כסף וצרכנות

סערה בעיריית חיפה: התקציב אושר, האם קליש תישאר?

מועצת השינוי בעיריית חיפה חשש מהקמת ועדה קרואה והעבירו את התקציב למרות השארת ראש העיר בתפקיד. תכנית הדגל של קליש "מנהלת 2030" בוטלה. קליש הצביעה נגד התקציב אבל הצליחה למזער נזקים: "עוצמת ההרס נוטרלה"
מערכת ice |  3
עינת קליש-רותם, ראש העיר (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
לאחר ימים עמוסים, ורגע לפני שהדיון מתפוצץ בסיום הדד-ליין, תקציב עיריית חיפה אושר אתמול בערב (רביעי) ומועצת השינוי תכריח את ראש העיר, עינת קליש, לקבל תקציב לו היא התנגדה.
המשמעות: בעקבות העברת התקציב לא תקום ועדה קרואה, ראש העירייה תמשיך בכהונתה עם תקציב אותו לא רצתה שמבטל מהלכים רבים אותם התחילה, ומועצת השינוי הלעומתית עדיין בעלת רוב. אולם מנגד, בעצם העברת התקציב יש בכך כדי להשאיר את קליש בתפקידה, ועדיין במועצת השינוי החליטו להעביר את התקציב מהחשש להקמת ועדת קרואה על ידי שרת הפנים איילת שקד, ופיזור המועצה, ובכך בעצם להעניק לקליש שקט עד הבחירות.
 
ישיבת התקציב שהחלה בשעה 18:00 אחה"צ אתמול, נמשכה עד לפנות בוקר ורק אז הגיעו להסכמה להעברתו. לאחר כלל העתירות המשפטיות, לקליש לא הייתה ברירה והיא הגישה את התקציב להצבעה - הצבעה בה עבר התקציב 17 בעד ורק שבעה מתנגדים, בהם גם קליש עצמה.
בתקציב החדש בוטלו כמה החלטות של קליש בזמן כהונתה עד כה, כמו אחד מהדגלים של ראש העיר "מנהלת 2030" והכנת חיפה במספר פרוייקטים לקראת היעד וכפל התפקידים שדרש מימון רב. 
 
ממועצת השינוי נמסר על ידי חברת המועצה עו"ד שרית גולן שטיינברג כי "ברגעים אלו ממש, יושבת מועצת השינוי ומעבירה תקציב חדש בעל בשורה לתושבי חיפה. זאת לאחר חודשים שבהם ראש העיר תוקעת את התקציב, עושה פיליבאסטרים ומנסה לזרוע כאוס בעירייה. בתקציב בשורה אמיתית לשיקום העיר בתחום הסביבה ושיתוף הפעולה עם תוכניות הממשלה לפינוי המפגעים במפרץ; תוספות משמעותיות להבריא את החיים המשותפים והשוויון בעיר לכלל האוכלוסיות, ושמירה מושכלת על כספי הציבור".
עוד הוסיפו: "לאחר הזנחה של 3 שנים, ניתנת תוספת לחיזוק אגף השפ״ע כדי לשפר את נקיון הרחובות, תוספת לבודקי תוכניות במינהל הנדסה כדי לזרז את פיתוח הדיור בעיר ותוספות משמעותיות לתרבות, לרווחה ולקהילה. התקציב שיעבור היום יחזיר את הכסף של התושב חזרה לתושב. תוספות משמעותית מתווספת לתרבות ולתיאטרון, להסעות ולתחבורה, לשוויון מגדרי, לקהילה הגאה, לספורט הקהילתי, למתנ"סים, לקליטת עליה ועוד. תקציב מועצת השינוי מביא סוף סוף בשורה לאחר 3 שנים בהם ראש העיר הפקירה את תושבי חיפה, ולאחר 3 שנים שבהם העיר מוזנחת, מופקרת והתושב אינו רואה תמורה לאגרה".
ראש העיר חיפה, קליש, הגיבה על העברת התקציב בפוסט: "תקציב עיריית חיפה לשנת 2022 אושר. למרות שחברי האופוזיציה בחרו לפגוע באוכלוסיות מסוימות בעיר, באירועי הספורט, בתחזוקה של בתי ספר ובעוד סעיפים נוספים - התיפעול השוטף של העירייה יחזור בחלקו לשגרה. זו בשורה משמחת לכל תושבי העיר. עוצמת ההרס גם היא נוטרלה. האופוזיציה ביקשה לאגור לעצמה 102 מיליון שקלים בתקציב הרזרבה, כדי לשלוט באמצעותו על סדר היום הציבורי, אבל הצליחה בפועל להסיט רק 13 מיליון, סכום זניח בהשוואה ל-2.4 מיליארד".
עוד הוסיפה: "ההישג החשוב יותר מכל - כל הטענות שעלו בחודשים האחרונים על השכר והחלטתם לפטר עובדים ספציפיים - נוטרלו. על פי ההליך שאושר, חברי המועצה לא יוכלו לגזור את גורלו של אף עובד ספציפי"ץ
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קליש
    אראלה 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה קליש צריכה להוסיף ולחמם את הכסא?? ממילא היא לא עושה כלום לא היא ולא העיריה סתם יושבים ולא עושים כלום.........
    סגור
  • 2.
    למה לא לפטר את סגני מהנדס העיר? הם גם ככה לא עושים כלום
    רותי 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאף מהנדס העיר בחיפה לא היו סגנים. בתקופה של קליש לתייר מהנדס העיר לא היו טיסות לחול כמו שהיה לו כל יום וחצי אצל יונה. צריך הנהלה חדשה במנהל הנדסה. בדיוק עכשיו עומד להתחולל מהפך במנהל הנדסה לאור ההתפטרות שהודיע עליה רק בכיר לפני שבועיים. מאחלת למנהל הנדסה תקופה טובה יותר מעכשיו!!
    סגור
  • 1.
    קליש היא ללא ספק ראשת העיר הגרועה במדינה
    חזיר חיפאי 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הרס וחורבן
    סגור