השוק

אילון מאסק שובר עוד שיא: זה הסטארטאפ היקר בארה"ב

מנכ"ל טסלה יכול להיות גאה גם בספייס X שעומדת להפוך לסטארטאפ היקר ביותר בארצות הברית, כאשר הערכת השווי שלה זינקה ל-125 מיליארד דולר לקראת הנפקה משנית
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום pexels, יוטיוב/ The Babylon)
SpaceX של המיליארדר אילון מאסק עומדת להפוך לסטארטאפ היקר ביותר בארצות הברית, זאת לאור העובדה שהערכת השווי שלה עלתה ליותר מ-125 מיליארד דולר במכירת מניות מתמשכת בשוק המשני, כך הסבירו מקורות הבקיאים בנושא לרויטרס.
המניות, המשווקות בכ-72 דולר, זינקו בשווי מאוקטובר האחרון, אז נמכרו מניותיה של SpaceX ב-56 דולר ליחידה לאחר פיצול של 10-1 והעריכו את חברת הטילים ב-100 מיליארד דולר.
 
לא הונפקו מניות חדשות בהנפקה המשנית, אך החברה ציינה למשקיעים כי הם עשויים לעשות זאת בהמשך השנה, אמר אחד המקורות שביקש לא להזדהות. מכירת המניות עשויה להעריך את SpaceX במעל 125 מיליארד דולר, ולעלות על ענקית הפינטק Stripe, שהוערכה ב-115 מיליארד דולר במכירה משנית.
לא ניתן היה לדעת כמה מניות הועמדו לרשות החברה למכירה. מקובל שחברות פרטיות מוערכות מאוד מציעות מניות בשוק המשני כדי להכניס נזילות למשקיעים ולעובדים מוקדמים. SpaceX לא הגיבה מיד לבקשת רויטרס להגיב. הניו יורק פוסט דיווח לראשונה על ההנפקה הפרטית ביום שני.
בעסקים עתירי הון, SpaceX גייסה 337.4 מיליון דולר בדצמבר ו-1.16 מיליארד דולר במימון הון באפריל האחרון, על פי מסמכים רגולטוריים. החברה מתחרה במיזם החלל בלו אוריג'ין של ג'ף בזוס ששימש מנכ"ל אמזון לשעבר, ובווירג'ין אטלנטיק של המיליארדר ריצ'רד ברנסון בקונסטלציה המתפתחת של מיזמי רקטות מסחריים.
SpaceX כבר שיגרה מטענים רבים ואסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית של מינהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי (NASA), כולל 19 שיגורי רקטות רק השנה ואמורה להכניס לשגרה טיסות מסחריות אזרחיות מלאות בשנים הקרובות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה