קונים חכם - המתחם לצרכנות נבונה

התנהלות מושכלת ותכנון יסודי: איך ממשיכים לבלות בעידן של יוקר מחייה?

בילויים משפחתיים הם ברי ביצוע גם בתקופה כלכלית מורכבת – אל תוותרו עליהם . שי אבו, יו"ר איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת משפחה בישראל, עם הטיפים שיאפשרו לצאת מהבית מבלי להעמיס על חשבון הבנק

שי אבו | 
צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי
חגי תשרי מספקים לכולנו הזדמנות לזמן איכות עם המשפחה וחברים, ולנטילת פסק זמן מהשגרה השוחקת והמייגעת. גם בעידן של יוקרה מחייה, מחירים מאמירים, ריבית מטפסת ואינפלציה – אפשר לשלב בילויים וטיולים, כשהמפתח טמון בהתנהלות פיננסית מושכלת ובתכנון יסודי.
הנה כמה טיפים יעילים ופשוטים, שיאפשרו לכל אחד מאיתנו בילוי מהנה ואיכותי – ולא פחות חשוב, כזה שגם לא יכאב בכיס ויעמיס על חשבון הבנק.
הצעד הראשון עובר בתכנון: מומלץ להגדיר את אופי הבילוי ולקבוע מראש מהו סכום הכסף שבכוונתכם להוציא. תכנון קפדני בהתאם לתקציב מוגדר ימנע הוצאות נוספות ומיותרות תוך כדי תנועה, ויאפשר לכם לחזור הביתה בלי חור בארנק.
לאחר שבוחרים את זהות היעד, הצעד הבא הוא להוריד את Findiscount – אפליקציה המאגדת את כלל ההטבות שמציעים מועדוני הלקוחות למיניהם. מה בדיוק מעניק כל כרטיס מועדון ואיזה הצעות הוא מאגד? את סימני השאלה תפזר במהירות האפליקציה, ועל הדרך היא גם תחשוף אתכם לעוד הטבות משתלמות, שיקצצו בעלות הבילוי.
לכל מי שמבקש לבלות את החופשה הקרובה בחיק הטבע, אתר מצוין בשם טיולי (www.tuili.com), יספק לכם את מלוא האינפורמציה הנדרשת. בתפריט: שפע הצעות ומסלולים בכל פינה בארץ, סיורים מודרכים, לינה ונופש, קמפינג, אטרקציות – באתר הזה תמצאו את המידע הרלוונטי לכל סוג טיול שתבקשו.
בהקשר הזה, רצוי גם שלא לצאת לבילוי באופן ספונטני, אלא להיערך מבעוד מועד. לפני היציאה לבילוי המיועד כדאי להיכנס לאינטרנט: הרבה מאוד תוכן עתיד לצוף ולספק לכם תמונת מצב שאולי לא הייתם ערוכים לה – והיבט הזה השלכות גם בנושא הפיננסי. מספיק למשל שהחניה אפשרית אך ורק בחניון בתשלום, והנה פתאום צצה הוצאה נוספת ובלתי מתכוננת. שיטוט רציף ברשת וקריאת תגובות וביקורות של גולשים, עשויים למנוע הפתעות לא נעימות שיגרמו לבילוי להפוך לעוגמת נפש.  

שי אבו, יו"ר  איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת משפחה בישראל (צילום שקד להיס)
עוד אספקט ששווה להזכיר ובהחלט יכול לחתוך בעלויות, הוא זה הנוגע לבילוי בקבוצות. מגוון אתרי פנאי ונופש מעניקים לא פעם הוזלות והטבות לקבוצות מאורגנות. שווה לבדוק מראש עם המעגל המשפחתי או החברתי – ואם ניתן לאחד תוכניות ולבלות בצוותא, הרי שיש פה גם ערך מוסף כלכלי.
כמי שמלווה באופן צמוד לא מעט משפחות, אני מציע לשתף גם את הילדים בכל תכנון של בילוי: להכניס אותם לעניינים, להתייעץ ולשמוע את דעתם. מניסיון, כאשר הדור הצעיר מרגיש שותף, הוא לא רק נכון לוותר ולהתפשר, הוא גם מסוגל לספק הברקות באשר לאופי הבילוי, כולל כאלה שגם יצמצמו בהוצאות.
השורה התחתונה היא אחת: בילוי משפחתי מהנה ומפרה, הוא בר ביצוע גם בעידן הכלכלי המורכב שכולנו חווים. מעבר לזה, חשוב גם לזכור שלמילוי המצברים במהלך החופשות ובילוי בחיק היקירים לכם יש ערך בריאותי ומנטלי. עם קצת יוזמה וראש פתוח, תכנון נכון, ובעיקר אחריות ושיקול דעת לא תצטרכו לוותר. מכאן, אני מאחל לכולנו שנה חדשה של בריאות, אושר, והרבה כיף ובילוים.
לכל הכתבות והטורים בפרויקט קונים חכם לחצו כאן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה