רכב
רכבת ישראל חוגגת הישג: "כל נוסע ייהנה מנסיעה בטוחה ועצמאית"
רכבת ישראל מפרסמת כי בשנה האחרונה כ-19 אלף נוסעים עם מוגבלויות בראייה נסעו ברכבת, עלייה של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2023. החברה הממשלתית נוהגת לשדרג באופן קבוע את מאפייני הנגישות בתחנות

רכבת ישראל מציינת הישג מרשים. בצל יום המודעות לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל שמצוין היום, רכבת ישראל מודיעה כי נרשם שיא של כל הזמנים בהסעת נוסעים עם מוגבלות שנרשם בחודש מאי 2025 עם 7,304 נסיעות.
בשנה האחרונה, כ-19 אלף נוסעים עם מוגבלות בראייה נסעו ברכבת, מדובר בגידול של 11% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. זאת מתוך כ-73 אלף נסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, שבוצעו בתקופה זו.
בחודש מאי 2025 השתמשו 7,304 אנשים עם מוגבלויות בשירותי הרכבת, כאשר השיא הקודם נרשם בחודש יולי 2024 עם 7,188 נוסעים. אלעד דוידוביץ', בן 41 מאשקלון, איבד את ראייתו בעקבות מחלת רשתית בגיל 26 ומאז הוא נעזר בשירותי הליווי לאנשים עם מוגבלויות של רכבת ישראל.
לדבריו, בזכות שירות זה מצליח להתנייד לעבודה ללא כל חשש: "הרכבת מאפשרת לי להגיע ולחזור מהעבודה בקלות ובנוחות והכי חשוב - באופן הבטוח ביותר, זה ממש מקל עליי".
השירות הנגיש ניתן לנוסעים כולל סיוע וליווי מפתח התחנה ועד לעלייה לרכבת ובירידה ממנה, וכן במהלך הנסיעה עצמה. בשנים האחרונות הקימה רכבת ישראל יחידות נגישות שעומלת בכל יום על שיפור היבטי הנגישות בתחנות וברכבות, ובין היתר עמלה רבות על הנגשה לכבדי ראייה ועיוורים.
השירות כולל בין היתר הדרכות לכ-2,500 נותני השירות בתחנות וברציפים: מנהלי תחנות, פקחים, דיילים, קופאים וכו'. ההכשרה כוללת הדרכות עיוניות לצד התנסות מעשית כאשר העובדים מְלֻוִּים תחת כיסוי עיניים בתחנות הרכבת ועד לקרון, אותו מסלול בו הם מלווים אנשים עם עיוורון. בדרך זו, העובדים מסוגלים להבין את צרכי הליווי של אנשים עם מוגבלויות שונות.
במסגרת השירות, משדרגת הרכבת באופן קבוע את מאפייני הנגישות בתחנות כגון התקנת מפות נגישות, שלטים מונגשים, ליווי נוסעים, הדרכות של עובדי הרכבת, ומוקד טלפוני ייעודי המתאם ומלווה את הנוסעים.
"רכבת ישראל רואה בנגישות זכות בסיסית לכל אדם באשר הוא ולא רק חובה חוקית. ההשקעה שלנו בהכשרות ובהנגשת התחנות נועדה להבטיח שכל נוסע ייהנה מנסיעה בטוחה ועצמאית", סיפר יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני.
שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל הצטרף לדבריו של שמעוני והוסיף: "אני גאה לעמוד בראש חברה שרואה כל נוסע ונוסע ומתאימה את השירות לצרכיו. נגישות בשירות היא ביטוי למחויבות לנוסעים שלנו, ואנו פועלים כל העת לשיפור ודיוק ולדייק תהליכים בכדי להבטיח חווית נסיעה בטוחה ומכבדת לכולם".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה