השוק

מהפכה בטוויטר: אילון מאסק ממונה לחבר המנהלים

הרשת החברתית מינתה את האיש העשיר בעולם ומייסד טסלה ו-SpaceX לחבר המנהלים שלה, יום לאחר שנודע כי קנה יותר מ-9% ממניותיה וזכה ללעג מצד המנכ"ל

יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום ויקיפדיה, vecteezy)
יום בלבד לאחר שגילינו כי אילון מאסק הפך לבעל המניות הגדול ביותר בטוויטר, הפתיעה החברה כאשר הודיעה על מינויו של האיש העשיר בעולם לחבר המנהלים שלה, כך דווח בארה"ב לפני זמן קצר לפי מסמך שהגישה החברה לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC).
 
מנכ"ל החברה, פאראג אגרוואל, כתב בציוץ: "מתוך שיחות עם אילון בשבועות האחרונים, הובהר לנו שהוא יכול להביא ערך אדיר לחבר המנהלים שלנו. הוא גם מאמין נלהב וגם מבקר מחמיר של השירות, שזה בדיוק מה שאנחנו צריכים בטוויטר, ובחדר הפגישות, כדי לחזק אותנו בטווח הארוך".
 
כזכור, רק אתמול התגלה שמאסק רכש באמצע החודש שעבר כ-73.5 מיליון מניות ברשת החברתית, או 9.2% ממניות החברה, בסכום של כ-2.9 מיליארד דולר. המניה זינקה בתגובה בכ-27% בבורסה בוול סטריט, וכעת היא מזנקת ב-5% נוספים. בעת הידיעה על רכישת המניות על ידי מאסק, מדובר היה ברכישת "מניות פאסיביות" – כלומר ללא דרישה להפוך לחלק ממקבלי ההחלטות בחברה, אלא הסתפקות בהשקעה מתוך אמון בכך שמחיר המניה יעלה, וההשקעה תניב רווח כספי. כעת, נראה שמאסק לא מסוגל שלא להשתלט על כל עסק שהוא קשור אליו בדרך זו או אחרת, וכעת הוא יכהן בחבר המנהלים של טוויטר עד 2024. עם זאת, נאסר עליו לשלוט על יותר מ-14.9% מהמניות – כלומר עוד 5.7% מעבר למניות שבידיו כעת.

נציין כי חצי יום בלבד לפני המינוי לעג מנכ"ל טוויטר למאסק. לאחר שמאסק העלה לפנות בוקר סקר ששאל את הגולשים האם הם רוצים כפתור לעריכת ציוצים (כמובן, בתגובה למתיחת אחד באפריל של החברה), הוא הגיב: "השלכות הסקר הזה יהיו חשובות. אנא הצביעו בזהירות" – חזרה, מילה במילה, על ציוץ של מאסק מהחודש שעבר, בתגובה לסקר שהעלה הוא עצמו זמן קצר קודם לכן ובו קרא למשתמשים להצביע האם טוויטר ממלאת את תפקידה או שיש צורך להקים לה מתחרה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה