קריירה ולימודים

מיכאלי מבקשת לנכס למשרדה את נמל אשדוד. מה המשמעויות?

מנכ"לית משרדה של שרת התחבורה במכתב למשנה ליועמ"ש ולמנכ"ל משרד האוצר. הבקשה - החלת המשמעויות של חברה בהפרטה לנמל אשדוד ובתוך כך - שכרה של יו"ר הדירקטריון לא אושר על ידי שרת התחבורה, "בוצע על בסיס החלטתו של שר האוצר"
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

בתחילת החודש שלחה מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק בקשה לקיום דיון דחוף בנוגע לאחריות המיניסטריאלית על נמל אשדוד. המכתב נשלח למשנה ליועמ"ש מאיר לוין, עליו מכותב גם מנכ"ל האוצר רם בלינקוב. כך נכתב בכלכליסט.

מה שמביא את המנכ"לית לשלוח את המכתב הוא שכרה של יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן־בכור, שבוצע על בסיס החלטה של שר האוצר בלבד, ללא אישורה של שרת התחבורה. במכתב נטען כי מדובר ב"חברה בהפרטה", וככזאת חלים עליה הוראות החוק לגבי חברה בהפרטה.
 


כמו כן, פרנק מציינת כי "אין זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות בהן עשה משרד האוצר שימוש בסמכויות האלה". פרנק מבקשת להקפיא לאלתר את ההחלטה הנוגעת לשינוי שכר יו"ר הנמל. לדעתה, כי אין מקום להחיל לגבי החברה את הסדר הסמכויות הייחודי הנוגע לחברה בהפרטה.
 


מנכ"לית המשרד מדגישה במכתב כי "מזה שנים, לא מתנהל כל הליך לצורך הפרטת החברה". עוד היא כותבת: האחריות לפעילות הנמלית נופלת ראשית כל על כתפיה של שרת התחבורה ועל משרד התחבורה. הנוהג המקובל בעבודה השוטפת, של אגפי משרד האוצר עם משרד התחבורה, הוא של שיתוף והתייעצות הדדיים".


מלשכת שרת התחבורה נמסר כי נכון לעכשיו השרה אינה בוחנת מחדש את ההפרטה, והמכתב לא קשור להיתכנות של הפרטה עתידית.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בולשיט על בולשיט
    שלום 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו את האמת, אתן לא רוצות את יו"ר הדירקטוריון הקיימת. אתן מכינות מועמדת שלכן!!!!
    סגור