רכב

טסלה מעלה מחירים? זו המגמה המדאיגה בארה"ב

יצרנית הרכב החשמלי טסלה עושה את זה שוב, בפעם ה-12: הדגמים המובילים של החברה בארה"ב וסין עומדים להתייקר. אלה הסכומים שנוספו למחירי המכוניות
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, unsplash, freepik)
יצרנית המכוניות החשמליות לקראת העלאת מחירי הרכבים של טסלה? החברה העלתה ביום טסלה העלתה ביום רביעי את מחירי הדגמים המובילים שלה בארצות הברית ובסין. הרכבים שנכללו בהתייקרות הם רכבי השטח שהתייקרו וכן דגמי Y ודגם 3 סדאן ארוך ב-1,000-1,500 דולר כל אחד.
החברה העלתה את המחירים עבור הגרסאות הזולות ביותר של דגם 3 ודגם Y כתריסר פעמים בשנה שעברה בארצות הברית, על פי נתונים שפרסמה רויטרס.
המחיר בארה"ב של מכונית דגם Y Long Range של יצרנית EV זינק ב-20% מינואר 2021, יחד עם עלייה של 10.6% עבור דגם 3 Long Range סדאן שלה במהלך אותה תקופה.
המהלך מגיע על רקע עליית עלויות חומרי הגלם, שהוחמרו עקב פלישת רוסיה לאוקראינה, ועלול להשיב את חלומם של מנכ"ל טסלה אילון מאסק ומנהלי רכב אחרים להשיק כלי רכב חשמליים במחירים נוחים יותר.
 
אחרי פרסום הדו"ח של טסלה בחודש שעבר מאסק דאג לציין את העובדה שהשבבים הייחודיים שטסלה משתמשת בהם, עוסרים לה במגמת הצמיחה. יחד עם זאת החברה הזהירה שהצמיחה עומדת להיבלם מעט, כמו כל התירוצים שנשמעים בחודשים האחרונים: שרשראות האספקה. העיכובים בנמלים ובים משפיעים על יצרניות ומגבילים את יכולת הייצור שלה. אף על פי שטסלה פחות סובלת מהמחסור בשבבים.
החברה אמרה ששרשרת האספקה שלה היא "הגורם המגביל העיקרי" שהשנה הנוכחית תמשיך את המגמה, שתגיע לפי מאסק, "בקלות מעל 50%" לצמיחה נוספת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה