רכב

הרכבלית יצאה לדרך? ארגון נוסעי התחב"צ תוקף: "מיכאלי מתקפלת!"

השבוע החלה לפעול הרכבלית בחיפה אחרי עיכובים בירוקרטים רבים שמשכו את הפרויקט יותר מעשור, אולם בארגון צרכני התחבורה הציבורית 15 דקות לא הסתפקו בכך ותקפו את שרת התחבורה מיכאלי: "מיכאלי מתקפלת! לא ייתכן שפרויקט כזה לא יפעל בשבת"
מערכת ice | 
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ שיר טורם, אוליביה פיטוסי)

על רקע תחילת פעולתה של הרכבלית בחיפה אתמול, לאחר עיכובים בירוקרטיים רבים,
ארגון 15 דקות הפועל לקידום התחבורה הציבורית בישראל ולהפחתת השימוש ברכב הפרטי, תקף היום (שלישי) את שרת התחבורה מירב מיכאלי על ההחלטה שלא להפעיל את כלי התחבורה החדיש בשבת.
 


כזכור, כבר ב-2008 פורסם כי הוחלט להתמודד עם בעיית הפקקים בחיפה באמצעות תכנון פרויקט טכנולוגי במסגרתו יוקם רכבל באורך 4.4 קילומטרים. אולם רק ב-2017 החלו עבודות רשמיות להקמת הרכבלית, כשבדרך סכסוכים בירוקרטיים רבים בהם היו מעורבים משרד התחבורה, עיריית חיפה, וקבלן הפרויקט הביאו לעיכובים רבים נוספים, כאשר אחד העיכובים המרכזיים נבע מהתנגדותה של מועצת העיר חיפה להפעלתה בשבת.

אתמול התחילה סוף סוף פעילות הרכבלית, אלא שבארגון 15 דקות לא הסתפקו בכך וצייצו בעמוד הטוויטר שלהם: "כספי רבים של משלם המיסים הושקעו בפרויקט הרכבלית שנגרר ונגרר בשל מחלוקת על השבת - ולבסוף? מיכאלי מתקפלת! לא ייתכן שפרויקט כזה לא יפעל בשבת ועוד בחיפה, עיר שבה דווקא התחבורה הציבורית פועלת בשבת על פי הסטטוס קוו".
 


על פי פרסום "The Marker" באוקטובר האחרון גם נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, יצא בקריאה להפעיל את הקו בסופ"ש והזהיר כי אם הקו החדש יופעל בימי חול בלבד, הוא יהפוך לפיל לבן, והשקעות של מאות מיליוני שקלים ירדו לטמיון: "אנחנו מנסים שנים להתרחק משיקולים פוליטיים, אך חובה לציין שכבר עשרות שנים יש תנועה של אוטובוסים לקמפוס וממנו בשבתות – כך שהטענה שהרכבלית תפגע בסטטוס קוו בחיפה, אינה עומדת במבחן המציאות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה