משפט

טסלה תחטוף תביעה? טענות קשות לגזענות במפעל הענק שלה

ענקית הרכב של אילון מאסק נתבעת על ידי רגולטור זכויות האזרח בקליפורניה על 'גזענות משתוללת' במפעל שלה נגד עובדים שחורים לכאורה
מערכת ice | 
טסלה (צילום pexels)
הרגולטור לזכויות האזרח בקליפורניה תבע את טסלה בגין אפליה והטרדה גזעית לאחר שמצא דפוס נרחב של התעללות בעובדים שחורים במפעל של יצרנית המכוניות החשמליות ליד סן פרנסיסקו.
במהלך חקירה של שלוש שנים, מחלקת התעסוקה והשיכון של המדינה אמרה כי קיבלה תלונות ממאות עובדים ומצאה ראיות לכך שמפעל פרמונט של טסלה הוא "מקום עבודה מופרד מבחינה גזעית".
 
"ההפרדה במפעל פרמונט, יחד עם היעדרם של שחורים ו/או אפרו-אמריקאים בתפקידי מנהיגות, הותירו תלונות רבות על גזענות משתוללת ללא מעצורים במשך שנים", לפי התלונה שהוגשה לבית המשפט העליון של מחוז אלמדה. "כבר בשנת 2012, עובדי טסלה שחורים ו/או אמריקאים אפרו-אמריקאים התלוננו על כך שמובילי ייצור של טסלה, מפקחים ומנהלים משתמשים כל הזמן במילה n והשמצות גזעיות אחרות כדי להתייחס לעובדים שחורים."
הסוכנות אמרה שהיא ניסתה לעבוד עם טסלה כדי להימנע מהתדיינות משפטית, אך החברה התרחקה מגישור. טסלה אמרה בפוסט בבלוג של 8 בפברואר שכותרתו "המשפט המוטעה של DFEH" - לפני הגשת התלונה - כי החברה "תבקש מבית המשפט להשהות את התיק ולנקוט בצעדים אחרים כדי להבטיח שעובדות וראיות יישמעו"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה