רכב

שוק הרכבים החשמליים לקראת סחרור מחירים בעקבות מחסור בחומרי גלם

הביקוש צפוי לעלות, והתפוקה צפויה לרדת: טסלה והשחקניות הנוספות בשוק לקראת בעיה קשה של אספקה. האם חזון הרכבים החשמליים בדרך להיגנז?
מערכת ice |  2
טסלה (צילום vecteezy, unsplash)
העלות לייצור כלי רכב חשמליים צפויה לעלות במהלך ארבע השנים הבאות, כך על פי דו"ח חדש, שמצביע על התוצאה שעתידה להיגרר בעקבות מחסור בחומרי גלם מרכזיים הדרושים לייצור תאי סוללות EV.
"צונאמי הביקוש מגיע", אמר סם ג'פה, סגן נשיא לפתרונות סוללות ב-E Source, חברת מחקר בבולדר, קולורדו ל-CNBC, והוסיף: "אני לא חושב שתעשיית הסוללות מוכנה לזה".
המחיר של תאי סוללת EV ירד בשנים האחרונות, כשהייצור עלה ברחבי העולם. תאי סוללה עולים כיום 128 דולר לקילו-ואט-שעה בממוצע, ועד לשנה הבאה עשויים לעלות בסביבות 110 דולר לקילו-ואט-שעה, מעריך E Source.
אבל הירידות לא יימשכו הרבה מעבר לזה: E Source מעריך שמחירי תאי הסוללה יעלו ב-22% מ-2023 עד 2026, בשיאו של 138 דולר לקילו-וואט-שעה, לפני שהם יחזרו לירידה מתמדת עד 2031 - אולי עד ל-90 דולר לשעה. קילוואט-שעה.
העלייה החזויה היא תוצאה של ביקוש גובר לחומרי גלם מרכזיים, כמו ליתיום, הדרושים לייצור עשרות מיליוני תאי סוללה, אמר יאפה. "יש מחסור ממשי בליתיום, ויהיה מחסור חריף עוד יותר בליתיום. אתה לא יכול לייצר את הסוללות אם אתה לא כורה את הליתיום", אמר.
העלייה הצפויה במחירי הסוללה עשויה להעלות את מחירי רכבי החשמל שנמכרו ב-2026 בכל מקום בין 1,500 ל-3,000 דולר לרכב, צופה E Source. החברה גם הפחיתה את תחזיות המכירות של EV לשנת 2026 ב-5% עד 10%.
 
עד אז, מכירות EV צפויות להגיע ל-2 מיליון בשנה בארה"ב, על פי התחזית האחרונה של חברת הייעוץ LMC Automotive. יצרניות הרכב צפויות להציג עשרות דגמים חשמליים ככל שיותר אמריקאים יאמצו את הרעיון של מעבר חשמלי.
מנהלי רכב הזהירו יותר ויותר מפני הצורך לייצר יותר מהחומרים החיוניים לרכבי רכב חשמליים. מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, קרא לכרייה נוספת בחודש שעבר סביב השקת ה-F-150 Lightning החשמלית של החברה.
"אנחנו צריכים אישור כרייה. אנחנו צריכים אישורי עיבוד ועידון בארה"ב, ואנחנו צריכים שהממשלה והמגזר הפרטי יעבדו יחד ויביאו אותו לכאן", אמר פארלי ל-CNBC.
מנכ"ל טסלה אילון מאסק, כבר ב-2020, דחק בתעשיית הכרייה להגביר את הפקת הניקל שלה, "טסלה תיתן לך חוזה ענק לתקופה ארוכה אם תכרה ניקל ביעילות ובצורה רגישה לסביבה", אמר מאסק במהלך שיחת ועידה ביולי 2020.
למרות שמנהלי התעשייה ומנהיגי הממשלה מסכימים שצריך לעשות יותר כדי להשיג חומרי גלם, מקור E אומר שעדיין יש מספר נמוך באופן מפתיע של פרויקטי כרייה.
"מכיוון שמחיר הליתיום עלה בכמעט 900% בשמונה עשר החודשים האחרונים, הנחנו ששוק ההון ישחרר את השערים להקמת עשרות פרויקטים חדשים של כריית ליתיום. במקום זאת, ההשקעות הגיעו בטפטופים, כאשר רובן מקורן בסין עבור שרשרת האספקה ​​הסינית", אמרה החברה בדו"ח שלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא קונה כםי שתיכננתי
    אורי 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קונה שיתקעו את עמדת הטעינה לתחת
    סגור
  • 1.
    חבל על הכסף שלכם רחמנות
    רונן 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נחזור למקוריות רכב בנזין רגיל וזהו בלי סיכונים מיותרים אני נוסע על סובארו אחלה רכב שבעולם לא מחליף באף רכב חמסה חמסה 4×4 טוב ואמין מה צריך יותר מיזה ...מה רוצים מטוס אל תגזימו...
    סגור