונעת את הסרבול שהיה כרוך בתווים הידניים הישנים. בכל שנה אנו עושים בדיקה מחודשת ומביאים בחשבון גם את הפידבקים מצד חברי הוועד והעובדים – ובסופו של דבר בוחרים בתווים של רמי לוי".

לא במקרה מעלים ברקי ושי את עניין סלי הקנייה. במסגרת בדיקה שערך בחודש אוגוסט האחרון המכון לחקר הקמעונאות עבור תוכנית "השיטה" עם איציק מצרפי ברדיו גלי ישראל – נבנה סל מזון מגוון הכולל 36 פריטים, המאופיינים בצריכה חודשית בקרב מרבית בתי המשק בישראל בכלל המגזרים ובסימן חגי תשרי – ובנטרול מבצעי כמות, מועדון והתניות. הבדיקה התמקדה בשני פרמטרים: כמה מוצרים ניתן לרכוש בתו בסך 500 שקלים, ואיזו רשת נותנת יותר באותו התו – כלומר כמה יעלה לרכוש סל של 36 מוצרים ספציפיים בכל רשת באמצעות התווים.
מהבדיקה עלה כי בסל הקניות שנרכש בתו פלוס, ניתן היה לרכוש 32 מוצרים במחיר של 499 שקלים ו-70 אגורות, בעוד מחיר סל מלא הכולל 36 מוצרים עמד על 535 שקלים ו-30 אגורות. סל הקניות שנרכש בתו הזהב וכלל 30 מוצרים עלה 500 שקלים ו-40 אגורות, בעוד מחירו של סל מלא הכולל 36 מוצרים טיפס כבר ל-559 שקלים ו-80 אגורות. לעומת זאת, סל מוצרים שנרכש באמצעות התו של רמי לוי וכלל את מלוא 36 המוצרים, עמד על 499 שקלים ו-70 אגורות. הפער בקניית סל מלא של 36 מוצרים בין רמי לוי ליינות ביתן עמד על 35.6 שקלים (7%) ועל 59.9 שקלים (12%) ביחס לרשת שופרסל.
סל המזון הזול שמספקת רשת רמי לוי, הוא ממש לא עניין חד פעמי. כזכור, בפברואר האחרון ורגע לפני חג לפסח, פורסמו במסגרת התוכנית "חמש עם רפי רשף", תוצאת בדיקה שערך ארגון העובדים של התעשייה האווירית ועסקה בשאלה איפה הכי משתלם לקנות סל מוצרים עם תווי קנייה. לפי בדיקה זו, סל הקניות של רמי לוי זול יותר ביחס לזה של שופרסל דיל, בהתאם לקנייה שנעשתה בסניף מודיעין של 2 הרשתות.

רמי לוי עם תווי הקנייה. "המספרים מצביעים גידול שנתי של כ-25% בממוצע ברכישת התווים של הרשת" (צילום באדיבות קבוצת רמי לוי)
"התו הכי אטרקטיבי"
מי שממתגת עצמה כאחת השחקניות הבולטות בתחום היא קבוצת רמי לוי, שמבחינתה תווי השי מתכתבים היטב עם האג'נדה של הרשת. "את המהפכה הצרכנית שעשה רמי לוי בסלי הקניות וברשתות המזון, אנחנו מיישמים גם בתווי הקנייה", מספרים סיון ורדיקה וגד אלון, מנהלי מחלקת תווי השי ברמי לוי בראיון לאתר ice. "היעד שלנו הוא לספק תו שמיטיב עם הצרכן ושווה יותר ביחס לתווים האחרים בשוק. המספרים מצביעים גידול שנתי של כ-25% בממוצע ברכישת תווי רמי לוי, כשהאחריות שלנו היא להמשיך ולייצר את התו הכי אטרקטיבי".
היום, כשהתווים שלה משרתים מיליוני ישראלים, זה אולי נראה קצת מוזר, אבל בעשור שעבר עוד נחשב התו מבית רמי לוי לגורם שולי יחסית בזירת תווי השי – עניין שהביא את ראשיה לשנות חשיבה ולגבש קונספט ייחודי. "עד לפני 6-5 שנים לא היינו ממש במשחק", משחזרים ורדיקה ואלון. "הבנו שהתחום הולך להשתנות – וזו ההזדמנות שלנו להטביע חותם עם תווי קנייה משודרגים, הפונים למגוון רחב של אוכלוסיות וקהלים".
במציאות המתאפיינת בעליית מחירים כמעט בכל תחומי החיים, העוגן של תווי רמי לוי הוא להציע סל מזון במחירים המתאימים לכל כיס. "בשנים קודמות, סביב 75% מהשימוש בתווים שלנו נעשה בסופרים של הרשת", מפרטים ורדיקה ואלון, "כשבשנה הנוכחית הנושא הזה מקבל משנה תוקף. יוקר המחייה נוגע היום לכל בית, ולכן אנו מקפידים להעמיד את סל הקניות הזול בישראל".

קניות בסניף רמי לוי."כ-75% מהשימוש בתווי הקנייה נעשה בסופרים של הרשת" (צילום פלאש 90/יוסי אלוני)
"משנים את כללי המשחק"
תוך כדי תנועה מקפידה קבוצת רמי לוי לעדכן ולחדש את תווי הקנייה, המגיעים הן כקוד דיגיטלי והן ככרטיס פלסטיק, ולספק פתרונות לצרכים העולים מן השטח. "היבט חשוב בפעילות שלנו הוא להיות חזקים בדיגיטל", מבהירים ורדיקה ואלון. "היום כל אחד יכול לעשות שימוש בתווים שלנו און-ליין בקלות ובמהירות – מכל מקום ובהזמנה עד הבית. מי שמעדיף התנהלות פנים אל פנים ומגע ישיר, מוזמן לבקר בסניפים ובחנויות שלנו הפזורות בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת".
"היבט משמעותי נוסף נוגע לרצון שלנו לספק בתווי השי מענה לכל עולמות התוכן", מוסיפים השניים. "לצד רשתות המזון שלנו, בתווים נכללים עוד גופים המשתייכים לקבוצת רמי לוי, כמו גודפארם, רמי לוי שופינג ורמי לוי תקשורת – המציעים מוצרים במחירי רמי לוי. לצידם ניתן למצוא בתווים היצע אדיר של חנויות ורשתות, אטרקציות וחידושים".

טיסת ישראייר. "בשורה ייחודית: הזמנת טיסות וחופשות באמצעות התווים" (צילום פלאש90/משה שי)
כאשר ברמי לוי מדברים על חידושים בתווי השי, הכוונה היא גם לאופציה להזמנת חופשות וטיסות עם ישראייר. "הנושא הזה לא קיבל עד כה התייחסות בתווי הקנייה, וכאן אנחנו בעצם משנים את כללי המשחק", מתגאים ורדיקה ואלון. "אחרי שנתיים של שמיים סגורים, ידענו לזהות את הביקוש וליצור את המענה. מעכשיו ניתן יהיה להשתמש בתווי רמי לוי גם להזמנת חופשות וטיסות לאילת ולחו"ל. זו בהחלט בשורה ייחודית".
"החזון שלנו הוא להיטיב עם הצרכן לכל אורך הדרך", מסכמים ברשת רמי לוי, "וגם בראש השנה הקרוב,  לספק לישראלים תו חזק ומנצח".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה