רכב

זה מתקרב: המועד בו תשתנה מפת התחבורה הציבורית בבירה

הישורת הקריטית בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים הולכת ומתקרבת, ונודע מתי צפוי להיפתח הקו הירוק: "המבצע ההנדסי המורכב ביותר שבוצע בארץ" 
מערכת ice | 
צילום צוות תוכנית אב וארנון בוסאני
שרת התחבורה מירי רגב קיימה היום (שלישי) סיור מקצועי במוקדי העבודות המרכזיים של הרכבת הקלה בעיר, יחד עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן ומנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה (צתא"ל), תמיר כהן.
הסיור התמקד באתרי הביצוע של הרכבת הקלה - ששיעור הנסיעה בה התייקר השנה -  בנורדאו ובתחנת "הטורים" החדשה. באתרים אלו מתבצעות עבודות הנדסיות מורכבות לחיבור המסילות, בהן בין השאר הונחה המסילה השלישית בתחנת הטורים וחוברו הקווים בנקודת המפגש בנורדאו. 
ירושלים נמצאת בימים אלו לקראת הישורת הקריטית של המבצעים ההנדסיים המורכבים ביותר שבוצעו בארץ ברכבות עירוניות, לחיבור הקו הירוק לקו האדום. עם השלמת פרויקט הקו הירוק - קו הרכבת הקלה השני בבירה - זה יימתח לאורך כ-20 קילומטרים, משכונת גילה בדרום ועד לקמפוס הר הצופים בצפון.
הקו יעבור דרך מלחה, מרכז העיר וקריית הממשלה ויכלול 41 תחנות. כבר במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, בו יופעלו שני קווי שירות חדשים שיחברו מאות אלפי תושבים ומבקרים לרשת הרכבות בעיר.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה: ״ירושלים היא העיר היפה ביותר והכי מאתגרת בארץ, וזכות גדולה עבורי לקדם בה את אחת מהמהפכות התחבורתיות המשמעותיות בתולדות המדינה. אנחנו בונים כאן עיר מתקדמת טכנולוגית, שמכילה את כל עם ישראל, ומביאה הרבה אהבת חינם. בעתיד לא יהיה צורך ברכב פרטי בעיר - זו המטרה, ובשיתוף פעולה הדוק ותומך של העירייה והעומד בראשה, נצליח להגיע ליעד הגדול הזה. ירושלים חייבת להישאר בראש סדר העדיפויות הלאומי".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר: “ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכת תחבורה היסטורית שתהפוך את ההתניידות ברחבי העיר למהירה, זמינה ונוחה מתמיד. החזון שלנו ברור: ירושלים תהיה הראשונה בישראל שתצא מהפקקים! אני מבקש להודות לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב ולאנשי משרדה, על מחויבות עמוקה לעיר ירושלים, ועל פועלם המתמשך לפיתוח התחבורה בעיר".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "העבודות המורכבות שמבוצעות בימים אלה מייצגות שיא של תכנון, ביצוע ושיתוף פעולה בין כל הגורמים. רשת הרכבות של ירושלים תהפוך אותה למודל תחבורתי לערים נוספות - נגיש, מקושר ומתקדם. ירושלים בדרך למהפכה תחבורתית גדולה ביותר. כעיר הבירה זוכה ירושלים לתשומת לב מיוחדת בכל הנוגע להשקעות בתשתיות התחבורה ובעיקר ״בתחבורה הציבורית".
מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה, תמיר כהן, ציין: ״אנחנו בישורת האחרונה של המבצע ההנדסי המורכב ביותר שבוצע בארץ בפרויקט הרכבת הקלה - חיבור הקו האדום הקיים לקו הירוק החדש. זהו שלב קריטי לקראת פתיחת הקו הירוק, המתוכננת לשנה הבאה. אנו פועלים במלוא המרץ לעמידה בלוחות הזמנים, להחזרת השירות ולהשלמת מהלך תחבורתי היסטורי לעיר ירושלים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה