רכב

טעינת רכב חשמלי: הפרויקט השבדי הוארך, וזה הסכום ששולם

מנהל התחבורה השבדי החליט להאריך את פרויקט אלקטריאון באי גוטלנד בתקציב של כשני מיליון יורו. ומה יכללו מבחני המאמץ?
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
חברת אלקטריאון הישראלית, ספקית טכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים (EV) מדווחת כי  מנהל התחבורה השבדי ימשיך להשקיע  בפרויקט הפיילוט באי גוטלנד, כאשר התקציב לצורך המשך ההשקעה יעמוד על כשני מיליון יורו. כידוע, אלקטריאון מפעילה באי השוודי כביש חשמלי אלחוטי, הראשון מסוגו בעולם, שמטעין משאית כבדה ואוטובוס חשמליים - תוך כדי נסיעה.
מטרת ההארכה היא בחינת הדור החדש של טכנולוגיית החברה, הכולל ביצועים משופרים לרבות הגדלת יכולת העברת האנרגיה של המקלטים פרי פיתוחה ל 30 קילוואט, הדגמת יכולות ניהול הכביש והרכבים דרך הענן כולל יכולות חיוב, שעל פי המסתמן - יהוו דרישה מהותית במכרזי המשך בשבדיה.
 
כמו כן, ההארכה תכלול המשך תפעול מסחרי של האוטובוס החשמלי לשדה התעופה במהלך קיץ 2022, כמו גם המשך בדיקות עם משאית כבדה חשמלית. רכבים אלו יוצגו בכנס השנתי המרכזי Almedalen אשר יתקיים הקיץ באי גוטלנד, בו ישתתפו מקבלי החלטות ופוליטיקאים מובילים מכל רחבי סקנדינביה. כמו כן, יבקר שר התשתיות השבדי בפרויקט, שהצהיר לאחרונה על המשך תמיכת שבדיה בתחום הכביש החשמלי ועל המשך העניין הבינלאומי בתחום בעקבות העבודה של ממשלת שבדיה.
במסגרת הפרויקט, VTI, המכון הלאומי לחקר הכבישים והתחבורה השבדי, יבצע מבחני סיבולת ומאמץ כדי לבדוק את מוכנות המערכת הטכנולוגית לטובת פריסה מסחרית רחבת היקף בכבישים מהירים בשבדיה. במקביל לבדיקות בשבדיה, מתקיימות בדיקות דומות בפרויקטים של אלקטריאון בגרמניה ובאיטליה. בגרמניה מקיימת חברת יורביה ואוניברסיטת ברוונצייג בדיקות במסגרת פרויקט BAST, ובמקביל באיטליה הבדיקות מתקיימות במסגרת פרויקט זירת העתיד. כל זאת על מנת להוכיח את התאמת המערכת ליישום מסחרי בכבישים מהירים ברחבי אירופה.
 
לדברי אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "אנו שמחים וגאים על החלטת מנהל התחבורה השבדי להארכת משך הפרויקט, מהלך זה שמתקיים במקביל גם באיטליה ובגרמניה, כאשר ברקע ממשלת צרפת מפרסמת הצהרה כי תממן פרויקט להוכחת היתכנות של כבישים חשמליים בשטחה, מעידים על העניין הגובר של ממשלות מובילות באירופה בתחום והינם בעלי פוטנציאל לקידום חזון החברה לרישות כבישים מהירים באירופה בתשתית הטענה אלחוטית דינאמית". 
עוד הוסיף עזר כי "פרויקטים אלו מצטרפים לסיכום מוצלח של שנת 2021 שכללה עשייה משמעותית, לא רק עבור אלקטריאון, אלא למען עולם סביבתי המבוסס על אנרגיה נקיה. ביצענו קפיצת מדרגה ביכולות הטכנולוגיה והייצור שלנו, זכינו בפרויקטים מהותיים כולל שיתופי פעולה חדשים עם גופים מובילים, כל זאת במקביל לעניין הגובר מצד ממשלות בעולם בפתרון הכביש החשמלי כבעל פוטנציאל לקידום חשמול ציי רכב מסחריים ברחבי העולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה