רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: זה מה שיקרה למאות אוטובוסים בקרוב

המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול לצמצום זיהום האוויר מאוטובוסים בישראל: יתמוך במעבר לאוטובוסים מאופסי פליטות בתחבורה הציבורית בישראל בהיקף של 40 מיליון שקל נוספים, שיאפשרו תמיכה ב-200 אוטובוסים חדשים מאופסי פליטות
מערכת ice |  9
אוטובוס ממוגן קורונה (צילום Aura Air)
המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא לסיוע ברכישת אוטובוסים מאופסי פליטות לשימוש התחבורה הציבורית ורכבי ההיסעים בישראל, בהיקף של 40 מיליון שקל, שיאפשרו תמיכה בכ-200 אוטובוסים מאופסי פליטות.
במסגרת התמיכה, יסייע המשרד בהיקף של עד 100 אלף שקל לאוטובוס קטן ועד 250 אלף שקל לאוטובוס גדול. התמיכה נועדה לייצר התנסויות בטכנולוגיות ובחינת התאמתן לשימוש נרחב לתחבורה הציבורית הבין-עירונית ולמגזר ההיסעים בישראל, וכן ליצירת בסיס ביקושים ראשוני לטכנולוגיות מאופסות פליטה.
 
רכבי הדיזל (כגון אוטובוסים, משאיות, טנדרים, מוניות) אחראיים על כ-80% מזיהום האוויר התחבורתי המשפיע על איכות האוויר בערים. אוטובוסים הם עמוד השִדרה של התחבורה הציבורית. רוב האוטובוסים בישראל מונעים בדיזל, ומובילים לפגיעה באיכות האוויר בקרבת אוכלוסייה, השפעה על משבר האקלים ומטרדי רעש.
אוטובוסים מאופסי פליטות בעלי פוטנציאל להפחתת השפעות שליליות אלו, אך הם יקרים יותר ביחס לאוטובוסים המונעים בדיזל. לכן, ובמטרה להביא לצמצום זיהום האוויר בישראל, תומך המשרד להגנת הסביבה ברכישתם. בשנים האחרונות יצא המשרד להגנת הסביבה לארבעה סבבי תמיכה לרכישת אוטובוסים חשמליים בהיקף של 84 מיליון שקל. התמיכות התמקדו בתחבורה הציבורית העירונית ואפשרו תמיכה בכ-300 אוטובוסים חשמליים עירוניים, מתוכם יותר מ-100 כבר פועלים.
התמיכה הנוכחית מתמקדת באוטובוסים הבין-עירוניים, באוטובוסים זעירים ובמגזר ההיסעים. קהל היעד של הקול הקורא הוא חברות תחבורה ציבורית, חברות היסעים ורשויות מקומיות. עם השלמת המהלך, סך התמיכה של המשרד תסתכם בכ-500 אוטובוסים מאופסי פליטות.
תמיכה זו מצטרפת לשורת פעולות שמבצע המשרד להגנת הסביבה במטרה לצמצם את זיהום האוויר מתחבורה ציבורית בישראל. באחרונה קבע המשרד בהוראות למפעילי תחבורה ציבורית יעדים מחייבים לרכישת אוטובוסים עירוניים מאופסי פליטות. כל זאת, כדי לייצר מצב שהחל משנת 2026, כל האוטובוסים העירוניים החדשים שיירכשו יהיו מאופסי פליטות. הקול הקורא והפעולות הנוספות שמקדם המשרד להגנת הסביבה מתבצעות בשיתוף ובתיאום עם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מה זה מאופסי פליטות? (ל"ת)
    יטי 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    קודם יתקנו את הזמנים
    עידן שדה 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפליקציות שאין שום קשר בין מה שכתוב למתי שהאוטובוס מגיע. נהגים שלא עוצרים בכלל. והשלטים שמודיעים זמנים בכלל לא עובדים כבר כמעט שנה. וצריך לשלם בכרטיס שאותו מטעינים במכונות שכלל לא מקבלות כסף אז איך לעזאזל ניסע? ואם אתה גר בפריפריה כמוני או מושב לך כמה קילומטרים טובים ברגל עד לחנות הנדסת תודעה ג'ורג' אורוול סדר עולמי חדש.
    סגור
  • 6.
    שיוסיפו לא יחליפו (ל"ת)
    אדי 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    דין להתפנפןןןן
    לידור 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אין אוטובוסים בכלל מה אתם מתעסקים בלש דרג אותם?! התחבורה בארץ כמו במדינת עולם שלישי והממשלה פה מתעסקת בחרא
    סגור
  • 4.
    מעט מדי יש לעודד מעבר מידי לאוטובוס חשמלי (ל"ת)
    מנה 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אוטובוסים
    מירה 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קודם תדאגו שנהגים לאנ יסגרו על אנשים את דלתות האוטובוס , שיבואו בזמן ולא ידלגו על זמני הגעהנ, שבוע שעבר 3 פעמים קו 27 הגיע באיחור של 45 דקות , חוצפה
    סגור
  • דלת אחורית
    נהג סוגר דלתות 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדלתות מאחורה נסגרות לבד הן עם חיישן תזוזה. תפסיקו להדחף לתוך האוטובוס שיש ציפצוף ואז הדלת לא תסגר עלייך.
    סגור
  • 2.
    שלא יהיו שקטים מדי
    עמירם 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם לא נשמע את האוטובוסים מתקרבים, לא נוכל להיזהר מהם. יש לדאוג לרעש כזה שנוכל לדעת מתי מתקרבים.
    סגור
  • 1.
    השתמשתם המון במונח "מאופסי פליטה"
    אלעד 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אבל לא הסבר אחד פשוט או דוגמא קטנה למה זה "מאופסי פליטה". אפס בעיברית ובהעברת מידע. אני מניח שהכתב עצמו לא כל כך מבין למה המושג "מאופסי פליטה" מתכוון. ועם כל הכבוד לאוטובוסים החשמליים, מישהו צריך, איך שהו, ליצר את אותו החשמל!!! ולא בטוח שהחיסכון בעלויות וזיהום אויר יהיו משמעותיות, אם בכלל!!!
    סגור