רכב

טסלה מפסיקה לספק מטענים: כמה יעלה לרכוש בנפרד?

אילון מאסק אישר אתמול בטוויטר כי אחד המוצרים שהגיעו באבזור הרכבים של טסלה, לא ייכלל יותר בחבילה, ומי שירצה לרכוש אותו ייאלץ לעשות זו בנפרד, זה הסכום שישלמו בעלי הרכבים
מערכת ice | 
טסלה מבטלת את המטענים
טסלה הפסיקה לכלול את המטען הנייד שלה עם רכישות של מכוניות חדשות, ובמקום זאת תמכור את חבילת ה-Gen 2 שלה (רמה 1) בנפרד במחיר נמוך יותר של  200 דולר, כך אישר מנכ"ל טסלה אילון מאסק בסדרת ציוצים בטוויטר. סט המטענים הנייד מגיע עם מתאם המאפשר לנהגים לטעון את המכוניות שלהם משקע ביתי סטנדרטי של 110V, כאשר מתאמים אחרים זמינים לרכישה בנפרד.
במוצאי שבת, משתמש טוויטר גילה שטסלה עדכנה את דף התמיכה שלה כדי לציין שחבילת המחברים הניידים כבר לא מגיעה עם המכונית, מכיוון שהיא הייתה רשומה בעבר כאביזר שמגיע עם הרכב. 
בתשובה לתגובת משתמש למצב, מאסק אישר שהחברה לא תכלול יותר את מחבר הנייד Gen 2 ברכישות של מכוניות חדשות. "סטטיסטיקות השימוש היו סופר נמוכות, אז נראה בזבזני", הסביר מאסק, והוסיף כי טסלה "תכלול מתאמי תקע נוספים עם ערכת המחברים הניידים" בעתיד. לא ברור אילו מתאמים טסלה תתחיל לכלול עם הערכה.
מאסק סיפק עדכון נוסף שעות מאוחר יותר, והצהיר כי "בהתבסס על משוב משתמשים", טסלה תוריד את מחיר המחבר הנייד ל-$200. הוא גם אמר כי טסלה "תקל" להזמין את המחבר הנייד בעת רכישת רכב, ועודד לקוחות להתקין מטען קיר "הרבה לפני" שמכוניתם מגיעה.
 
המחבר הנייד של דגם Gen 2 .(שלא נמכר בישראל), עדיין רשום כעולה 275 דולר באתר של טסלה, ולא יכולת לרכוש אחד גם אם תרצי - המחבר הנייד אזל כרגע מהמלאי, וזה נכון גם לגבי מחבר ה-Gen 1. עם זאת, לא ברור כמה זמן כל אחד מהאביזרים אזל מהמלאי, או אם מחסור בשרשרת האספקה ​​תורם להחלטת טסלה. 
 
התגובות להחלטתו של מאסק היו מעורבות. למרות שמחבר נייד אינו הכרחי, מכיוון שבעלי טסלה יכולים להטעין את המכונית שלהם ממטען קיר המותקן בביתם או בתחנת טעינה, חלק מהנהגים אומרים שזה עוזר שהמחבר הנייד איתם בזמן נסיעה. האביזר יכול להיות שימושי באתרי קמפינג או בנסיעה באזור ללא עמדות טעינה, שכן הוא מאפשר לנהגים לחבר את רכבם לשקע סטנדרטי. עם זאת, הוא נטען בקצב איטי בהרבה, כאשר המטען Gen 2 מספק טווח של כקילומטר עד שלושה מיילים לאחר שעה של טעינה.
חלק מהנהגים טוענים גם ששרתי המחברים הניידים הם חלופה הרבה יותר זולה למטען הקיר היקר, בעוד שאחרים אומרים שהם ממעטים להשתמש בו בכלל. מחברים עם מתאם 120 וולט או 240 וולט מגיעים כסטנדרט עם רכבי EV אחרים, כגון ניסאן ליף, פורד מוסטנג מאך-E, שברולט בולט וכל רכבי ה-BMW EV. אבל כפי ש-Elecktrek מציין, ה-Kia EV6 גם לא מגיע עם כבל טעינה ברמה 1 או 2.
נזכיר כי מהלך דומה התרחש בתחום מכשירי הטלפון הניידים, כשבשנת 2020, אפל הפסיקה לכלול מטענים עם מכשירי האייפון החדשים שלה, כשסמסונג וגוגל עוקבות אחריהם. למרות שקל לראות הקבלות בין המצב הזה לזה של טסלה, מוקדם מדי לדעת אם המהלך של טסלה יצור אפקט דומינו בקרב יצרניות EV אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה