נדל"ן ותשתיות

מיפוי הקרקעות המזוהמות בישראל: כך פעל המשרד להגנת הסביבה

המידע החדש שחשף המשרד התפרסם באתר govmap וכולל מיפוי של 2,200 אתרים. למידע יש חשיבות רבה לפני התחלת תכנון תוכניות בנייה. והיכן אותרו גזי קרקע?
מערכת ice | 
צילום חוף אשקלון (צילום המשרד להגנת הסביבה)
האם מישהו נתן את דעתו על ההשלכות של קרקעות מזוהמות בישראל לפני האפשרות לבחון בנייה עליהן? זו הבשורה המשמעותית של המשרד להגנת הסביבה, שחשף שכבה מידע חדשה של מיפוי הקרקעות המזוהמות במדינת ישראל. חשוב לציין כי המידע החדש התפרסם באתר govmap וכולל מיפוי, בשלב ראשוני, של 2,200 אתרים.
 
בהקשר של מספר האתרים המשמעותי, חשוב להדגיש כי המפה אמנם כוללת כעת 2,200 אתרים, אך יש עוד רבים שלא אותרו ולכן גם לא סומנו. זאת ועוד, על פי המפה המקוונת, למעלה מ-300 אתרים מצויים בהליך שיקום, יותר מ-700 אתרים סיימו הליך חקירה ושיקום ושאר האתרים מצויים בהליכי חקירה.
עוד עולה מהדיווח של המשרד להגנת הסביבה, כי ב-1,100 אתרים התרחשה או קיימת פעילות מענף התחבורה, בהם מוסכים ותחנות דלק, בכ-600 אתרים הייתה או יש פעילות תעשייתית ובשאר האתרים הייתה פעילות חקלאית, ביטחונית או שנגעה לאתרי הפסולת השונים. כמו כן, למעלה מ-1,900 אתרים מצויים באזור בעל רגישות הידרולוגית גבוהה וכ-2,000 מצויים בשטחי ישובים. זיהום נוסף הוא גזי קרקע, שאותרו ביותר מ-1,400 אתרים.
 
מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, התייחסה לממצאים ואמרה: "מצאנו שיש הרבה מאוד קרקעות מזוהמות בלב אזור הביקוש של מדינת ישראל. בארצנו הקטנה והצפופה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לנטוש קרקעות בלב אזור זה. כל עוד שאין חוק קרקעות מזוהמות, אנחנו פועלים בכל מיני שיטות לגרום לזה שתהיה מוטיבציה לטפל בקרקעות האלה, כדי שיוכלו לחזור להיות קרקע שניתן לפתח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה