רכב

אילון מאסק יסכן את העובדים? ההכרזה שתשנה את טסלה

אילון מאסק יצא בהכרזה מחשבון הטוויטר שלו, שנראית תמימה לכאורה, אלא שהיתכנות אמיתית שלה עלול לגרור ביקורות עזות גד האיש העשיר בעולם
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
בציוץ שפורסם בסוף שישי, בעל המניות הטרי והגדול ביותר של טוויטר , מייסד ומנכ"ל טסלה אילון מאסק, רמז שעלויות "מטורפות" של מינרלים קריטיים המשולבים בייצור קו מוצרי המכוניות שלו, גורמים לו לחשוב על להיכנס לעסקי הכרייה והעיבוד בעצמו.
"מחיר הליתיום עלה לרמות מטורפות", צייץ מאסק, שמדורג כרגע במקום הראשון והיציב ברשימת המיליארדרים של פורבס. "יתכן שטסלה תצטרך להיכנס לכרייה ולזיקוק ישירות בקנה מידה, אלא אם ישתפרו העלויות. אין מחסור באלמנט עצמו, שכן ליתיום נמצא כמעט בכל מקום על פני כדור הארץ, אבל קצב המיצוי/העידון איטי".
מאסק הגיב לציוץ למטה שפורסם על ידי עולם הסטטיסטיקה, שתיעד את העלייה האקספוננציאלית במחירי הליתיום בשנים האחרונות.
 
המחיר עבור המינרל הקריטי הזה עלה ב-1,200% במהלך השנתיים האחרונות, מציאות שבחלקה הובילה להכרזה של טסלה מוקדם יותר השבוע כי תעלה את המחיר לדגם 3 EV שלה ב-7,000 אירו, לשווי ערך בארה"ב. 54,838 דולר. העלייה במחיר תביא לכך שלקוחות החברה הגרמניים לא יוכלו לגשת לחלק משמעותי מהסבסוד הרגישה למחיר של 9,000 אירו שמציעה ממשלת גרמניה הלאומית, מה שיהפוך את הדגם 3 לעוד פחות תחרותי במחיר בשוק.
 
עליית המחירים של דגם 3 באה בעקבות עליות מחירים בחלק מהדגמים האחרים של החברה, ועל ידי יצרניות רכב מתחרות. עליית מחירים מהירה של ליתיום ומינרלים קריטיים אחרים כמו נחושת, קובלט ואחרים היו בין המניעים העיקריים לעליות אלו במחירי רכבי רכב. יש לציים שתעשיית הליתיום נחשבת לעבדות המודרנית ומביאה מדי שנה למוות של אלפי אנשים בתחום, מה שכנראה ימנע ממאסק לקחת ברצינות צעד כזה, שעלול לעורר ביקורת עזה כלפיו במערב.
חשוב לזכור שהעולם נמצא בשלבים מוקדמים מאוד של החדרת שוק הרכב חשמלי. לפני פחות משנה פרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית דו"ח שהזהיר שכדי לעמוד ביעדים השאפתניים, שעלולים להיות לא מציאותיים, שהוגדרו לפיתוח EV על ידי ממשלות בארה"ב ובאירופה, הביקוש לליתיום יעלה ב-4,000 אחוז עד 2040, כשהביקוש למינרלים אחרים עולה במהירות.
מכירות EV העולמית עלו משמעותית בשנים האחרונות, והגיעו ליותר מ-6.8 מיליון במהלך 2021. כך לפי פרסום של מגזין פורבס. במקביל, הביקוש לסוללות ליתיום-יון המשמשות את תעשיית ה-EV עלה גם בהקשר למגוון יישומים אחרים. עם כל זה מתרחש בתקופה של שיבושים מסיביים בשרשרת האספקה שנגרמו על ידי מגיפת COVID-19 וגורמים אחרים, העלייה במחיר של מינרלים קריטיים אלה רחוקה מלהיות מפתיעה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכתבה תורגמה עם גוגל טרנסלייט, מהגרועים שיצא לי לראות (ל"ת)
    אא 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    בהחלט שברתם שיא בכותרת טיפשית ולא קשורה (ל"ת)
    הכי חכם 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • צודק בהחלט חוסר קשר מובהק (ל"ת)
    הזי 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור