רכב

רשות התחרות מתערבת: זה הרכב שהיבוא שלו לישראל עלול להתעכב

רשות התחרות המליצה למשרד התחבורה לא לחדש את רישיון היבוא של GAC AION ליבואנית אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון, בטענה שהמשך היבוא עלול לפגוע בתחרות בשוק רכבי הקרוסאובר המשפחתיים. אוריון: "אנו משוכנעים שלאחר קבלת הבהרות, תתקבל ההחלטה הנכונה להותיר את הרישיון על כנו"
מערכת ice | 
צילום shutterstock
רשות התחרות פרסמה היום חוות דעת הממליצה למשרד התחבורה שלא לחדש את רישיון היבוא של מותג הרכב הסיני GAC AION, המשווק בישראל על ידי אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון. לפי ניתוח הרשות, המותג מתמקד בעיקר ברכבי קרוסאובר משפחתיים בגודל בינוני, שבהם מחזיקה קבוצת יוניון נתח שוק משמעותי של 18.3%, בעיקר בזכות דגמי טויוטה וג'ילי שהיא מייבאת.
אתר "גלובס" פרסם כי רשות התחרות טוענת שחידוש הרישיון יאפשר לקבוצת יוניון להציע כלי רכב שמתחרים באותם סגמנטים דרך שלוש יבואניות שונות, מה שעלול לפגוע בתחרות פוטנציאלית בענף. עם זאת, מדובר בהמלצה בלבד והמשרד אינו מחויב לאמץ אותה, למרות שהסבירות לאי הארכת הרישיון נחשבת גבוהה.
חברת אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון יבואנית GAC הגיבה להמלצת רשות התחרות: "למדנו על המלצת הרשות מהתקשורת. עם קבלת המסמכים נוכל ללמוד את פרטיה לעומק. נמשיך לפעול כרגיל ולספק ללקוחותינו רכבים איכותיים ואמינים, ושירות בסטנדרט הגבוה ביותר. נדגיש כי קיים מרחק רב בין המלצות הרשות להחלטה של משרד התחבורה בפועל, כאשר במסגרת ההליך במשרד התחבורה נשמיע את עמדתנו, במסגרתה נפרוט את נימוקינו ואת הצעדים שננקוט להבטחת טובת הצרכן והגברת התחרות. אנו משוכנעים שלאחר קבלת הבהרות, תתקבל ההחלטה הנכונה להותיר את הרישיון על כנו".
 
GAC חזרה לישראל לאחר הפסקת יבוא של 300 רכבים בלבד לפני כמה שנים, עם שלושה דגמים חדשים: איון Y Plus, איון V ואיון HT, כולם קרוסאוברים חשמליים. הדגמים מגיעים עם טווחי נסיעה שבין 410 ל-510 קילומטרים והיבואנית מציעה אחריות של עד שמונה שנים על הרכב והסוללה. חלק מהדגמים אינם עומדים בתקינה אירופית ומוגבלים בכמות הייבוא השנתית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה