רכב

דן בעתירה דרמטית נגד אגד: מי ישלוט בתחבורה הציבורית בישראל?

חברת דן הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לפסול את זכיית אגד במכרז להפעלת הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש דן, זאת בטענה להפליה ואי שוויון מהותי
מערכת ice | 
תקציב התחבורה קוצץ (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, דוד כהן)
הקרב על הפעלת הקווים המרכזיים של הרכבת הקלה בגוש דן נכנס לזירה המשפטית. חברת דן, שהגיעה למקום השני במכרז יחד עם שותפתה הספרדית Marfina, עתרה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לפסול את זכיית קבוצת אגד במכרז, בטענה להפרת כללי התחרות והשוואת תנאים לא שוויונית.
בעתירה שפורסמה לראשונה ב"כלכליסט" נטען כי הצעתה של אגד כללה הכנסות ממקורות תמרוץ חיצוניים – בניגוד למגבלות המכרז – והדבר מהווה יתרון בלתי הוגן שפוגע בעיקרון השוויון בין המתמודדים. עוד נטען כי ועדת המכרזים של חברת נת"ע, שאחראית על הפרויקט, בחרה להכשיר את הפגם רק לאחר הגשת ההצעות – צעד שפוגע בשקיפות ובהוגנות.
מדובר במכרז משמעותי ביותר בהיקפו, הכולל את הקווים הירוק והסגול – פרויקטים בהיקף של מיליארדים, שצפויים להתחיל לפעול בין השנים 2028 ל־2030. הקווים יחברו בין ראשון לציון, חולון, תל אביב, הרצליה ויישובי בקעת אונו. מדובר בפרויקט תחבורה לאומי, שעלול להתעכב בשל ההליך המשפטי המתפתח.
דן מבקשת כעת לקבל גישה למסמכי המכרז המלאים לצורך השלמת העתירה, ובית המשפט הורה לנת"ע להגיב לעתירה תוך 48 שעות.
הקו הירוק יעבור מראשון לציון דרך חולון ותל אביב עד הרצליה, לאורך 39 ק"מ מתוכם 35 ק"מ עיליים וארבעה ק"מ תת-קרקעיים. יהיו בו 62 תחנות, מתוכן ארבע תת-קרקעיות. המקטע הדרומי, מראשון לציון דרך חולון ועד רחוב לוינסקי בתל אביב, מתוכנן להיפתח בסוף 2028. המשך הקו, מתל אביב צפונה עד הרצליה, צפוי להיפתח בשנת 2030. הקו הסגול מחבר בין תל אביב לבין עמק השפלה בקעת אונו, במסלול שאורכו 27 ק"מ ובו 43 תחנות; הוא אמור להיפתח ביולי 2028.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה