רכב

הרכבלית בחיפה תיפתח אחרי יותר מעשר שנות המתנה

לאחר תקלות בירוקרטיות רבות, סכסוך משפטי, וטענות לתקלות בטיחותיות, ההמתנה הגיעה לסיומה והכרבלית בחיפה צפויה להיפתח לקהל הרחב
מערכת ice | 
רכבלית בחיפה (צילום פלאש 90/ שיר טורם)

פרויקט ה"רכבלית" יחל לפעול ויהיה פתוח לציבור הרחב החל ממחר, כך הודיעה חברת "כבל אקספרס" – המפעילה הרשמית של כלי התחבורה החדש. על פי התוכנית המקורית, הרכבלית הייתה צפויה לפעול כבר לפני יותר מעשר שנים.

כבר ב-2008 פורסם כי הוחלט להתמודד עם בעיית הפקקים בחיפה באמצעות תכנון פרויקט טכנולוגי במסגרתו יוקם רכבל באורך 4.4 קילומטרים. אולם רק ב-2017 החלו עבודות רשמיות להקמת הרכבלית, כשבדרך סכסוכים בירוקרטיים רבים בהם היו מעורבים משרד התחבורה, עיריית חיפה, וקבלן הפרויקט הביאו לעיכובים רבים נוספים.

למעשה, כלי התחבורה החדיש היה אמור להתחיל לפעול כבר לפני שישה חודשים, באוקטובר האחרון, ולשמש את הסטודנטים בפתיחת שנת הלימודים האקדמאית, אך התעכב שוב בגלל סירובה של עיריית חיפה לחתום על טופס 4, בטענה לליקויי בנייה.

הרכבלית צפויה לפעול בתדירות גבוהה של קרון בכל 15 שניות, כאשר כל קרון יאכלס 10 נוסעים (שמונה בישיבה ושניים בעמידה). משך הנסיעה הכולל הוא כ-19 דקות סך הכל, כאשר הרכבלית תעבור בשלוש תחנות המחברות בין אזורים גיאוגרפים שונים של העיר: אוניברסיטת חיפה, הטכניון והתחנה המרכזית בלב המפרץ. על פי החברה, צפויים להיפתח בעתיד שלוש תחנות נוספות לקהל הרחב.
הרכבלית מהווה חלק בלתי נפרד מהתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה, ותשולב במערך התעריפים והכרטוס החכם הפועל בעיר, כך שניתן יהיה לשלם באמצעות רב קו בלבד. המחיר יהיה בהתאם להסדרי נסיעה שונים ויעמוד על כשישה שקלים לערך. שעות הפעילות יהיו בין השעות 8:00 ל-16:00 בין הימים ראשון וחמישי, בעוד בימי שישי ובערבי חג הרכבלית תפעל בין 8:00 ל-14:00 ולא תפעל בשבת.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה