כסף וצרכנות

ראש העיר חיפה במתקפה חסרת תקדים נגד הממשלה

ראש העירייה, עינת קליש, בביקורת חריפה נגד החלטת הממשלה בנוגע למפרץ חיפה, והטיחה בשרים שישבו גם בקהל: "שרים מגיעים לחיפה למכור לוקשים ולקושש קולות, זורקים לחיפה את כל האשפה של ישראל. נילחם בכל דרך עד שירושלים תצא מחיפה"
מערכת ice |  5
עינת קליש רותם (צילום פלאש 90)
ועידת המפרץ לאזוריות 2022 שהתקיימה באולם הכנסים באצטדיון סמי עופר, סיפקה היום (שלישי) כמה כותרות, כאשר בראשון הביקורת החריפה של ראש העיר חיפה, עינת קליש, שפתחה את הכנס. 
קליש פירטה על הפעילות שעשתה למניעת הזיהומים: "הציבור בחר בי לעצור את המפרץ הפטרוכימי, עכשיו הולכים להפקיד שלוש תוכניות הרסניות", אמרה ראש העיר והוסיפה: "שרים מגיעים לחיפה למכור לוקשים ולקושש קולות. מה הסיבה לטיפשות הזו, זורקים לחיפה את כל האשפה של ישראל? מוציאים צרה אחת ומכניסים צרה אחרת. אני אדאג שכל תושבי המפרץ יבינו איך ממשיכים לזרוק לחיפה את כל הזבל של המדינה ומדוע כל מי שמקדם וחתום על התוכנית הזו, חייב להימחק פוליטית".
קליש ביקרה את החלטת הממשלה בכל הקשור לאפשרות להפיכת המפרץ לנמל דלקים: "זו הייתה יכולה להיות תכנית טובה, אבל לא רוצים לוותר על הכנסות הדלק. חיפה מאויימת ואינה ערוכה לאסונות טבע ומלחמות, המדינה לא יודעת להתמודד, ואתם עוד מוסיפים כמויות אדירות של דלק. למה לא תקימו מסוף דלקים בהרצליה?", הטיחה ביושבים ראש העיר.
 
בנאומה הנוקב, הוסיפה קליש כי בממשלה טוענים כי לא הביעה את עמדתה בזמן: "אמרו לי בוועדות הארציות שבאתי מאוחד מדי, אנחנו הולכים לאבד את העיר הזו. יש לנו מספר חולי סרטן גבוה - נילחם בכל דרך עד שירושלים תצא מחיפה".
כזכור, גם אתמול קיימה קליש מסיבת עיתונאים יחד עם צוות מומחים שהתריעו מתכנית הממשלה למפרץ חיפה, תכנית אותה מוביל שר החוץ יאיר לפיד: "הולכים להקים נמל דלקים שיאפשר הגעת אוניות בהיקף של פי 6 מהמצב הקיים והבאת כימיקלים בהיקפים של פי 3 מהמצב כיום", אמרה קליש והוסיפה כי המפרץ יזוהם באוניות שיגיעו לנמל: "במקום לנקות את מפרץ חיפה מחליפים תסריט פטרוכימי אחד בשני. חיפה היא אחת הערים המאוימות בישראל, ויש גם חשש לרעידות אדמה. יש לי תחושה שמישהו לא חשב עד הסוף על התוכנית והולכים לקבע את עתיד המטרופולין לעוד 30 שנה קדימה. חיפה הולכת להיות עיר כימית עוד שנים רבות".
 
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, הגיבה לדבריה של קליש ואמרה: "חבל שהעיר חיפה לא הייתה חלק מהחלטת הממשלה החשובה הזו. התעשייה קיימת פה עשרות שנים והחלטת הממשלה מטרתה להוציא את התעשייה הפטרוכימית המזהמת ממפרץ חיפה – זה מהלך חשוב בדרך להבראת כל המטרופולין. יש מחויבות לוועדת המנכ"לים להוציא את המפעלים תוך עשור. יש מו"מ מול בזן. אנחנו צופים במשרד שהביקושים לדלקים יירדו וזה יסייע לקדם את החלטת הממשלה".
יש לציין כי קליש נמצאת בשיאה של מערבולת פוליטית אל מול מועצה לעומתית, מועצה שיש לה רוב ומתכננת להעביר את תקציב העירייה עד סוף החודש, למרות שקליש מערימה קשיים על כך. בכוונת המועצה לשנות כמעט לחלוטין את כל פועלה של קליש בשלוש השנים האחרונות.
שרת הפנים איילת שקד, התייחסה למצב הפוליטי הרגיש בעיר, ובכך שאם לא יעבור תקציב תפוזר המועצה, ואמרה כי היא מעניקה עוד חודש הארכה: "תפסיקו את המלחמות, יש אופציה לגישורים. תסיימו עם זה כבר, העיר לא מתפקדת".
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    להשליך לואדי עם החזירים , כמה שיותר מהר (ל"ת)
    איל 03/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ומה בקשר לחזירי הבר???
    בילי 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך להביא את חזירי הבר ללשכת העיריה ונראה אותם מתמודדים עם הבעיה הזו.
    סגור
  • 3.
    ראשית עיר ????
    אברמיקו 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    החזירים על ארבע את לא יודעת לטפל !!! את רוצה לטפל בעיר ??? את בדיחה מהלכת !!!
    סגור
  • 2.
    אישה פשוט טיפשה. שתעוף כבר (ל"ת)
    כלכלן 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    ראשת עיר כלומניקית (ל"ת)
    מיקו 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור