תיירות

משרד התחבורה פתר את הבעיות בנמל? ההסתדרות: "צעד תמוה"

השרה מרב מיכאלי הודיעה על פתיחת רציפים 7 ו-8 בנמל המפרץ ורציף -28 בנמל הדרום לעגינת אוניות מטען כללי, זאת לצורך צמצום התור הארוך בכניסה לנמלי ישראל. ההסתדרות: "ההסתדרות בראשותי פועלת בממלכתיות, אך עם זאת לא אתן לפגוע בעובדי הנמלים"
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
המשבר בנמל ייפתר? שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה הבוקר (רביעי) על פתיחת רציפים 7 ו-8 בנמל המפרץ ורציף -28 בנמל הדרום לעגינת אוניות מטען כללי, זאת לצורך צמצום התור הארוך בכניסה לנמלי ישראל, אלא שהצעד שלה עורר עליה ביקורת קשה מאוד.
מדובר ככל הנראה בהקדמה של פתיחת רציפים שלא היו אמורים להיפתח בשנים הקרובות. בנמל המפרץ הפרטי שכבר פועל, המשמעות היא עוד 6-4 אוניות מטען כללי שיוכלו לפרוק בשבוע. נמל הדרום הפרטי באשדוד שגם יקבל עוד רציף עדיין נמצא בהרצה, אז בכלל לא ברור עוד כמה אוניות באמת יוכלו לפרוק בקרוב.
 
בתגובה להכרזתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי כי היא מעבירה את הרציפים הריקים לנמלים החדשים, ההסתדרות מודיעה כי הנושא לא תואם איתה, וכי מדובר בצעד פופוליסטי שמהווה הפרה גסה של הסכמים קיבוציים שנחתמו לאחר שמונה שנים של מו"מ. הרציפים הללו כלל אינם מוכנים לפריקה של מטען כללי, ולכן מדובר במהלך חד-צדדי שכל כולו זריית חול בעיניים ופגיעה בעובדים המסורים בכלל נמלי ישראל. ההסתדרות לא תהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה במידה שההחלטה לא תשונה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "העומס בנמלים הוא בעיה כלל עולמית שההסתדרות אינה זו שגרמה לו, אך עושה כל שביכולתה כדי לצמצם את הפגיעה במשק. ההסתדרות בראשותי פועלת בממלכתיות, אך עם זאת לא אתן לפגוע בעובדי הנמלים".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "תמוה בעיניי ששרת התחבורה בחרה לפעול באופן חד-צדדי, בזמן שנקבעו לנו פגישות בעניין החל מהערב, וזאת בעקבות החלטת בית הדין שהנחה לקיים מו"מ בעניין. לא נאפשר פגיעה בעובדים".
עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר הגיב להחלטת שרת התחבורה ואמר כי: "החלטת שרת התחבורה להעביר את הרציפים הריקים לנמלים החדשים הינה החלטה הגיונית, נכונה והכרחית. נכסי המדינה צריכים לשרת את כלל המגזר העסקי, כלל הציבור ועובדי הנמלים אמורים להיות שותפים מלאים להשגת היעד של הוזלת יוקר המחיה. אם הנמלים הוותיקים היו עובדים שלוש משמרות ובמלוא התפוקה לא היינו זקוקים לצעד זה. וכשזה לא קרה והמצב רק המחמיר, לא הייתה לשרת התחבורה שום ברירה. היא הייתה חייבת לפעול על פי אחריותה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לסגור את ארגון הפשע - ההסתדרות (ל"ת)
    חלאות המין 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור