רכב

מענקים לטסלה? זו הבשורה של הממשלה לתחום הרכב החשמלי

ממשל ביידן מתחיל לחלק מיליארדי דולרים לעידוד ייצורן של סוללות למכוניות חשמליות על אדמת ארה"ב. האם גם טסלה תיהנה מהמהלך?
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
הממשל האמריקאי מתכנן להתחיל בחלוקת מענקים נרחבים במטרה לעודד אימוץ של רכבים חשמליים, תוך דגש מיוחד על עידוד ייצור סוללות לרכבים כאלה על אדמת ארה"ב.
ממשל ביידן הודיע אתמול (שני) כי הוא מתחיל לממש את הבטחתו למענקים בגובה מיליארדי דולרים לתעשיית הסוללות האמריקאית, כאשר הסכום המוקדש לעניין הוא 3.1 מיליארד דולר. מדובר בחלק מתקציב בגובה 7 מיליארד דולר לתעשיית הסוללות האמריקאיות שנכלל ב"חוק התשתיות" – התקציב חסר התקדים שעבר בממשל בשלהי השנה שעברה וגובהו טריליון דולר.
 
בכירים בממשל אומרים שמדובר בדרך "לבודד" בין הצרכנים האמריקאים לעליית מחירי הנפט, שלדבריהם נגרמה בעיקר על ידי המלחמה ברוסיה – אם כי הדבר לא מסביר מדוע התקציב לתוכנית הזו עבר שלושה חודשים לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהביא להידרדרות ביחסי רוסיה מול המערב ובין היתר הוביל להפסקת מכירת הנפט הרוסי לרוב המדינות המערביות.
שרת האנרגיה, ג'ניפר גרנולם, הגדירה בעבר אנרגיה ירוקה כ"תוכנית השלום הטובה ביותר שהעולם יידע אי פעם". לכן, נראה שממשל ביידן תכנן "לבודד" בין הצרכנים האמריקאים לנפט עוד לפני הסנקציות על רוסיה. הדבר מסביר גם מדוע בדברי אנשי ממשל דמוקרטים בחודשים האחרונים בקשר לתקציבים לתעשיית הסוללות הסיבה שהוזכרה לעתים קרובות ביותר לא היתה המלחמה באוקראינה, אלא השליטה הסינית על 80% מתעשיית המינרלים הדרושים לסוללות, כגון ליתיום, קובלט, ניקל ומנגן.
כך, למשל, בחודש שעבר אמר הסנטור הדמוקרטי ג'ו מנצ'ין מווירג'יניה המערבית בשימוע שנערך בוועדת האנרגיה ומשאבי הטבע כי יש לו "דאגות חמורות" מרעיון המעבר לרכבים חשמליים, בשל שליטתה של סין בשוק. "איננו יכולים להחליף שרשרת אספקה זרה ובלתי-אמינה אחת באחרת ולחשוב שזה יפתור את הבעיות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה