רכב

עד 750 אלף שקל: זו המהפכה שמתכנן משרד התחבורה

לאחר שלוש שנים ללא תקציב: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מפרסם את קול קורא "שותפים לדרך", לתקצוב פרויקטים ברשויות המקומיות. הקול הקורא יאפשר הגשת בקשות לתקצוב תכנון וביצוע של פרויקטים בעלות של עד 750 אלף שקלים, באותה שנה, ללא צורך בהמתנה לקבלת תקציב נוסף לביצוע, לאחר סיום שלב התכנון
מערכת ice | 
תחבורה ציבורית עליית מחירים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בשורה לרשויות המקומיות. לאחר שלוש שנים, מפרסם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים את קול קורא "שותפים לדרך 2022", המזמין את הרשויות להגיש, עד ל-14 במאי, בקשות לתקצוב פרויקטים תחבורתיים בשטחן, תוך דגש על פרויקטים בטיחותיים, פרויקטי פיתוח ותשתיות רכיבה. 
בשלוש השנים האחרונות צומצמו באופן משמעותי התקציבים שהועברו לרשויות המקומיות, לתכנון וביצוע של פרויקטי תחבורה עירוניים, לאור היעדר תקציב מדינה. עם אישור תקציב המדינה, מפרסם משרד התחבורה, את "קול קורא שותפים לדרך", המאפשר לרשויות המקומיות להגיש בקשות לתקצוב פרויקטים תחבורתיים, בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקלים.
 
קול קורא "שותפים לדרך", מובל על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף תקציבים באוצר והחשב הכללי. בהתאם למדיניות שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, מקדם המשרד פרויקטי תחבורה ציבורית, בהיקף משמעותי וחסר תקדים. פרויקטים אלו תוקצבו בעבר לרשויות באמצעות הקול הקורא, והשנה הן יועברו לבחינת ממוני התחבורה הציבורית המחוזיים, ותקצוב בנפרד מחוץ לקול הקורא. 
את הקול הקורא מוביל אגף רשויות מקומיות במשרד התחבורה, האחראי על כל פרויקטי התחבורה העירוניים. האגף רואה חשיבות רבה בפיתוח התשתיות העירוניות ברשויות המקומיות, ובשנה האחרונה נפגש עם מספר רב של ראשי רשויות, מנכ"לי אשכולות אזוריים וגורמי מקצוע בשלטון המקומי, במטרה ללמוד על הצרכים, לייעל את תהליכי העבודה המשותפים, ולתרום לשיפור השירות, באמצעות הטמעת שינויים חשובים בנוהל התקצוב ובכלי הסיוע המוצעים לרשויות המקומיות.
להגברת המימוש התקציבי של הפרויקטים שיאושרו במסגרת  הקול הקורא, הוחלט כי תקצוב הפרויקטים יותאם למחירון דקל, כך שישקף בצורה הטובה ביותר את מחירי השוק הנוכחיים. כמו כן, במטרה להגביר את יכולות התכנון והביצוע של פרויקטי התחבורה העירוניים, ניתן יהיה לראשונה להגיש בקשות לתקצוב גם על ידי אשכולות אזוריים, הכוללים מספר רשויות מקומיות, בעיקר כאשר מדובר בשבילי אופניים החוצים מספר רשויות. 
במטרה לקדם במהירות פרויקטים תחבורתיים קטנים, הקול הקורא יאפשר הגשת בקשות לתקצוב תכנון וביצוע של פרויקטים בעלות של עד 750 אלף שקלים, באותה שנה, ללא צורך בהמתנה לקבלת תקציב נוסף לביצוע, לאחר סיום שלב התכנון. זאת, בכפוף לאישור המשרד, בטרם היציאה לביצוע. יצוין כי הרשות נדרשת להתחיל את העבודות בכל פרויקט שיתוקצב במסגרת הקול הקורא בתוך שנה ממועד קבלת התקציב, ולהשלימו בתוך שלוש שנים לכל היותר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "סוף סוף, אחרי 3 שנים, יוצא היום הקול הקורא ל-"שותפות ושותפים לדרך". הרשויות במדינת ישראל הן שותפות מלאות של משרד התחבורה במימוש החזון שלנו ובמעבר להיפוך הפירמידה ויצירת תחבורה ציבורית טובה ויעילה. אחרי פגישות עם עשרות ראשי רשויות, ועוד רבות שבדרך, אני רואה את השינוי בגישה ואת הרצון לייצר עוד שבילי אופניים, עוד נת"צים ועוד הליכתיות מתוך הבנה שהם האלטרנטיבה שאנחנו שמות בראש סדר העדיפויות. 'שותפות ושותפים לדרך' הוא כלי מרכזי לפיתוח התחבורה המקומית ואני קוראת לכל ראשי הרשויות למצות את היכולות שהוא מציע, כדי לאפשר לכל תושב ותושבת להגיע לכל מקום בחיים".
מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "בנוהל 'שותפים לדרך' אנחנו תומכים בפרויקטים תחבורתיים בשטח העירוני, שתורמים לבטיחות התושבים בדרכים ולפיתוח תשתיות תחבורה ברשויות. הנוהל מעודד פיתוח שבילי אופניים, המהווים חלק בלתי נפרד ממדיניות המשרד לקדם תחבורה מקיימת. השנה לראשונה נאפשר לאשכול רשויות להגיש פרויקטים על מנת לקדם פרויקטים תחבורתיים מרחביים, וכן נאפשר לפרויקטים בקנה מידה קטן שיאושרו לקבל תקצוב משותף לתכנון וביצוע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה