קונים חכם - המתחם לצרכנות נבונה

מחגי תשרי לאחרי החגים: הטיפים שיאפשרו התחלה כלכלית חדשה

בכל מה שקשור לכסף שלנו, לא כדאי להמתין עד אחרי סוכות – ומומלץ להתייעל כבר עכשיו. ארגון פעמונים מציג: העצות שיאפשרו התנהלות כלכלית מיטבית עוד לפני החזרה לשגרה

מיכל הראל | 
מיכל הראל, מנהלת התוכניות בארגון פעמונים (צילום הילה שילוני)
כולנו מכירים היטב את הביטוי "אחרי החגים", התירוץ הישראלי הנפוץ ביותר לדחיינות. הכל נדחק לאחרי החגים: הדיאטה, המטלות, ההחלטות הכלכליות. אלא שבכל מה שנוגע לכסף שלנו, לפעמים "אחרי החגים" זה פשוט מאוחר מדי. אז בואו ננצל את השנה העברית החדשה להתחלה טובה גם לגבי ההתנהלות כלכלית שלנו. הנה צרור עצות מעשיות להתחלה כלכלית חדשה ומתוקה. 
עקרונות לתכנון ארוחות משפחתיות
סעודת החג וסעודת ערב שבת כבר נמצאות מעבר לפינה, ומספקות לנו הזדמנות למפגש עם משפחה המורחבת והחברים. זה הזמן לצאת אל הסופר ולהצטייד כהלכה. איך נערכים לקניות כך שגם האירוח יהיה בכיף וגם נוכל לשלוט בהוצאות? בתכנון נכון, ניתן לקנות בחכמה באופן שלא יחסר דבר על השולחן, כשהרכישה תתבצע לפי התכנון ובהתאם ליכולת הפיננסית שלנו.
הכינו תפריט מראש – עשו חשבון כמה אנשים צפויים להגיע ולאיזו סוג של ארוחה. הרכיבו תפריט שמתאים לארוחות שבהם אתם מארחים ולכמות המוזמנים, וקחו בחשבון גם את האוכל שאותו יביאו עמם האורחים. זכרו, לא צריך לבשל תפריט שבועי לארוחה אחת.
גבשו רשימה והיצמדו אליה – בחרו את המוצרים שלהם תזדקקו לפי התפריט, וכן מוצרים נלווים כגון מפות וכלים. התחלתם את הקנייה? לא לשכוח: את כל מה שאתם צריכים כבר הגדרתם מראש. אל תתפתו לקנות במבצע מוצר שלא כללתם במסגרת הרשימה שהכנתם. כדי להקהל על התהליך, אתם מוזמנים להוריד מאתר פעמונים טופס או אקסל לתכנון ארוחות חג וקניות.
השוו מחירים – בדקו את מחירי הסל שתרצו לקנות ברשתות השונות. בחנו את כדאיות פיצול הקנייה לפי המבצעים, גם באתרי הרשתות. ייתכן וכדאי להזמין חלק מהמוצרים בסופר או אתר אחד וחלק נוסף באתר או בסופר אחר.
תווי קנייה הם כסף
קיבלתם תווי קנייה כשי לחג? מצוין. רבים נוטים לייעד את התלושים הללו למותרות, וזו הזדמנות לקבל אותם "חינם". חשוב להדגיש: תווי הקנייה הם הכנסה כספית נוספת וכך יש להתייחס אליהם. ניתן לרכוש בעזרתם מוצרים שתכננתם לקנות. ועוד טיפ: קחו את התווים אתכם בארנק. הסיבה: יש להם תאריך תפוגה מוגדר וחבל שתאלצו לגלות שלא הספקת לנצל אותם בזמן.
רכישת מתנות
מתנות לקראת הגעה לארוחה חגיגית לא חייבות להיות יקרות או ממותגות. כך לדוגמה, אפשר להביא מתנה סמלית אך בעלת משמעות בעלות נמוכה או מתנה תוצרת בית. אם אתם מספר בני משפחה או חברים שמתארחים יחד, תוכלו לקנות מתנה משותפת.
בגד חדש
השיווק מתעצם ברשתות ההלבשה בתקופה זו של השנה. נצלו את עונת ה"סיילים" להצטיידות לכל השנה. בדקו בנוסף מה בדיוק מציעות חנויות העודפים של רשתות האופנה הגדולות או בחנויות יד שנייה.
סלון חדש
יש הנוטים להחליף ריהוט או לרכוש פריט חדש שימשיך את אווירת ההתחדשות המלווה תקופה זו. אך הזמן הנכון לרכישת רהיטים, הוא לרוב דווקא לקראת סוף השנה האזרחית – שכן לפני ספירות המלאי המחירים יורדים והסחורה נמכרת במחירים נמוכים. אל תמהרו להיפטר מההיטים הוותיקים בכוח. רהיט איכותי נרכש לפרק זמן ממושך, ולרוב מצבו הפיזי לא מצדיק את החלפתו. אם לא תכננתם מראש, אל תתפנו לקנות חדש.
בארגון פעמונים אנו מציעים לפתוח את השנה החדשה בחיסכון ובקנייה מושכלת ונבונה, שתשאיר אותנו עם יכולות כלכליות גם לימים של "אחרי החגים". נצלו את ההתחדשות שבשנה חדשה, והציבו לכם מטרות אישיות ומשפחתיות גם בתחום הכלכלי. עצות רבות וטיפים לתכנון והתנהלות כלכלית מיטיבה תוכלו למצוא אצלנו באתר. שתהיה לכולנו שנה של התחדשות.
*הכותבת היא מנהלת תוכניות בארגון פעמונים – ארגון חברתי ללא כוונת רווח, הנותן סיוע בתחום כלכלת משק הבית באמצעות ייעוץ, ליווי כלכלי, הפצת ידע וכלים, הרצאות ותכניות לחינוך פיננסי בכל הארץ
לכל הכתבות והטורים בפרויקט קונים חכם לחצו כאן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה