רכב
הפארסה סביב הרכבת הקלה בירושלים: "המדינה ידעה על הכל מראש"
משרד האוצר הודיע שרכישת הקרונות מהחברה הסינית מבוטלת. החברה טוענת: הרכישה אושרה מראש, והחברה תמשיך בהכנות כרגיל. מה ההסבר של הממשלה?
בשבוע שעבר משרד האוצר ביטל בדקה ה-90 את היכללותה של יצרנית הקרונות הסינית CRRC בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. בסופו של דבר, המדינה הוציאה אתמול (שלישי) את הפרויקט, ללא הסכמה על יצרנית הקרונות.
יהלי רוטנברג, החשב הכללי באוצר, החליט שיקוים הליך תחרותי לבחירת יצרנית קרונות חדשה לקו. אלא שע"פ CRRC, שום דבר לא השתנה והם מתקדמים בבניית הקרונות לקו הכחול כמתוכנן. זאת אחרי חודשים ארוכים של משא ומתן עם משרד האוצר, שהובילו להסכם.
מ-CRRC נמסר למשרד האוצר: "הנהלת החברה ניהלה משא ומתן ארוך מאוד מול נציגי הזכיין (דן ודניה), בעוד המדינה ידעה על הכל מראש, וההליכים נוהלו בשקיפות מלאה. בסוף הליכים אלה נחתם הסכם מחייב לאספקת קרונות".
ההחלטה לבטל את ההסכם עם החברה הסינית נובעת מלחצים פוליטיים ועסקיים על רקע מלחמת הסחר בין הנשיא טראמפ לסין. למרות זאת, מקורות בממשלה אמרו לדה מרקר שהחברה הסינית עדיין בתמונה, ואם יירגעו הרוחות בין ארה"ב לסין ההסכם מול CRRC ימומש.
עוד ב-
פתרון שהוצע לבעיה הוא העברת הקרונות לישראל דרך מפעל החברה בארה"ב. פתרון זה צפוי להיות יקר יותר עבור המדינה. הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים יתפרס לאורך 31 ק"מ והוא יהיה קו הרכבת הקלה השלישי שייפתח בירושלים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.מדינות אחרות תומכות ישראלשי 04/2025/18הגב לתגובה זו1 1מלכתחילה למדינת ישראל אסור היה לייצר בסין. זו מדינה קומוניסטית, פרו-איראן, השם ישמור שמשתמשת בילדים סינים לעבדות. החיים זה לא רק חומרנות, אלא גם להיות נאמן לערכים הטובים שלך.סגור
-
5.בשתי מילים : מירי רגב (ל"ת)דודי 04/2025/17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.ממתי נתניהו וממשלתו מקיימים חוזים התחייבויות או הסכמים (ל"ת)דוד 04/2025/17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.אין מקצועיות הכל פוליטיקה ואנחנו מפסידים (ל"ת)שמוליק 04/2025/17הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.זה שלטון הפקידים פרקסלנס, בושה !!!!! (ל"ת)גבי 04/2025/16הגב לתגובה זו4 0סגור
-
1.בזיוןירושלמי 04/2025/16הגב לתגובה זו1 0אין איך לעלות מבלי להמחץ העובדים של כפיר לא מקבלים תלונות לא ברור מה תפקידם לא מתגברים אוטובוסים מעניין כמה רכבים פרטיים קונים בירושלים מאז ההשקהסגור



