השוק

בזוס תוקף את מאסק: "ספייס X מסוכנת מאוד לנאס"א"

בלו אוריג'ין של מייסד אמזון מכנה את ספינת החלל של מייסד ומנכ"ל טסלה "מורכבת ומסוכנת מאוד למשימות ירח של NASA", זאת חרף ההכחשות של הממשל האמריקאי לטענות של בלו אוריג'ין להענקת חוזה לא הוגנת למתחרתה בגובה 2.9 מיליארד דולר
כפיר אדר |  3
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
קרב טיטאנים במשקל כבד: חברת החלל של ג'ף בזוס, בלו אוריג'ין, ממשיכה במתקפה החזיתית ובביקורת הקשה על החלטת נאס"א להעניק לספייס X של אילון מאסק את החוזה למשימות הירח העתידיות שלה.
Blue Origin התייחסה לביקורת שהביעו גורמי נאס"א בהערכת ספינת הכוכבים לתוכנית נחיתת הירח עם החברה של מאסק. "יש מספר טכנולוגיות, פיתוחים ומבצעים חסרי תקדים שמעולם לא בוצעו לפני ספינת כוכבים לנחות על הירח", כתב Blue Origin.
במשרדים הממשלתיים הכחישו את מחאתה של בלו אוריג'ן על כך שנאס"א העניקה ל- SpaceX חוזה של 2.9 מיליארד דולר במסגרת תוכנית מערכת הנחיתה האנושית. Blue Origin תקפה את ההחלטה של ​​נאס"א: "טעות בהנהגת ארה"ב במרוץ לחלל" וחזרה על הביקורת הקודמת שלה כי סוכנות החלל "ניהלה תחרות לא עקבית ולא הוגנת" - למרות שבקונגרס נקבע כי נאס"א לא פעלה שלא כשורה.
"נאס"א ניהלה רכישה פגומה והתעלמה מהסיכונים המשמעותיים של דגם ספק אחד", כתבה בלו אוריג'ין. החברה רוצה שנאס"א תעניק חוזה שני במסגרת מבנה הרכישה המקורי של מערכת הנחיתה האנושית. אף שנאס"א אמרה כי היא תציע חוזים עתידיים במסגרת HLS באמצעות פרסים לשירותי תחבורה של Lunar Exploration Services, חוזים אלה צפויים להיות 45 מיליון דולר או פחות כל אחד.
עוד הודגש בביקורת כי המתקן של SpaceX בטקסס: "מעולם לא ביצע שיגור מסלול". עם זאת, חברתו של מאסק דווקא ביצעה יותר מ-100 שיגורים מוצלחים למסלול עם רקטות Falcon 9 שלה, ואילו החברה של בזוס עדיין לא הגיעה למסלול. SpaceX נמצאת גם היא בעיצומן של ההכנות האחרונות לניסיון השיגור הראשון של Starship, לאחר שסיימה שיגור בגובה רב ונחיתה של אב טיפוס של ספינת כוכבים במאי.
Blue Origin ביצעה השוואות טכניות נוספות, וציינה כי התוכנית של SpaceX דורשת יותר מ-10 שיגורים של ספינת כוכבים לנחות פעם על הירח וצריך לתדלק במסלול, "תהליך שמעולם לא בוצע קודם לכן". לבסוף, Blue Origin השוותה את גובה פתחי יציאת האסטרונאוטים. יציאת Starship נמצאת במרחק של 126 רגל מהקרקע, ומשתמשת באופן מושגי במעלית כדי להביא אסטרונאוטים אל פני השטח, בעוד הנחתת Blue Origin נמצאת במרחק של 32 מטרים מהקרקע ודורשת מהצוות להוריד סולם ארוך.
השוואה אחת שערכה Blue Origin לא כללה את המחיר. נאס"א ציינה את העלות כגורם מרכזי בהחלטתה לבחור רק מנצח אחד במסגרת מערכת הנחיתה האנושית, בשל הקונגרס שהעניק לסוכנות חלק מהתקציב המבוקש שלה לתוכנית. SpaceX הציעה 2.9 מיליארד דולר, בעוד בלו אוריג'ין דרשה בערך 5.99 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למה לבלבל?
    אנונימי 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאמרתם 126 רגל לעומת 32 מטר זה היה יכול להיראות פער גדול אבל 126 רגל זה קצת פחות מ-38.5 מטר, כך שכאן הפערים לא באמת גדולים, ומומלץ בכללי שכל יחידות המידה בכתבה יהיו זהות ומותאמות ליחידות המוכרות בארץ לטובת הקוראים, שפחות רוצים להתעסק עם ההמרות האלו.
    סגור
  • 2.
    תרגום ברמה ככ ירודה
    דפרים לא מתים 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עצוב... אתר חובבני
    סגור
  • 1.
    בחסות Google translate (ל"ת)
    pine 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור